ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس مطرح کرد

شش خوراکی که سلامت قلب شما را تهدید می‌کند

برخورداری از یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند منجر به افزایش سطح طبیعی کلسترول شود که هم در کبد تولید و به خون منتقل می‌شود و هم توسط کبد از خون برداشته می‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– حمله قلبی می‌تواند زمانی رخ دهد که حجم خونی که وارد قلب می‌شود، ناگهان متوقف شود. این شرایط یک وضعیت اورژانسی پزشکی محسوب می‌شود و می‌تواند پیامدهای تهدیدکننده‌ای برای سلامت فرد داشته باشد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، بنابراین چه اقدامی می‌تواند مانع از بروز این شرایط شود؟ هفت غذا وجود دارند که با کاهش مصرفشان در رژیم غذایی می‌توان به سلامت قلب کمک کرد.

حملات قلبی معمولاً به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی رخ می‌دهد؛ زمانی که عروق مسدود می‌شوند و جریان انتقال خون به قلب متوقف می‌شود. موادی که باعث این انسداد می‌شوند ذخایر کلسترول هستند. کلسترول برای عملکرد طبیعی بدن حیاتی است اما مازاد آن می‌تواند مضر باشد. برخورداری از یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند منجر به افزایش سطح طبیعی کلسترول شود که هم در کبد تولید و به خون منتقل می‌شود و هم توسط کبد از خون برداشته می‌شود.

خوردن غذاهایی که از چربی اشباع شده بالایی برخوردار هستند، شکل رسیدگی به کلسترول در کبد را تغییر می‌دهد. و شش نوع غذا با چربی اشباع شده وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

بر اساس گزارش مرکز سلامت بریتانیا این غذاها شامل موارد زیر می‌شود:

۱)شیر و شکلات سفید، تاقی، کیک، پودینگ و بیسکوییت

۲) شیرینی و پای

۳) گوشت‌های چوب همچون سوسیس، برگر و کباب

۴) کره، چربی، روغن، روغن کباب و گوشت، کره گیاهی، چربی غاز و پیه

۵) روغن نارگیل، روغن نخل و شیر نارگیل

۶) محصولات لبنی پرچرب مانند خامه، شیر، ماست و پنیر

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.