ارتباط با ما در

ویتامینی که نمی‌گذارد سرطان پوست بگیرید

متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای تازه به بررسی ارتباط بین مصرف ویتامین A و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست پرداختند.

منتشر شده

ویتامین A ماده مغذی است که برای حفظ سلامت بدن ضروری است و متخصصان در مطالعه جدید خود به بررسی تاثیر مصرف این نوع ویتامین در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست پرداختند.

از جمله ویتامین‌های مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن که در فرایند رشد و سلامت چشم‌ها و پوست نیز موثر است می‌توان به ویتامین A اشاره کرد. این ویتامین در فرآورده‌های حیوانی از قبیل تخم مرغ و گوشت مرغ و در بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد.

اکنون، گروهی از محققان آمریکایی و کره جنوبی به بررسی این موضوع پرداختند که آیا ویتامین A بر کاهش خطر ابتلا به “سرطان سلول سنگفرشی”، رایج‌ترین نوع سرطان پوست تاثیر دارد؟

در این آزمایش‌ها محققان به ارزیابی اطلاعات ۷۵ هزار و ۱۷۰ زن و ۴۸ هزار و ۴۰۰ مرد پرداختند. در یک بازه زمانی ۲۶ ساله مجموعا ۳۹۷۸ نفر از این افراد به سرطان پوست دچار شدند. همچنین میزان مصرف ویتامین A در این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان بررسی‌ها نشان داد افرادی که مقدار بیشتری ویتامین A دریافت می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.