ارتباط با ما در

رضا جعفرزاده مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

وقفه‌ای در سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در ترکیه ایجاد نمی‌شود

جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: هیچ وقفه ای در پروازهای ایران و کشور دوست ترکیه به جهت سوخت ایجاد نخواهد شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی –جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: طبق موافقتنامه امضا شده بین دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه، هفته ای ۱۰۰ پرواز برنامه‌ای برای هر طرف در نظر گرفته شده که همچنان در حال انجام است.

از روز جمعه شرکت‌های سوخت‌رسان ترکیه‌ای در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری کردند که حتی منجر به لغو یکی از پروازهای هواپیماهای ایرانی شد. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز هواپیماهای متعلق به چند شرکت هوایی ایرانی نتوانسته‌اند جمعه ۱۱ آبان در فرودگاه بین‌المللی استانبول سوخت‌گیری کنند و به همین دلیل، دست کم یک پرواز لغو شده و دیگر هواپیماها هم برای کاهش وزن و ایجاد امکان رسیدن به مقصد با همان سوخت کم موجود، برخی از مسافران خود را سوار نکرده‌اند.

شرکتی که از ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری کرده «پترول آفیسی» ترکیه نام دارد. شرکت‌های هوایی ماهان، آتا، قشم و آسمان از تهران به استانبول پرواز دارند.به هر حال باید برخورد مناسب و قاطعی با این جور کارشکنی ها انجام شود چرا که کشور ترکیه الزام به اجرای تحریم ها علیه ایران ندارد.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره خودداری شرکت سوخت رسان پترول آفیسی ترکیه به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول گفت: هنوز اطلاعات ما در ارتباط با خودداری احتمالی شرکت سوخت رسان ترک به هواپیماهای ایران تکمیل نشده است و این مسئله به طور جدی در دست بررسی است که به محض تکمیل گزارشات درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بعید است این مسئله تداوم پیدا کند گفت: هیچ وقفه‌ای در پروازهای ایران و کشور دوست ترکیه به جهت سوخت ایجاد نخواهد شد و تمامی پروازها به حالت عادی بازمی‌گردد.

جعفرزاده همچنین اظهارداشت: با توجه به روابط تنگاتنگ ایران و کشور ترکیه و موافقت‌نامه هوایی امضا شده بین دو کشور پروازها به جهت سوخت متوقف نخواهد شد و موضوع تامین سوخت هواپیماها در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه حجم پروازهای در حال انجام نشان از مراودات بالا و اهمیت روابط بین دو کشور است گفت: طبق موافقتنامه امضا شده بین سازمان های هواپیمایی دو کشور، هفته‌ای ۱۰۰ پرواز برنامه‌ای برای هر طرف در نظر گرفته شده که همچنان در حال انجام است و طرفین موظف هستند خدمات مورد نیاز پروازها از جمله سوخت هواپیماها را تامین کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.