ارتباط با ما در

گاردین مطرح کرد

بهترین لباس برای خواب خوب کدام است؟

بر کسی پوشیده نیست که نگرانی تاثیر منفی بر میزان خواب ما دارد، بنابراین شاید مضطرب نشدن درباره آنچه باید در زمان خواب بپوشیم، بهترین توصیه باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس بررسی‌هایی که به تازگی (با بودجه صنعت پشم) صورت گرفته، لباس خواب پشمی می‌تواند باعث شود که شما ۱۵ دقیقه خواب طولانی‌تر داشته باشید. اما همه هم با این نتیجه‌گیری موافق نیستند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از گاردین، شاید تعجب‌آور نباشد که مطالعاتی که توسط صنعت پشم تامین مالی شده به این نتیجه برسد که بهترین الیاف برای خواب راحت، پشم است اما ما در این زمینه بدبین نیستیم.

این مطالعه که از سوی دانشگاه سیدنی انجام شده نشان می‌دهد که پوشیدن لباس پشمی روی می‌تواند ۱۵ دقیقه بر خواب شما بیافزاید.

ظاهرا پشم دمای بدن را بهتر تنظیم می‌کند و بدن را از نظر حرارتی در «منطقه راحتی» قرار می‌دهد که برای خواب بهتر کاربرد دارد.

پشم همچنین قابلیت جذب رطوبت را دارد و به خصوص برای کسانی که هنگام خواب عرق می‌کنند، مناسب است. بنیاد ملی خواب پشم را از جمله الیاف پیشنهادی برای خواب معرفی کرده اما ایجاد خارش را از جمله مسائل احتمالی بروز در صورت استفاده عنوان کرده است.

این بنیاد ابریشم را هم پیشنهاد می‌کند اما لیز و همچنین گران بودن آن را هم مورد اشاره قرار می‌دهد. ضمن اینکه در این گزارش هیچ اشاره‌ای به خوابیدن بدون لباس نشده است.

بر اساس تحقیقاتی که پائیز گذشته انجام شد، ۴۰ درصد بزرگسالان در انگلیس با لباس خواب می‌خوابند، ۲۰ درصد با لباس زیر و یک سوم نیز چیزی نمی‌پوشند.

بر کسی پوشیده نیست که نگرانی تاثیر منفی بر میزان خواب ما دارد، بنابراین شاید مضطرب نشدن درباره آنچه باید در زمان خواب بپوشیم، بهترین توصیه باشد. مسائل دیگری هم برای نگرانی وجود دارد که از سوی صنایع دیگر مطرح می‌شود. برای مثال کارشناسان پوست سعی دارند به ما بقبولانند که روکش‌های نخی برای بالشت باعث چروکیدگی پوست می‌شوند.

اما «سرویس سلامت ملی» (NHS) انگلیس هیچ یک از الیاف را ارجح نمی‌داند و تاکید می‌کند که اتاقی با دمای ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد، پرده‌های زخیم برای افزایش تاریکی و منتقل کردن تکنولوژی به بخش دیگری از خانه به غیر از اتاق خواب بهترین فضا برای خواب راحت است. بنابراین هرچه دوست دارید بپوشید، این پیشنهاد درمورد زمانی که بیدار هستید هم صدق می‌کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.