ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

چه زمان بدن بیشترین کالری را می‌سوزاند؟

بر اساس تجربیات آزمایشگاهی، بدن انسان در زمان استراحت در بعدازظهر حدود ۱۰ درصد کالری بیشتری نسبت به استراحت در شب می‌سوزاند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– همه مسائل از ورزش گرفته تا برنامه خواب شما می‌تواند بر میزان کالری که بدنتان در طول روز می‌سوزاند، تأثیر بگذارد. و بر اساس مطالعاتی که به‌تازگی صورت گرفته، یک زمان مشخص در روز وجود دارد که بدن به‌طور طبیعی بیشترین میزان کالری را می‌سوزاند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه تایم، این مسئله بیشتر به دلیل ریتم شبانه‌روزی که ساعت داخلی بدن و چرخه خواب‌وبیداری را کنترل می‌کند، اتفاق می‌افتد. این ریتم‌ها همچنین می‌توانند بر روند سوختن کالری نیز تأثیر بگذارند.

بر اساس تجربیات آزمایشگاهی، بدن انسان در زمان استراحت در بعدازظهر حدود ۱۰ درصد کالری بیشتری نسبت به استراحت در شب می‌سوزاند.

دکتر جین دافی، استاد پزشکی دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید این ۱۰ درصد برابر با حدود ۱۳۰ کالری اضافه است که در بعدازظهر سوزانده می‌شود، بدون آنکه نیاز باشد کار بیشتری انجام دهید. حتی یک افزایش جزئی مانند این رقم روی سلامت افراد اثر می‌گذارد. دافی می‌گوید: «اگر این اتفاق هر روز تکرار شود، تصور کنید که چه میزان کالری سوزانده خواهد شد.»

با توجه به اینکه این تحقیقات بر میزان کالری متمرکز است که بدن در زمان استراحت می‌سوزاند –تا انرژی لازم برای عملکرد بدنی مانند نفس کشیدن و گردش خون تأمین شود- دافی می‌گوید مشخص نیست که افراد باید برنامه ورزش خود را تغییر بدهند یا خیر. آنچه مشخص است این است که سوزان کالری را نباید به آخر شب یا اول صبح موکول کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.