ارتباط با ما در

خادمی، نماینده ایذه و باغملک مطرح کرد:

هشدار درباره امنیتی شدن بحران آب/ ماجرای خرمشهر تکرار می‎شود

سال‌ها برای رفع این مشکل در استان خوزستان اقدامی انجام نشد و متاسفانه در کشور ما تا زمانی که یک مسئله بحرانی نشود برای آن تدبیری هم اندیشیده نمی‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مشکل در خرمشهر است اما در آینده‌ای نزدیک مشکل کم آبی در منطقه شمال شرق استان خوزستان جدی می‌شود، باید تامین آب در این منطقه برای رئیس جمهور در اولویت قرار بگیرد.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به بحث اعتراضات مردمی در خوزستان برای مشکلات بی‌آبی، گفت: وضعیت آب، گرد و غبار، قطعی برق، خشکی تالاب‌ها و … در خوزستان وخیم است و هر روز از مردم انتقادات بسیاری را می‌شنویم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کم آبی در استان خوزستان هم تصریح کرد: سال‌ها برای رفع این مشکل در استان خوزستان اقدامی انجام نشد و متاسفانه در کشور ما تا زمانی که یک مسئله بحرانی نشود برای آن تدبیری هم اندیشیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در خرمشهر بعد از اعتراضات مردمی اقداماتی را برای حل مشکل کم آبی انجام دادند، اما بقیه شهرهای استان خوزستان مانند ایذه و باغملک وضعیتی به مراتب بدتر از خرمشهر و آبادان پیدا کرده است لذا دولت باید سریعا تدبیری برای تامین آب چهارصد هزار نفر شمال شرق استان خوزستان بیاندیشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اکنون براساس تقسیم‌بندی برای هر منطقه ساعاتی را برای تامین آب در نظر گرفته‌اند، مردم در این شرایط نمی‌توانند بهداشت و دیگر مسایل خود را تامین کنند. این روزها پیش‌بینی می‌شد پس چرا یکسال گذشته اقدامی صورت نگرفت تا این اعتراضات انجام نشود.

خادمی بیان کرد: اکنون مشکل در خرمشهر است اما در آینده‌ای نزدیک مشکل کم آبی در منطقه شمال شرق استان خوزستان تکرار می‌شود، باید تامین آب در این منطقه برای رئیس جمهور در اولویت قرار بگیرد زیرا در این منطقه هیچ صنعتی وجود نداشته و اکثرا مردم بیکار هستند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در خرمشهر و آبادان با وجود امکانات و شغل برای بی آبی اعتراض کردند ولی شمال شرق خوزستان مثل ایذه، باغملک، سوسن و میداوود اگر به این وضعیت بی آبی رسیدند معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد. تنها از طریق رود کارون می‌توان مشکل آب این منطقه را حل کرد که آن هم سه سال زمان می‌برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اکنون با چند تانکر آب این مناطق تامین می‌شود حتی در صورت پنچر شدن این تانکرها پول برای برای رفع مشکل وجود ندارد، این مناطق دارای پراکنده‌ترین روستاهاست و نمی‌توان با این چند تانکر مشکل بی آبی آنها را حل کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.