ارتباط با ما در

گاردین بررسی کرد

آیا هشت ساعت خواب برای بدن کافی است؟

محققان می‌گویند هشت ساعت خواب پیشنهادی برای بستن چشم‌ها، احتمالاً کافی نخواهد بود چراکه اکثر مردن ۹۰ درصد از زمانی که در تختخواب هستند را می‌خوابند. بنابراین زمان‌های مختلف خواب واقعاً چه تأثیری بر بدن دارند؟

منتشر شده

جامعه ایرانی– محققان می‌گویند هشت ساعت خواب پیشنهادی برای بستن چشم‌ها، احتمالاً کافی نخواهد بود چراکه اکثر مردن ۹۰ درصد از زمانی که در تختخواب هستند را می‌خوابند. بنابراین زمان‌های مختلف خواب واقعاً چه تأثیری بر بدن دارند؟

 

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از گاردین، محققان دانشگاه پن استیت مدعی هستند که انسان به هشت ساعت و نیم خواب نیاز دارد. دلیلشان؟ اکثر مردم تنها ۹۰ درصد از زمانی که در تخت هستند را می‌خوابند، بنابراین اگر می‌خواهید هشت ساعت خواب واقعی داشته باشید، به نیم ساعت اضافه نیاز خواهید داشت.

 

خواب خوب ارزش تلاش کردن را دارد- اما به چه مقدار خواب نیاز دارید؟

 

۰ ساعت: محرومیت از خواب کامل عملاً شکنجه کردن خود است. پس از سه روز شما دیگر متوجه نمی‌شوید که در اطرافتان چه می‌گذرد و بدن، مغزتان را در حالت «مایکرو اسلیپ یا خواب کوتاه‌مدت» قرار می‌دهد. درنهایت، شما می‌میرید. این مورد توصیه نمی‌شود.

 

۲ ساعت: هیچ‌کس با دو ساعت خواب شبانه زندگی نمی‌کند. بااین‌حال بسیاری از ما در شرایط ویژه فقط دو ساعت خواب را هم تجربه کرده‌ایم. این مورد توصیه نمی‌شود مگر در شرایط اضطراری.

 

۴ ساعت: برخی سیاست‌مداران و مدیران لاف می‌زنند که تنها به چهار ساعت خواب نیاز دارند اما این مسئله اصلاً درست نیست. برای مثال دونالد ترامپ را در نظر بگیرید. اگر مورد این بود، دلیل علمی تأکید می‌کرد که او دچار اضافه‌وزن می‌شد، رفتارهای ناپایدار، قضاوت‌های ضعیف و نوسانات خلقی مکرر از خود نشان می‌داد. آریانا هافینگتون گفت آن‌قدر کم می‌خوابید که درنهایت از پا درآمد. پس‌ازاین اتفاق و بهبودی او اطمینان حاصل می‌کند که هشت ساعت خواب کامل را داشته باشد. چهار ساعت خواب توصیه نمی‌شود، به‌خصوص اگر مسئولیت یک کشور یا تجارت بزرگ را به دست دارید: این مسئله برای شما و افراد اطرافتان خطرناک است.

 

۸ ساعت: این میزان خواب عموماً توصیه می‌شود. ساعت بدن افراد مختلف مطمئناً متفاوت است، بنابراین درحالی‌که بیل گیتس می‌گوید تنها به هفت ساعت خواب نیاز دارد، ممکن است شما به کمی خواب بیشتر احتیاج پیدا کنید.

 

۱۰ ساعت: نوجوانان به خواب طولانی‌تر نیاز دارند –حدود ۹ ساعت در شبانه‌روز. بیدار شدن‌های صبح زود دوره دبیرستان بزرگ‌ترین عالم کاهش خواب نوجوانان است. تغییر ساعت شروع کلاس‌ها –به حدود ۱۰ صبح- نشان داده که کسالت دانش آموزان کمتر و نمراتشان در امتحان‌ها بیشتر می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.