ارتباط با ما در

گاردین مطرح کرد

افزایش مصرف ملاتونین و دلایل بدخوابی

افزایش تجویز و مصرف ملاتونین با استفاده از صفحات نمایش ال ای دی با نور آبی در فضاهای عمومی و خصوصی ما هم‌زمان شده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی دکتر جان لینکلن و الینور لوین، صفحه‌نمایش‌های ال ای دی و نورپردازی آن‌ها در پس افزایش استفاده از قرص‌های ملاتونین (که به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند)  برای مقابله با بی‌خوابی هستند. دکتر سلی چسلدین پیشنهاد می‌کند که شیر می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از گاردین، ما از انتشار این آمار که بیش از ۱۱۷ هزار فرد زیر ۱۸ سال در خلال سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ قرص ملاتونین را بدون نسخه دریافت کرده‌اند، شگفت‌زده شدیم. این آمار در گزارش سوم نوامبر تحت عنوان «ترس از افزایش استفاده از ملاتونین برای کمک به خواب بهتر» منتشر شد.

شگفت‌آور اینکه فروش ملاتونین محدودیت قانونی ندارد و به‌طور گسترده در داروخانه‌ها و حتی از طریق فروشندگان آنلاین به فروش می‌رسد. این یعنی تعداد واقعی کودکان و نوجوانانی که از این قرص استفاده می‌کنند احتمالاً بسیار بیشتر از حدودی است که در این کشور ذکر شده است.

افزایش تجویز و مصرف ملاتونین با استفاده از صفحات نمایش ال ای دی با نور آبی در فضاهای عمومی و خصوصی ما هم‌زمان شده است. گاردین در گزارش قبلی خود هشدار داده بود که افزایش بی‌خوابی کودکان تااندازه‌ای مربوط به تکنولوژی و این واقعیت است که نور آبی که از صفحه‌نمایش‌های ال ای دی ساطع می‌شود، تولید هورمون خواب را سرکوب کرده و فرآیند خوابیدن را سخت می‌کند.

دکتر جان لینکلن و الینور لوین در گزارشی مشترک تأکید کردند بی‌خوابی همچنان مشکل بزرگی برای کودکان خواهد بود، مگر اینکه استفاده بیش‌ازاندازه از نور آبی در محیط اطراف را کاهش دهیم. مطمئناً مقابله با این مشکل و حل آن بسیار بهتر از تجویز داروهایی از این دست برای کودکان است.

افزایش تعداد کودکانی که قرص ملاتونین برایشان تجویز می‌شود، بی‌شک به روند رو به رشد تعداد کودکانی ربط دارد که برای کنترل اختلال بیش فعالی و کمبود توجه ADHD –که باعث اختلال در خوابشان می‌شود- دارو مصرف می‌کنند.

بااین‌حال نباید از یاد برد که فقط انسان نیست که میزانی از ملاتونین را در بدن خود تولید می‌کند. چند سال پیش محققانی از فنلاند اعلام کردند که گاوهایی که پیش از غروب خورشید شیر می‌دهند، دارای سطح بالاتری از ملاتونین در شیرشان هستند. این مسئله باعث شد بسیاری از فروشگاه‌ها شیر حاوی ملاتونین را به فروش برسانند. بنابراین شاید این توصیه قدیمی که پیش از خواب شیر بنوشید، ریشه در چنین واقعیتی داشته است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.