ارتباط با ما در

مزایا استفاده و خرید کوپلر

کوپلر یا وصله مکانیکی ازجمله تجهیزاتی به‌شمار می‌رود که برای وصله میلگرد‌ها به‌کار برده می‌شود. خرید کوپلر و استفاده از آن برای اتصال میلگرد‌ها در بتن‌های ساختمانی مزایای فراوانی دارد.

منتشر شده

به نقل از سازه ۲۰ کوپلر یا وصله مکانیکی ازجمله تجهیزاتی به‌شمار می‌رود که برای وصله میلگرد‌ها به‌کار برده می‌شود. خرید کوپلر و استفاده از آن برای اتصال میلگرد‌ها در بتن‌های ساختمانی مزایای فراوانی دارد. این قطعات بسیار محکم هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند. شاید برای برخی این سؤال پیش آمده باشد که مزایای استفاده از کوپلر چیست؟ در ادامۀ این مطلب مزایای این وصله مکانیکی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و نکاتی مهم در خصوص خرید آن برای شما بیان می‌کنیم.

images_1673254359.gif

​مزایای کوپلر از لحاظ فنی

کوپلر‌ها از نظر فنی دارای مزیت‌های بسیاری هستند. با خرید وصله مکانیکی و استفاده از آن می‌توانید مزایای این قطعه مکانیکی را به خوبی درک کنید. در ادامه مزایای فنی وصله مکانیکی را برای شما عنوان خواهیم کرد:

  • این وصله مکانیکی در مقابل اتصال پوششی وزن کمی دارد و به کم‌تر شدن وزن سازه هم کمک می‌کند.
  • به‌خاطر کم کردن وزن سازه به بهینه‌سازی آن کمک خواهد کرد.
  • با استفاده از کوپلر آرماتور‌ها به شکلی منظم درکنار هم قرار می‌گیرند و این چنین بتن‌ریزی هم به بهترین شکل انجام می‌شود.
  • به‌کار بردن این وصله مکانیکی برای وصله میلگرد‌ها سبب یکپارچگی آرماتور‌ها می‌شود.
  • اتصال به هم پیوسته آرماتور‌ها با کوپلر کمک می‌کند تا فشار به‌صورت مستقیم منتقل شود.
  • با کاهش حجم آرماتور، میزان بتن بیشتری به‌کار برده می‌شود که این باعث به‌وجود آمدن سازۀ بتنی بهتری خواهد شد.
  • با خرید کوپلر میلگرد کم‌تری مصرف می‌شود، زیرا از میزان ضایعات آن کاسته خواهد شد.
  • از این وصله مکانیکی می‌توان در هر جایی برای سازه‌های بتنی استفاده کرد.
  • طول اتصالات را کم‌تر می‌کند.
  • یکی دیگر از مزایای این قطعه این است که نصب کردن آرماتور را تسریع می‌بخشد و در مدت کوتاهی این کار انجام می‌شود.
  • به خطر کوتاه شدن طول اتصالات مکانیکی میلگرد کم‌تری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این مزیتی در برابر اتصالات پوششی خواهد بود.
  • با توجه به این‌که اتصالات پوششی برای داشتن استقامت به بتن وابسته هستند، اگر بتن دچار مشکل شود، اتصالات را هم دچار مشکل می‌کند. اتصالات پوششی در این مواقع به همراه بتن آسیب می‌بینند، اما استقامت اتصالات مکانیکی با کوپلر به بتن مربوط نمی‌شود و اگر بتن به هر دلیلی خراب شود، این اتصالات پا برجا خواهند ماند.
  • با استقاده از کوپلر می‌توان آرماتور‌هایی که قطر بیشتری دارند را وصل کرد.
  • با این وصله‌های مکانیکی نیروی کار کم‌تری لازم است و در سازه‌های مهمی مانند سد، پل و… انتخابی مطمئن خواهد بود.
  • از دیگر مزایای کوپلر کم‌تر شدن مدت‌زمان وصله است.

images_1673254364.jpg

​مزایای کوپلر ازلحاظ اقتصادی

مزایای استفاده و خرید کوپلر به دو صورت فنی و اقتصادی است. این قطعه علاوه‌بر مزایای فنی که بیان کردیم، مزیت‌های زیادی هم ازلحاظ اقتصادی دارد که در زیر به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • میزان طول وصله پوششی تقریباً سی درصد بیشتر از طول گیرایی آرماتور است؛ به خاطر همین موضوع وزن وصله پوششی برای آرماتور دوازده متری میزان قابل توجهی خواهد بود. با توجه به این مسأله، هزینه‌های این وصله نسبت به وصله مکانیکی خیلی بیشتر می‌شود.
  • استفاده از وصله‌های پوششی برای هر موقعیتی مناسب نیست به‌طور مثال، برای ایجاد اتصال ستون‌ها، تیر‌ها و… به‌کار بردن وصله پوششی محدودیت دارد. اما وصله مکانیکی در تمامی موقعیت‌ها قابل استفاده است، از‌این‌رو می‌توان از آرماتور‌ها بدون ضایعات استفاده کرد و این باعث می‌شود که هزینه‌های خرید آرماتور نسبت به وصله پوششی کاهش پیدا کند.
  • یکی از مزایای اقتصادی کوپلر این است که آرماتور‌ها را در یک امتداد قرار می‌دهد و لازم نیست که فرمی به آن‌ها بدهید. در صورتی که در وصله پوششی برای قرار گرفتن آرماتور‌ها در یک راستا به خم کردن و فرم‌دهی آن‌ها نیاز خواهد بود و این هزینه‌هایی را به دنبال دارد.
  • همان‌طور که اشاره کردیم، اتصالات مکانیکی کمک زیادی به پایین آوردن وزن سازه می‌کنند. با استفاده از کوپلر به میزان قابل توجهی وزن سازه‌ها کم می‌شود. با توجه به این قضیه شرایطی برای طراحی بهینه فراهم می‌آید. این کاهش وزن موجب کاهش هزینه‌ها هم خواهد شد.

​توجه به نکاتی مهم در زمان خرید کوپلر

کوپلر‌ها ازجمله وسایلی هستند که کارایی زیادی در سازه‌ها دارند. برای این‌که بتوانید بهترین وصله مکانیکی را خریداری کنید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. توجه به یک‌سری موارد باعث می‌شود که بتوانید انتخابی مناسب انجام دهید و محصولی باکیفیت بخرید.

وصله‌های مکانیکی توسط تولید‌کنندگان بسیاری ساخته می‌شوند، به همین دلیل تعداد زیادی از آن‌ها در انواع مختلف و به‌صورت اصل یا تقلبی می‌توان پیدا کرد. یکی از نکاتی که باید در خرید وصله مکانیکی به آن دقت داشته باشید، اصل بودن این قطعه است. اگر می‌خواهید کوپلر را با کیفیت بالاتری خریداری کنید، باید هزینۀ بیشتری برای آن بپردازید تا وصله مکانیکی با جنس مرغوب‌تر داشته باشید.

قیمت کوپلر باکیفیت بالاست، اما به خاطر مزایایی که دارد و موجب استحکام سازه‌ها می‌شود، ارزش خرید آن را دارد. در زیر دیگر نکاتی که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید را بیان می‌کنیم:

  • تست کشش
  • نوع متریال
  • استحکام
  • نوع کوپلر
  • و…

images_1673254368.jpg

​قیمت وصله مکانیکی (کوپلر)

برای خرید هر وسیله‌ای یک‌سری عوامل در تعیین قیمت آن نقش دارند. قیمت کوپلر هم تحت تأثیر عوامل مختلفی است. مواردی مانند، کیفیت، جنس، نوع، قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار و… همگی می‌توانند در مشخص کردن قیمت وصله مکانیکی تأثیر‌گذار باشند.

اما دقت کنید که کیفیت کوپلر اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین به‌خاطر پرداخت هزینۀ کم‌تر، سعی نکنید محصولی بی‌کیفیت را خریداری کنید. این وسیله در سازه‌های بتنی به‌کار می‌رود که در آن حفظ جان افراد مهم خواهد بود.

​جمع‌بندی

کوپلر به وصله میلگرد‌ها و قرار دادن آرماتور‌ها در یک راستا کمک می‌کند. استفاده از این قطعه در برابر اتصالات پوششی مزایای بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها کاهش وزن سازه است. در این مطلب سعی کردیم شما را با مزایای وصله مکانیکی در دو دسته مزایای فنی و مزایای اقتصادی آشنا کنیم. همچنین نکاتی برای خرید کوپلر نام بردیم که توجه به آن‌ها برای خریدی مناسب بسیار ضروری است، بنابراین بهتر است برای تهیۀ کوپلر با‌کیفیت، مراکز معتبری مانند خزر نیک تولید کننده کوپلر را برای خرید انتخاب کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.