ارتباط با ما در

دیدار تاریخی رهبران کره شمالی و آمریکا فردا برگزار می شود

همه چیز درباره نشست اون و ترامپ

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وارد سنگاپور شده و در فرودگاه چانگی مورد استقبال وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

منتشر شده

جامعه ایرانی– کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وارد سنگاپور شده و در فرودگاه چانگی مورد استقبال وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

 

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از استریت تایمز، قرار است کیم در این سفر تاریخی ۱۲ ژوئن (سه‌شنبه) با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند. در ادامه نکات جالب‌توجهی در مورد شرایط میزبانی سنگاپور از این دو رهبر عجیب‌وغریب آورده شده است.

 

هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا

زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وارد سنگاپور شود، یک بوئینگ ۷۴۷ سفید و آبی، هواپیمای رسمی او را همراهی خواهد کرد. احتمالاً این هواپیمای همراه بر فراز این جزیره پرواز می‌کند و در جای دیگری به فرود می‌آید، احتمالاً در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در ژاپن. درعین‌حال، هواپیمای اصلی که ترامپ را حمل می‌کند در پایگاه هوایی پایا لبار به زمین می‌نشیند. روسای جمهور سابق آمریکا سه باری که سنگاپور سفر کردند، در این مکان فرود آمدند.

 

برگر

تصادفاً هر دوی این سران طرفدار همبرگر هستند. در سال ۲۰۱۱ یک روزنامه کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون معمولاً مک‌دونالدهای خود را با پرواز از چین تهیه می‌کرده است. رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش داده‌اند که ترامپ نیز از طرفداران مک‌دونالد است. این احتمال وجود دارد که کره شمالی به‌زودی بازار فروشی برای مک‌دونالد در پیونگ‌یانگ ایجاد کند چراکه رهبر این کشور اعطای «حق امتیاز همبرگر غربی» در این کشور را برای نشان دادن حسن نیت خود به ایالات‌متحده، مدنظر قرار داده است.

 

سکه یادبود

تاکنون چندین سکه یادبود برای این نشست تاریخی طراحی‌شده است. آژانس ارتباطات کاخ سفید یک سکه ۲۴.۹۵ دلاری را طراحی کرده و چهره سران هر دو کشور روی آن وجود دارد و پرچم‌هایشان نیز در پس‌زمینه قرارگرفته است. درعین‌حال، سنگاپور هم مدال‌های افتخار خود را از جنس طلا و نقره طراحی کرده است. این مدال‌ها تصویر دست دادن دو طرف را با پرچم‌هایشان را نشان می‌دهد.

 

پاکت نامه

این نامه اول ژوئن امضا و مهروموم شده و به دست شخص مقام ارشد رسمی کره شمالی تحویل داده شد. پس از لغو شدن ناگهانی نشست قبلی از سوی ترامپ، همین نامه بود که باعث شد مذاکرات به مسیر قبلی بازگردد؛ اما مهم‌ترین نکته درباره آن، اندازه پاکت نامه‌ای بود که نامه رهبر کره شمالی در آن تقدیم ترامپ شد. ترامپ پس از جلسه دریافت نامه گفت که این «یک نامه بسیار خوب» و «بسیار جالب» بوده اما بعداً تأکید کرد که نامه را واقعاً نخوانده است.

 

گلف

اگر کیم جونگ اون کمی شبیه به پدرش باشد که گفته می‌شود در تنها مسابقه گلف خود نمایش خوبی از خود به‌جای گذاشته، این شانس وجود دارد که کیم جوان نیز حین سفر به سنگاپور درنهایت وارد بازی گلف با ترامپ شود. کاخ سفید پیش‌ازاین اعلام کرده بود که عادت گلف بازی ترامپ به او کمک می‌کند که «روابط بهتر و عمیق‌تری» برای پیش برد دستور کار خود ایجاد کند.

 

طولانی‌ترین سفر

در ماه می کیم نخستین پرواز بین‌المللی خود را از سال ۲۰۱۱ که روی کار آمد، تجربه کرد. او با هواپیمای ساخت شوروی خود از کره شمالی به چین رفت، بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. این بار او در سفر به سنگاپور پنج هزار کیلومتر مسیر را باید طی کند.

 

سنتوسا

این نشست در جزیره سنتوسا در هتل کاپلا برگزار خواهد شد. از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ ژوئن کل این جزیره به‌عنوان «منطقه رویداد ویژه» مشخص‌شده است. ساختمان این هتل در دهه ۱۸۸۰ میلادی محل اسکان افسران بریتانیایی توپخانه سلطنتی و خانواده‌های آن‌ها بود. در سال ۲۰۰۹ بود که این مکان به‌عنوان یک هتل لوکس افتتاح شد.

 

اتفاق بی‌سابقه

این نخستین دیدار میان یک رهبر از کره شمالی و یک رئیس‌جمهور وقت آمریکا خواهد بود. روسای جمهور سابق آمریکا به کره شمالی سفرکرده و با رهبران آن دیدار کرده‌اند، از جمل بیل کلینتون که در سال ۲۰۰۹ با کیم جونگ اون در پیونگ‌یانگ دیدار کرد تا میانجی آزادی دو خبرنگار آمریکایی بازداشت‌شده در این کشور باشد. پس‌ازآن بود که کیم آن دو را عفو کرد. یکی دیگر از روسای جمهور سابق آمریکا جیمی کارتر است که در سال ۱۹۹۴ برای مذاکرات صلح با کیم ایل سونگ، پدربزرگ کیم جونگ اون دیدار کرد. او در سال ۲۰۱۰ به کره شمالی بازگشت و توانست مذاکرات موفقیت‌آمیزی درباره یکی دیگر از زندانیان آمریکایی داشته باشد.

 

خودرو

ترامپ و کیم چطور در سنگاپور رفت‌وآمد خواهند کرد؟ لیموزین ترامپ اغلب همانند هواپیمای همراه، به کشور مقصد منتقل می‌شوند. هر دو ضدگلوله، ضد بمب و محفوظ از ورود هوا هستند و در صورت حمله شیمیایی هوای داخل توسط یک تأمین‌کننده مستقل هوا تأمین می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.