ارتباط با ما در

قیمت عکاسی صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

عکاسی صنعتی گونه‌ای از عکاسی می‌باشد که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر مجموعه آن قرار دارند. معمولاً  عکس‌های صنعتی برای طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور و فضای مجازی استفاده می‌شوند. هدف عکاسی صنعتی بیشتر تجاری می‌باشد.

منتشر شده

عکاسی صنعتی

قیمت عکاسی صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

بدون شک همه ما افرادی را دیده‌ایم که به نوعی می خواهند از طریق فضای مجازی محصولات خود را به فروش برسانند. البته این موضوع امروزه یک کسب و کار پرسود می‌باشد. ولی برای رسیدن به این مهم شما نیازمند اعتماد مشتری هستید و این موضوع میسر نمی‌شود، مگر اینکه بتوانید با گرفتن عکس‌های صنعتی  و تبدیل آنها به کاتالوگ یا قرار دادن آنها در فضای مجازی بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید. برای گرفتن عکس صنعتی شما باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید؟شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که قیمت عکاسی صنعتی چقدر است؟ و به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. چرا که ما در این مقاله تحت عنوان قیمت عکاسی صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟ که یکی دیگر از سری مقالات سایت مدرن طرح می باشد.به بررسی کامل این موضوع پرداخته‌ایم.

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی گونه‌ای از عکاسی می‌باشد که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر مجموعه آن قرار دارند. معمولاً  عکس‌های صنعتی برای طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور و فضای مجازی استفاده می‌شوند. هدف عکاسی صنعتی بیشتر تجاری می‌باشد.در این نوع عکاسی، عکاس با گرفتن عکس‌هایی با جزئیات زیاد اقدام به معرفی و تبلیغ یک کالا می‌کند. داشتن این چنین عکس‌های با کیفیتی می‌تواند باعث جلب اعتماد مشتری نسبت به محصول و یا خدمات یک شرکت شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که عکاسی صنعتی یک نوع از عکاسی می‌باشد که ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی مانند کانون تبلیغاتی مدرن‌ طرح، برای نشان دادن جزئیات در عکس‌های تبلیغاتی تاکید دارند.پس یک عکاس صنعتی باید بتواند به خوبی جزئیات محصول را به بیننده نشان دهد. عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صنعتی دارای انواع مختلفی می‌باشد، که مهمترین آنها عبارتند از:

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی معماری و نمای داخلی

عکاسی غذا

عکاسی محصول

عکاسی خبر

عکاسی ورزشی

عکاسی ماشین

عکاسی هوایی

عکاسی جواهرات

چهار روش متداول عکاسی صنعتی

همانگونه که همه ما می‌دانیم عکاسی صنعتی به معنای گرفتن تصویر از محصول، پرسنل ،تجهیزات، محیط کار و حتی دفتر شرکت‌های صنعتی می‌باشد. با گسترش و رشد فضای مجازی اکثر شرکت‌ها تصمیم گرفته اند تا محصولات خود را در این فضا به اشتراک بگذارند. برای اینکه شما بتوانید بازخورد خوبی از این نوع تبلیغات بگیرید. باید با روش‌های عکاسی صنعتی آشنا باشید. شما برای تبلیغات و طراحی کاتالوگ خود می‌توانید به شرکت‌های معتبری مانند مدرن‌ طرح مراجعه نمایید. این شرکت با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب و کارآزموده آماده انواع خدمات تبلیغاتی مانند طراحی کاتالوگ،عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به شما می‌باشد.

معمولاً عکاسی صنعتی به ۴ روش انجام میشود، که این ۴ روش عبارتند از:

پرتره تجاری

عکاسی محصول

عکاسی معماری

عکاسی در محل و حین کار

عکاسی صنعتی

قیمت عکاسی صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

عکاسی صنعتی همانگونه که سبک و سیاق آن با سایر عکاسی‌ها متفاوت است از نظر قیمت نیز تفاوت‌هایی با سبک‌های دیگر عکاسی دارد.

به شکل کلی قیمت عکاسی صنعتی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

۱_ زمان و مدت زمان پروژه

یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت عکاسی صنعتی مدت زمانی است که شما درگیر پروژه هستید. شما زمانی که مشغول به عکاسی برای انجام یک پروژه صنعتی می‌شوید معمولاً باید مدت زمان مشخصی برای فعالیت شما در نظر گرفته شود. به شکل طبیعی هر چقدر که مدت زمان بیشتری شما درگیر پروژه باشید قیمت عکاسی شما نیز بیشتر می‌شود. البته اکثر شرکت‌ها مانند مدرن‌ طرح عکس‌های صنعتی را به شکل قطعه ای از شما خریداری می‌کنند.

۲_ حجم کار

حجم کار می‌تواند یکی از دلایل موثر در تعیین قیمت عکاسی صنعتی باشد. در برخی از مواقع نیاز است که شما از یک محصول و یا کالا تعداد زیادی عکس بگیرید در این شرایط مسلماً قیمت بالاتر می‌رود، البته عکس این داستان نیز وجود دارد، اگر در پروژه ای کارفرما برای طراحی کاتالوگ به تعداد کمی عکس نیاز داشته باشد در این شرایط قیمت عکاسی صنعتی کمتر است.

۳_ پیچیدگی پروژه

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت عکاسی صنعتی پیچیدگی پروژه می‌باشد. چنانچه پروژه‌ای به تعداد زیاد صحنه، تجهیزات نور و دوربین حرفه‌ای نیاز داشته باشد قیمت عکاسی صنعتی بیشتر می‌شود. البته نیاز به تجهیزات فقط بخشی از پیچیدگی یک پروژه می‌باشد.در برخی از پروژه‌ها ممکن است که شما به عوامل و زمان بیشتری برای گرفتن عکس‌های مد نظر کارفرما نیاز داشته باشید.

۴_ حق کپی رایت و استفاده

در برخی از پروژه‌ها،حق کپی رایت و استفاده از عکس‌های گرفته شده توسط عکاس داده می‌شود.معمولاً این حقوق بر اساس مدت زمان استفاده، محدودیت جغرافیایی، نوع استفاده و سایر شرایط قرارداد تعیین می‌شود. بستن و یا نبستن این قرارداد با کارفرما می‌تواند در قیمت تاثیر گذار باشد.

۵_ استفاده از تجهیزات و فناوری

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت عکاسی صنعتی چه برای طراحی کاتالوگ باشد و یا بنرهای تبلیغاتی سطح شهر استفاده از تجهیزات و فناوری توسط عکاس می‌باشد. برای مثال اگر در پروژه نیاز باشد که از تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای، دوربین حرفه ای،  نرم‌افزارهای ویرایش تصویر حرفه‌ای و پیشرفته و سایر تجهیزات و فناوری‌های مرتبط با عکاسی صنعتی استفاده کنید.مسلماً مستحق دریافت مبلغ بیشتری می باشید.

۶_ شهرت و تجربه عکاس

شهرت و تجربه عکاس یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت عکاسی صنعتی می‌باشد. معمولاً عکاسان با تجربه و مشهور مبلغ بیشتری را برای گرفتن عکس از شما طلب می‌کنند. البته در برخی از مواقع دادن مبلغ بیشتر به این عکاسان می‌تواند باعث بازخورد بیشتر عکس‌های شما در فضا های تبلیغاتی شود.

۷_ هزینه‌های تولید

در برخی از پروژه‌ها عکاس یا تیم عکاسی هزینه‌هایی را برای نیروی کار و سایر خدمات پرداخت می‌کنند.هر چقدر که هزینه‌های تولید بیشتر شود.قیمت‌ها نیز بالاتر می‌رود پس هزینه‌های تولید را می‌توانیم یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت عکس های صنعتی بدانیم.

۸_ شهر محل عکاسی

دیگر عامل تاثیرگذار در تعیین قیمت عکاسی صنعتی، شهری است که شما قرار است در آن عکاسی صنعتی را انجام دهید. در برخی از شهرها ممکن است بنا به دلایل مختلفی مانند سختی راه و دوری مسافت هزینه عکاسی صنعتی نسبت به برخی شهرها بیشتر باشد و همین موضوع در قیمت عکاسی صنعتی تاثیرگذار است.

۹_ شرکتی که عکاسی صنعتی را برای شما انجام میدهد

اینکه شما برای گرفتن عکس صنعتی و تبلیغاتی به چه شرکتی مراجعه کنید می‌تواند در قیمت و کیفیت عکس‌های شما تاثیرگذار باشد. شما با مراجعه به شرکت‌های معتبر مانند مدرن‌ طرح می‌توانید علاوه بر داشتن عکس‌های صنعتی با کیفیت قیمت کمتری را نیز برای انجام این کار بپردازید.

عکاسی صنعتی

جمع بندی

ما در این مقاله تحت عنوان قیمت عکاسی صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟ به بررسی کامل این موضوع پرداختیم. برای جمع‌بندی این موضوع باید بگوییم که برخی از شرکت‌ها مانند مدرن طرح برای طراحی کاتالوگ و سایر تبلیغات از عکاسی صنعتی با کیفیت استفاده می‌کنند.قیمت عکاسی صنعتی به عوامل مختلفی مانند:

حجم کار، پیچیدگی پروژه، شهر و محل عکاسی، شهرت و تجربه عکاس، هزینه‌های تولید و تجهیزات بستگی دارد.

امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورده باشید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.