ارتباط با ما در

ویژگیهای منحصر به فرد صندلی اداری ارگونومیک از زبان ساجیران

اگر کارمند هستید و یا شغل پشت میزی دارید، بدن شما بیش از هفت ساعت در معرض فشار قرار دارد. خرید یک صندلی اداری ارگونومیک یک اولویت برای کم کردن این فشار است.

منتشر شده

اگر کارمند هستید و یا شغل پشت میزی دارید، بدن شما بیش از هفت ساعت در معرض فشار قرار دارد. خرید یک صندلی اداری ارگونومیک یک اولویت برای کم کردن این فشار است. با این حال، برای پیدا کردن یک صندلی مناسب ممکن است چالش‌هایی داشته‌باشید. به گفته دکتر مارک آگولنیک، جراح ارتوپد، هیچ مدل جهانی مناسب و کاملی وجود ندارد، زیرا هر فرد بدن متفاوتی دارد.

او توضیح می‌دهد: اگر یک رویکرد کلی را برای همه انتخاب کنید، افراد زیادی هستند که با آن مشکل داشته باشند، زیرا آنچه برای یک نفر راحت است برای دیگری ناخوشایند می‌باشد. با این حال، انواع خاصی از مبلمان اداری حفظ وضعیت بدنی سالم را در حین کار با صرف نظر از نوع بدن یا ترجیحات شخصی، آسان‌تر می‌کنند. خرید صندلی اداری ارگونومیک می‌تواند یک سرمایه گذاری عالی برای سلامتی و رفاه شما باشد.

کمر درد گرفتن بر اثر بد نشستن روی صندلی اداری

نکات قابل توجه در خرید صندلی اداری ارگونومیک

دکتر آگولنیک می‌گوید: «اگر برای مدت طولانی در یک وضعیت نشسته‌اید و بدن شما در وضعیت طبیعی خود قرار ندارد، ستون فقرات شما آسیب خواهد دید. این مقاله فقط برای معرفی بهترین ویژگی‌های صندلی اداری ارگونومیک نیست بلکه در اینجا چندین نکته را در مورد نحوه درست تنظیم آن نیز بیان خواهیم کرد. نشستن طولانی مدت در یک روز برای سلامتی شما مفید نیست و فرقی هم ندارد از چه صندلی استفاده می‌کنید زیرا این عمل خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، سکته مغزی و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که هر نیم ساعت یکبار بلند شوید و حرکت کنید. طبق یک تحقیق مطالعاتی، ۴۰ دقیقه پیاده روی در روز می‌تواند تفاوت بزرگی در مقابله با برخی از اثرات سبک زندگی بی‌تحرک ایجاد کند.

شکل صحیح نشستن بر روی صندلی اداری

هنگامی که به جلو نگاه می‌کنید، چشمان شما باید با قسمت بالای مانیتور یا لپ تاپ هماهنگ باشند. به این معنی که مطمئن شوید صندلی شما قابل تنظیم باشد، همچنین می‌توانید لپ‌تاپ خود را با پایه بلند کنید، یا ارتفاع مانیتور خود را بالا ببرید. این کار فشار کمتری به گردن و ستون فقرات شما وارد می‌کند. شما نباید گردن خود را بالا یا پایین بکشید.

راحتی

همه کارشناسان تاکید کرده‌اند که بدن هر فرد متفاوت است و پیدا کردن مناسب‌ترین و راحت‌ترین صندلی اداری ارگونومیک یک انتخاب فردی می‌باشد که به نوع کار، اندازه بدن و سلیقه شما بستگی دارد. احساس بدن ما پس از بلند شدن از روی صندلی باید همانند قبل از نشستن ما باشد.

تکیه گاه کمر و پشت

یک تکیه گاه خوب باید بدون توجه به زاویه‌ای که در آن می‌نشینید از شما حمایت کند. به گفته آلن هج، ابتدایی‌ترین نوع صندلی‌ها هیچ گونه قابلیت سفارشی سازی برای تکیه گاه کمر و پشت را ارائه نمی‌دهند زیرا آن‌ها فقط در یک سایز ساخته می‌شوند. اما از آنجایی که طول تنه و انحنای کمر افراد متفاوت است، قابلیت تنظیم بسیار مهم خواهد بود. جاکوبز می‌گوید تکیه‌گاه کمری کمک می‌کند بدن شما متعادل باشد و انحنای طبیعی پایین ستون فقرات را نیز بهتر حفظ می‌کند.

او می‌گوید اگر صندلی‌ای پیدا نمی‌کنید که کمرتان در آن احساس راحتی کند یا روی صندلی‌ای می‌نشینید که تکیه‌گاه کمری ندارد، می‌توانید از یک حوله برای اضافه کردن آن استفاده نمایید. برای بهبود بیشتر هم ترازی و پشتیبانی، از زیرپایی نیز استفاده کنید. همچنین او توصیه می‌کند که روز خود را با حرکات کششی ملایم یا یوگا (البته با رضایت پزشک) شروع کنید تا بدن خود را برای آن روز آماده سازید. پس از ورود به دفتر، استراحت کنید و هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با بلند شدن و راه رفتن، وضعیت خود را تغییر دهید.

سهولت در دراز کشیدن

طبق نظر کارشناسان، دراز کشیدن ما بین نشستن طولانی مدت بسیار مهم است، زیرا به شما امکان می‌دهد در حالی که نشسته‌اید، بدن خود را کمی بیشتر حرکت دهید. صندلی اداری ارگونومیک باید به شما اجازه دهد به راحتی دراز بکشید. پشتی بلند به شما امکان می‌دهد کاملاً به آن خم شوید.

قابلیت تنظیم

صندلی اداری ارگونومیک تناسب بهتری را برای طیف وسیعی از افراد تضمین می‌کند و احتمال اینکه از صندلی خریداری شده راضی باشید، بیشتر می‌شود. صندلی‌های اداری به شما امکان می‌دهند ارتفاع، شیب و عمق صندلی را نیز تنظیم کنید. علاوه بر این، بهترین صندلی‌ها قابلیت تنظیم و شخصی سازی فاصله شیب و میزان نیروی مورد نیاز برای تکیه دادن به صندلی را فراهم می‌کنند. صندلی اداری ارگونومیک به گونه‌ای طراحی شده‌است که به راحتی از بدن شما برای مدت طولانی پشتیبانی کند.

مطمئن شوید که دسته‌های صندلی شما نیز قابل تنظیم باشند. کف دست‌هایتان باید روی میزتان قرار گیرند و مچ دستانتان صاف باشند. اگر کف دست شما روی میز یا تکیه گاه مچ قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که فشار زیادی به بدن خود وارد کنید و می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند سندرم تونل کارپال شود.

تنظیم صندلی اداری در زاویه مدنظر

جنس و ظرفیت وزن

جنس تکیه گاه و نشیمنگاه صندلی اداری ارگونومیک نیز بر میزان حمایت صندلی از بدن و راحتی شما تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال طراحی مشبک امکان عبور هوا را فراهم کرده و باعث می‌شود شما احساس گرما نکنید. این نوع صندلی نسبتا نازک است و در یک دفتر کار یا اتاق خواب کوچک خانه فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. همچنین برای داشتن مناسب‌ترین صندلی باید به حداکثر وزنی که صندلی تحمل می‌کند هم توجه داشته باشید.

صندلی اداری ارگونومیک چگونه به کمردرد شما کمک می‌کند؟

کمردرد بسیار شایع است و بیش از ۲۸ درصد بزرگسالان ایالات متحده کمردرد را تجربه می‌کنند. درمان این بیماری نیز گران خواهد. در سال ۲۰۱۶، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده به دلیل کمردرد و گردن حدودا ۱۳۴.۵ میلیارد دلار بود که بالاترین میزان در بین ۱۵۴ وضعیت مختلف سلامتی است. به گفته NINDS، کار کردن پشت میز در طول روز می‌تواند منجر به کمردرد شود، به خصوص اگر وضعیت بدنی نامناسبی دارید یا روی صندلی نامناسب می‌نشینید.

کارن جاکوبز، کاردرمانگر، ارگونومیست و پروفسور بالینی برنامه‌های کاردرمانی می‌گوید: داشتن صندلی اداری مناسب و تنظیم فضای کاری مناسب برای بهینه سازی سلامت کمر بسیار مهم است. صندلی اداری ارگونومیک نقش مهمی در سلامت کلی ایفا می‌کند، به خصوص وقتی صحبت از سلامت کمر شما می‌شود. در واقع، صندلی اداری مناسب می‌تواند در وهله اول به پیشگیری از کمردرد کمک کند. اگر در حال حاضر رنج می‌برید، صندلی اداری ارگونومیک مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی در تسکین ناراحتی شما ایجاد کند.

میز کنفرانس

هر دفتری علاوه بر مبلمان اداری به یک میز کنفرانس با کیفیت نیاز دارد. در حالت ایده آل میز کنفرانس باید در یک اتاق جداگانه قرار ‌گیرد. همچنین می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌ها یک محیط مناسب را طراحی کرده تا فضای حرفه‌ای عاری از حواس‌پرتی برای کارمندان خود ایجاد کنید. میز کنفرانس جزء کلیدی شرکت شما می‌باشد زیرا در این اتاق است که می‌توانید طوفان فکری برپا کرده و استراتژی‌های تجاری شرکت خود را پرورش داده و به مشتریان ارائه دهید. میز کنفرانس باید فضای کافی برای همه افرادی که معمولاً در جلسات شرکت می‌کنند داشته باشد. محکم، ماندگار و مقاوم در برابر خراش و لکه بوده و به راحتی تمیز شود.

پارتیشن اداری

طرح اداری فضای باز برای هر شرکتی مناسب نیست. دفاتر باز می‌توانند برای تیم‌هایی که در آن‌ها همکاری و جلسات بداهه معمول است بسیار خوب باشند. در این حالت کارمندان حریم خصوصی ندارند که می‌تواند روحیه آنان را به شدت کاهش دهد. اما در سایر ادارات اغلب کارمندان محیطی آرام و بدون حواس پرتی را برای تمرکز ترجیح می‌دهند. برای مثال حسابداران یا نویسندگان. پارتیشن اداری به شما کمک می‌کند فضای داخلی را به حداکثر برسانید، فضاهای خصوصی را برای کارمندان ایجاد کنید و زیبایی دفتر خود را افزایش دهید. پارتیشن اداری را می‌توانید به صورت نامتقارن در اطراف فضای اداری خود نصب کنید تا به جذابیت بصری شرکت خود نیز اضافه کنید. همچنین به شما کمک کند تا یکپارچگی زیبایی را حفظ کرده و در عین حال نیازهای کارکنان خود را نیز برآورده سازید.

سخن پایانی

وقتی که درد داشته باشید انجام کار سخت می‌شود. بنابراین مراقب خود باشید، به بدن خود گوش دهید و کل فضای کاری خود را نه فقط برای سلامت کمر، بلکه برای رفاه کلی تنظیم کنید. همانطور که گفته شد هیچ صندلی در دنیا وجود ندارد که برای تمام افراد مناسب باشد. در این مقاله سعی کردیم نکاتی برای داشتن بهترین صندلی اداری ارگونومیک را بیان کنیم. همچنین اشاره‌ی کوتاهی به نحوه تنظیم درست میز و صندلی داشتیم. از اینکه همراه ما بودید بسیار ممنونیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.