ارتباط با ما در

آشنایی با وظایف حسابدار انبار و مهارت‌های حسابداران انبار

انبار یکی از واحدهای بسیار مهم در هر سازمان است، زیرا اموال سازمان در انبارها نگهداری می‌شود. برای کنترل دقیق حساب‌های انبار لازم است حسابداری انبار توسط حسابداران خبره که به وظایف حسابدار انبار به عنوان شغل خود مسلط هستند، انجام شود.

منتشر شده

آشنایی با وظایف حسابدار انبار و مهارت‌های حسابداران انبارانبار یکی از واحدهای بسیار مهم در هر سازمان است، زیرا اموال سازمان در انبارها نگهداری می‌شود. برای کنترل دقیق حساب‌های انبار لازم است حسابداری انبار توسط حسابداران خبره که به وظایف حسابدار انبار به عنوان شغل خود مسلط هستند، انجام شود.

در این خبر ابتدا شما با حسابداری انبار و شرح وظایف حسابدار انبار آشنا شده، در نهایت با امکانات بهترین نرم افزار حسابداری انبار آشنا می‌شوید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

حسابدار انبار کیست؟

حسابدار انبار شخصی است که به ثبت اسناد حسابداری مربوط به انبار و کنترل حساب‌های انبار می پردازد. باتوجه به اهمیت بالای انبار در هر سازمان، انجام عملیات حسابداری انبار و کنترل حساب‌های مربوط به نبار در سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. پس لازم است که حسابداری انبار وظایف خود را با دقت بالا انجام دهد.

درواقع حسابداری انبار به کنترل اطلاعات مربوط به تعداد و قیمت موجودی‌های فعلی انبار و صدور اسناد حسابداری این واحد می‌پردازد. حال برای هریک از این کار‌ها لازم است که حسابدار فرآیندی را طی نماید.

حسابدار انبار چه وظایفی دارد؟

حسابدار انبار در طول روز کارهایی از قبیل بررسی و شناسایی اسناد انبار را انجام می‌دهند. در واقع شناسایی اسناد انبار مهم ترین کاری است که در طول روز حسابدار انجام می‌دهد. آماده کردن گزارشات ماهیانه از وضعیت موجودی انبار، برسی اختلافات موجودی‌ها و… می‌باشد. درواقع محاسبه و ارائه گزارشات وابسته به انبار به مدیران بالادستی و کنترل وضعیت حساب‌های انبار در حیطه وظایف حسابدار انبار می‌باشد.

در تصویر زیر برخی از مهم ترین وظایف حسابدار انبار را برایتان آورده ایم.

وظایف حسابدار انبار

ابزارهای مورد نیاز حسابدار انبار

حسابدار انبار برای انجام کارهای روزانه و وظایفی که در انبار دارد باید از ابزارهای مناسب کارخود استفاده کند. مهم ترین ابزاری که برای انجام وظایف حسابدار انبار لازم است، استفاده از نرم افزار حسابداری برای انجام امور می‌باشد. یک از نرم افزارهایی که در چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از حسابداریان شرکت‌های مطرح ایران قرار گرفته است، نرم افزار حسابداری انبار آرین سیستم می‌باشد.

نرم افزار انبارداری آرین سیستم

نرم افزار انبارداری آرین سیستم با ایجاد امکان پیگیری دقیق ورود و خروج کالاها در انبار، ثبت دقیق سفارشات مشتری و… تمام کالاهای انبار را ردیابی نموده و از ایجاد مشکلاتی نظیر افزایش بی موقع کالاهای انبار و یا نارضایتی مشتری به دلیل عدم وجود کالا در انبار جلوگیری می‌نماید.

مزایای نرم افزار انبارداری آرین سیستم

نر افزار انبارداری آرین سیستم امکانات متفاوتی را برای انجام وظایف حسابدار انبار ارائه می‌کند، مهم ترین امکانات نرم افزار انبارداری آرین سیستم را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

امکانات نرم افزار انبارداری آرین سیستم

لازم به ذکر می‌باشد که نرم افزار انبارداری یکی از ماژول‌های نرم افزار بازرگانی آرین سیستم می‌باشد. نرم افزار حسابداری بازرگانی آرین سیستم به صورت یکپارچه بین سیستم مالی، خزانه داری، فروش، انبار و… ارتباط ایجاد نموده و فعالیت‌های این واحدها را مدیریت می نماید. بدین طریق مدیریت فعالیت‌های گسترده حوزه بازرگانی به صورت یکپارچه انجام می‌شود.

سیستم بازرگانی آرین سیستم از طریق ماژول خرید و تدارکات به کنترل ورود و خروج کالاها و ردیابی آن‌ها، ازطریق سیستم سفارشات خارجی از دریافت سافرشاتی که موجودی کالای آن‌ها به اتمام رسیده جلوگیری می‌نماید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت آرین سیستم به آدرس www.ariansystem.net اطلاعات کامل تری درباره نرم افزار انبارداری آرین سیستم برای انجام وظایف حسابدار انبار بدست بیاورید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان خرید نرم افزار ArianERP با کارشناسان فروش آرین سیستم با شماره ۰۲۱-۴۳۰۲۷ تماس حاصل فرمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.