ارتباط با ما در

کشف پوکه معدنی در ژاپن به اقتصاد کمک کرد

آتشفشان زیردریایی Ogasawara “Fukutoku Okanoba” در آگوست سال گذشته فوران کرد و اکتبر سال گذشته بود که در اوکیناوا و جاهای دیگر صحبت از شستشوی انبوه شروع شد ، بنابراین حدود یک سال گذشته است. در برخی مناطق، صدمات واقعی مانند موانع ناوبری کشتی وجود داشت و بسیاری از مردم باید از تغییر مناظر آشنای ساحلی شوکه شده باشند.

منتشر شده

من در نشست سالانه انجمن علوم معدنی ژاپن که در دانشگاه نیگاتا برگزار شد، شرکت کردم. دانشگاه نیگاتا حدود ۲۰ دقیقه پیاده از ساحل ایگاراشی فاصله دارد و وقتی به ساحل رفتم، سنگ های پوکه را که فکر می کردم متعلق به فوکوتوکو اوکانوبا هستند، به همراه زباله های پلاستیکی و درختان پیدا کردم. من می‌دانستم که سنگ‌های پوکه از حدود اواسط آگوست ۲۰۲۲ در سمت دریای ژاپن در شمال هوکوریکو گزارش شده است، اما در نیگاتا، همان سنگ‌های پا که در اوکیناوا و جاهای دیگر دیده می‌شد، .دیدهواقعاً

آتشفشان زیردریایی Ogasawara “Fukutoku Okanoba” در آگوست سال گذشته فوران کرد و اکتبر سال گذشته بود که در اوکیناوا و جاهای دیگر صحبت از شستشوی انبوه شروع شد ، بنابراین حدود یک سال گذشته است. در برخی مناطق، صدمات واقعی مانند موانع ناوبری کشتی وجود داشت و بسیاری از مردم باید از تغییر مناظر آشنای ساحلی شوکه شده باشند. شاید به دلیل تاثیر قوی و ظاهر مشخص آن، که به آن “کوکی شکلاتی نیز می گویند”، منطقه ای که سنگ  پوکه معدنی در آن به خشکی می ریزد، هر روز در SNS صحبت می شود و گسترش پوکه رانش در توییتر قابل مشاهده است . توانستند آن را با دقت نسبتاً بالایی ردیابی کنند.

رانش پوکه در اکتبر ۲۰۲۱ در اطراف آمامی و اوکیناوا آغاز می شود و در اواخر نوامبر توسط جریان کوروشیو به منطقه کانتو منتقل می شود، در حالی که تقریباً در همان .زمان پوکه ای که به سمت غرب جریان داشت از طریق تنگه لوزون وارد دریای چین جنوبی شد و در فوریه به تایلند رسید [ ۲] . فوران آتشفشان زیردریایی شمال-شمال شرقی در جزیره ایریوموت در سال ۱۹۲۴ قبلاً در ستون JAMSTEC معرفی شده بود [۳] . سنگ اوکانوبا چگونه بود؟ همانطور که در شکل ۱ ( ۲ ) نشان داده شده است، اولین بار در جزیره ایکی در استان ناکازاکی در ۴ ژوئن ۲۰۲۲ تایید شد و در نقاط مختلف در سمت دریای ژاپن در اواخر اوت و در اوایل سپتامبر در هوکایدو مشاهده شد. . نیز تایید می شود. در سمت اقیانوس آرام، یک هواپیمای مشاهده بدون سرنشین به نام گلایدر موجی که در سواحل سانریکو در حال حرکت بود، در اواخر ماه مه ، پوکه در حال حرکت را گرفت ، که نشان می‌دهد این هواپیما نیز به سمت شمال در حال حرکت است. زمان این رانش ها با زمان حرکت پوکه به سمت شمال که پس از فوران ۱۹۲۴ مشاهده شد، مصادف است و حس فصل برای حرکت به سمت شمال در سمت دریای ژاپن ۱۰۰ ٪ است.تقریبا مثل پارسال بود.

سنگ پوکه تقریباً مشابه سوابق تاریخی رفتار می‌کند، اما شبیه‌سازی‌های مدرن چگونه رفتار آن را پیش‌بینی می‌کنند؟ اگر به ویدیوی شبیه‌سازی رانش پوکه نگاه کنید که JAMSTEC هر هفته به‌روزرسانی می‌کند، ویدئویی که در ۵ آوریل به‌روزرسانی می‌شود نشان می‌دهد که سنگ پوکه از اطراف جزیره ایکی عبور می‌کند و در حدود آوریل۲۰تا۱۰ [۴] پیش‌بینی شده بود . اگرچه تناقضی با تاریخ پیدا شدن پوکه در جزیره ایکی وجود دارد، اما ابهاماتی مانند این واقعیت وجود دارد که سنگ پا پس از رسیدن به دریا در ساحل پیدا شد و تأثیر باد که در شبیه سازی در نظر گرفته شد. من فکر می کنم تا حدودی اجتناب ناپذیر است.

شکل ۱ (۱) سنگ پوکه از فوکوتوکو اوکانوبا که در ساحل شهر نیگاتا یافت شد. من در ساحل با چیزهای سبک مانند خرده چوب و زباله های پلاستیکی کمربند درست می کنم. (۲) نقشه پوکه شسته شده عمدتاً بر اساس اطلاعات مربوط به SNS ( اصلاح شده از Yoshida و همکاران، ۲۰۲۲ [۱] )

تابستان امسال، وضعیت فعلی فوکوتوکو اوکانوبا را بررسی کردم.

در سال گذشته ، موضوع “پوکه شناور” در ژاپن سر و صدای زیادی به پا کرد ، اما همه سنگ های خارج شده از آتشفشان ها شناور و رانش نمی شوند. موادی غیر از پوکه ممکن است در نزدیکی آتشفشان ها غوطه ور شوند و از چنین سنگ هایی می توان وضعیت واقعی فوران ها را از برش های متفاوتی نسبت به آنچه که توسط سنگ پا ثبت شده است، کشف کرد.

در جستجوی چنین سنگ‌هایی، JAMSTEC با استفاده از کشتی تحقیقاتی یوکوسوکا در ماه اوت یک سفر تحقیقاتی ( YK22-15 ) در اطراف فوکوتوکو اوکانوبا انجام داد . اهداف اصلی “کاوش در لایروبی” است که در آن سنگ‌های کف دریا با استفاده از یک سبد خالص بزرگ جمع‌آوری می‌شوند و بررسی وضعیت فعلی آتشفشان‌ها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (شکل ۲ ) . من همچنین وضعیت فعلی فوکوتوکوکانوبا را مشاهده کرده ام (شکل ۲ ( ۲ ))

شکل ۲ (۱) لایروبی از نوع ساتسوکی برای بررسی زمین شناسی بستر دریا در اوکانوبا، فوکوئوکا. این سبد مشبک آهنی غول پیکر برای استخراج سنگ های بستر دریا استفاده می شود. (۲) نمای هوایی هواپیمای بدون سرنشین از فوکوکا اوکانوبا در ۲۰ اوت ۲۰۲۲. آرام به نظر می رسید، اما حباب هایی که باید از دهانه بیرون آمده باشند، یک خط تشکیل دادند و روی سطح دریا جاری شدند.

پوکه غیر شناور در نزدیکی آتشفشان ها و سنگ های غیر سبک یافت می شود

هنگامی که ما واقعاً سنگ‌ها را از کف دریا جمع‌آوری کردیم، متوجه شدیم که بسیاری از آنها ظاهر متفاوتی با پوکه‌های متحرکی دارند که تاکنون دیده‌ایم.

به عنوان مثال، پوکه در شکل ۳ ( ۱ ) در بستر دریا فرو رفته است. به اندازه کافی کف آلود است که بتوان آن را سنگ پا نامید، اما ساختار آن مانند دسته ای از نی است که در کنار هم قرار گرفته اند، و ذخیره گاز کافی در داخل آن برای شناور شدن روی آب دشوار است. به این نوع پوکه ، « پوکه چوبی » نیز می‌گویند ، و در ناودان اوکیناوا «شینکای ۲۰۰۰ » [ ۵] ، و در بررسی بستر دریا در نزدیکی جزیره سومیسو در کمان ایزو اوگاساوارا [۵ ] بررسی شده است . گفته می شود که در جریان فوران های زیردریایی شکل گرفته است.

علاوه بر این، ما توانستیم یک سنگ گدازه عظیم را همانطور که در شکل ۳ ( ۲ ) نشان داده شده است جمع آوری کنیم، و در حال حاضر در حال انجام تجزیه و تحلیل با این انتظار هستیم که این سنگ کلیدی برای بررسی دقیق تر از شرایط واقعی باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.