ارتباط با ما در

خاویار ماهی اوزون برون؛ طلای سیاه دریای خزر

ماهی اوزون برون در زبان ترکی به معنی دراز دماغ می باشد. ماهی ازون برون دارای بدنی کشیده و دراز پوزه است. این ماهی دارای بدنی باریک و کشیده بوده و روی لب پایینی و سر ماهی نیز یک بریدگی به چشم می خورد.

منتشر شده

ماهی ها سالیان سال است بر روی زمین زندگی میکنند. از این جهت، انسان ها نیز از همان اوایل به شکار و تغذیه از این حیوانات رو آوردند. امروزه روش های متفاوتی برای استفاده از این ماهی ‌های متفاوت وجود دارد. تنوع ماهی ها نیز قطعا در این امر بی تاثیر نیست. در مقاله امروز، میخواهیم به موضوعاتی حول محور ماهی ها  بپردازیم. در ابتدا به ازون برون میپردازیم. پس از آن در مورد خرید آنلاین خاویار اوزون برون حرف میزنیم و در نهایت نگاهی به موضوع سلطان ماهی می اندازیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

خاویار ماهی اوزون برون

ازون برون

ماهی اوزون برون در زبان ترکی به معنی دراز دماغ می باشد. ماهی ازون برون دارای بدنی کشیده و دراز پوزه است. این ماهی دارای بدنی باریک و کشیده بوده و روی لب پایینی و سر ماهی نیز یک بریدگی به چشم می خورد. طول بدن این ماهی حداقل ۱۲۳ سانتی متر و حداکثر به ۲۴۱ سانتی متر می رسد. این ماهی دارای ۵ ردیف استخوان می باشد. روی بدن ماهی ستاره های روشن مانند نقش بسته است. این ماهی اغلب در رودخانه های گرم زندگی می کند و تا عمق ۵۰ تا ۳۰۰ متری دریا می تواند زندگی کند این ماهی از نرمتنان تغذیه کرده و در ۱۲ سالگی تخم ریزی می کند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر از جمله آنا، اوزون‌برون یکی از مغذی‌ترین ماهی‌های دریای خزر است که در گروه ماهیان خاویار دار قرار دارد؛ خاویار این ماهی شهرت جهانی دارد؛ از تخم‌های داخل شکم اوزون‌برون خاویار به دست می‌آید؛ این ماهی سرشار از کلسیم بوده بنابراین مصرف آن برای رشد و استحکام استخوان‌ها مفید است. طبق تحقیقات ارائه شده اوزون برون پرورشی میزان پروتئین بیشتری نسبت به اوزون برون دریایی دارد و میزان چربی آن کمتر است طرز تهیه اوزون برون سلیقه ای است و هرکس بر اساس تجربه می تواند یک غذای با کیفیت و اشرافی مصرف کند.

خرید آنلاین خاویار اوزون برون

از آنجایی که خاویار دارای مواد مغذی بسیار زیادی است، می‌توان انتظار داشت که دارای بیشترین میزان کالری نیز باشد؛ به همین دلیل مقدار خاویار مصرفی در روز باید کم باشد. به‌طور کلی، هر قاشق غذاخوری، بسته به نوع خاویار، در حدود ۴۲ کالری دارد. حدود یک سوم کالری خاویار از پروتئین و بقیه از چربی است؛ بنابراین لازم نیست نگران کالری‌های ناسالم باشید.

خاویار ماهی اوزون برون

جلوگیری از افسردگی

برخی از تحقیقات، در مراحل اولیه، نشان دادند که افرادی که از افسردگی، اختلال دوقطبی و سایر مشکلات سلامت روان رنج می‌برند، با استفاده از رژیم‌های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند خاویار، علائم بهبودی نشان می‌دهند؛ همچنین نشان داده شد که اسیدهای چرب خاویار ممکن است برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، بیماری‌های معده یا روده و حتی برخی سرطان‌ها نیز تا حدی مفید باشد.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در خاویار، برای پیشگیری و مدیریت بیماری قلبی مفید هستند؛ همچنین امگا ۳ ضربان قلب و سفتی رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد و به‌دنبال آن، باعث پایین‌آمدن فشار خون نیز می‌شود. از طرف دیگر، این اسیدها، سطح تری‌گلیسیرید خون را کاهش و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهند و از تجمع پلاکت‌ها در خون و تشکیل لخته جلوگیری می‌کنند؛ بدین ترتیب فواید خوردن خاویار بر سلامت قلب و عروق و جلوگیری از سکته‌های قلبی، تا حدی ثابت‌شده است.

تقویت ایمنی

خاویار، سرشار از ویتامین‌های C، E، A، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا ۳ است که همگی به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کنند. امگا ۳ التهاب را کاهش می‌دهد و عملکرد پوست، روده و ریه‌ها را بازیابی می‌کند. این ریزمغذی، به مسدود‌کردن راه عبور باکتری‌های مضر برای سلامتی نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، امگا ۳، برای ترمیم گلبول‌های سفید آسیب‌دیده هم مفید است و از شما در برابر بیماری محافظت می‌کند. سلنیوم نیز برای شروع و تنظیم پاسخ ایمنی لازم است و تولید آنتی‌بادی و فعالیت ماکروفاژها را افزایش می‌دهد. با درنظرگرفتن این موارد، می‌توان نتیجه گرفت که خواص خاویار برای حفظ سلامتی بدن بسیار زیاد است.

سلطان ماهی

ماهی اوزون برون (سوروگا) که یکی از گونه های بسیار مهم و ارزشمند دریای خزر می باشد که از محبوبیت قابل توجهی در داخل و حتی خارج از کشور برخوردار است در حدی که اغلب مردم ایران تمام ماهیان خاویاری را با نام اوزون برون در بازار می شناسند.

صادرات گوشت این گونه خاویاری با تقاضای بسیاری روبروست و کشورهایی از جمله روسیه خریدار جدی این گونه ماهی خاویاری هستند.گوشت آن بهترین کیفیت را بین ماهیان خاویاری دریای خزر و خاویار آن علیرغم ارزانتر و ریزتر بودن، در صورت عمل آوری مناسب و یک ماه پس از نگهداری، بهترین کیفیت و مزه را دارد.متغیرهای آماری نشان می دهند که تکثیر و پرورش اوزون برون (اوزون بورون) علاوه بر تامین نیازهای داخلی و خارجی، تاثیر بسزایی در افزایش ذخایر دریایی و جلوگیری از انقراض آن داشته است. هم اکنون بسیاری از مزارع تکثیر و پرورش، این گونه را در برنامه پرورش خود قرار داده اند.

سلطان ماهی

حال که با ویژگی های ماهی ازون برون و انواع آن آشنا شدید، بهتر است به وب سایتی سر بزنیم که در زمینه فروش خاویار و ماهی ازون برون فعالیت میکند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این اقلام، به وبسایت soltanmahi.com سری بزنید و از ماهی های آنها دید کنید. تنها با سفارش هر مدل از خاویار و ماهی مورد نظر خود، آنها را در اسرع وقت در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.