ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس مطرح کرد

چهار غذای مفید برای مقابله با روماتیسم مفصلی

روماتیسم مفصلی یکی از شایع‌ترین انواع روماتیسم است که باعث درد، تورم و سفتی مفاصل می‌شود. این بیماری معمولاً دست‌ها، پاها و مچ دست‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– روماتیسم مفصلی می‌تواند باعث درهای شدید و ناراحتی برای بیماران شود. بااین‌حال درد و التهاب را می‌توان با برخورداری از یک رژیم غذایی مناسب برطرف کرد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، روماتیسم مفصلی یکی از شایع‌ترین انواع روماتیسم است که باعث درد، تورم و سفتی مفاصل می‌شود. این بیماری معمولاً دست‌ها، پاها و مچ دست‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش بنیاد روماتیسم، یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند رژیم مناسب برای افرادی باشد که دچار این بیماری هستند چراکه این نوع رژیم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و آنتی‌اکسیدان است.

بر این اساس، باوجودآنکه هیچ راهنمای تغذیه ویژه‌ای برای افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی وجود ندارد، محققان دریافته‌اند که یک رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳، آنتی‌اکسیدان و گیامغذی، می‌تواند مواد مغذی ضدالتهابی قوی را وارد بدن کند.

چهار ماده غذایی که در ادامه آمده، دارای برخی ترکیبات رژیم مدیترانه‌ای است:

ماهی

برخی انواع مشخص ماهی سرشار است اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که باعث کاهش پروتئین واکنشی سی یا سی. آر. پی و اینترلوکین ۶ –دو پروتئین التهابی در بدن- می‌شود. بهترین منبع برای آن ماهی قزل‌آلا، تن، ساردین و سایر ماهی‌های سرد آبی است.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی چربی اشباع‌شده، آنتی‌اکسیدان و اولوکانتال –ترکیبی که می‌تواند التهاب و درد را کاهش دهد- است. روغن زیتون خیلی خالص که کمتر تصفیه و پردازش شده باشد و نسبت به سایر روغن‌های زیتون استاندارد، دارای مواد مغذی بیشتری است، منبع خوبی محسوب می‌شود.

میوه و سبزی

میوه و سبزی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند و می‌توانند به مقابله با التهاب کمک کنند.

بهترین منبع آن میوه‌های رنگی مانند زغال‌اخته، تمشک، گیلاس، توت‌فرنگی، اسفناج، کلم و کلم بروکلی هستند. دست‌کم یک و نیم تا دو لیوان میوه و دو تا سه لیوان سبزی با هر وعده غذایی مصرف کنید. پیاز که مملو از آنتی‌اکسیدان است نیز به کاهش التهاب کمک می‌کند.

آجیل و دانه‌ها

آجیل سرشار از چربی‌های اشباع‌شده ضدالتهابی، پروتئین و فیبر است. بهترین منبع آن گردو، پسته و بادام است. سعی کنید به‌طور روزانه مقداری از این آجیل‌ها مصرف کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.