ارتباط با ما در

توسط فاطمه ذوالقدر نماینده تهران به جریان افتاد

سوال از وزیر درباره حضور صیادان چینی در آب‌های ایران

منتشر شده

جامعه ایرانی- فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران به عنوان طراح سوال و تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار پاسخ وزیر جهاد کشاورزی درباره حضور چینی ها در آب های جنوبی ایران شدند.

بر اساس قرارداد رسمی که سازمان شیلات با چینی ها منعقد کرده کشتی های چینی در قالب اجاره بلند مدت اجازه ماهیگیری در عمق ۲۰۰ متری آب های ایران در دریای عمان رادارند که دلیل این اقدام دارا بودن فناوری شناورهای چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری و ارز آوری آن برای کشور لحاظ شده است.

این درحالی است که براساس گزارشات واصله باوجود ادعاهای سازمان شیلات مبنی بر اینکه صرفاً ماهی‌های غیرحلال صید می‌شود و چینی‌ها اجازه فعالیت در عمق ۲۰۰ متری دریا را دارند اما صیادان زحمتکش جنوب کشور را برای امرار معاش با مشکلات جدی مواجه کرده است و صید گسترده توسط شناورهای چینی از جریان ماهی‌ها به طرف ساحل و عمق کمتر که قابل دسترس برای صیادان ایرانی با تجهیزات کمتر هست جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر تفکیکی میان ماهی حلال و غیرحلال در تور صیادان چینی وجود ندارد و آنها هر آنچه که در کف دریا وجود دارد جارو می‌کنند و می‌برند.

بر این اساس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی فاطمه ذوالقدر نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه تعدادی از نمایندگان موضوع سئوال از حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای شفاف‌سازی در نحوه صید شناورهای چینی، میزان قابل بهره‌برداری توسط آنها، نحوه تفکیک ماهی‌های حلال  و غیرحلال در تور صیادان چینی و همچنین ارائه گزارشی کارشناسی وتخصصی از میزان تاثیر صید در عمق ۲۰۰ متری بر روی جریان ماهی ها به ساحل و عمق کمتر شدند و همچنین ارائه گزارشی کارشناسی وتخصصی از میزان تاثیر صید در عمق ۲۰۰متری بر روی جریان ماهی ها به ساحل و عمق کمتر بودند و همچنین تاثیر میزان برداشت ها بر روی ساختار محیط زیست دریای عمان و آسیب های آن در بلندمدت را مورد سوال قرار دادند.

 

 

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.