ارتباط با ما در

معرفی Baby Doge، رمز ارز محبوب و دوست داشتنی سال ۲۰۲۲

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) در سال ۲۰۲۱ محبوبیت بسیاری به دست آورد و حواشی حول بازار این میم کوین کم نبود.

منتشر شده

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) در سال ۲۰۲۱ محبوبیت بسیاری به دست آورد و حواشی حول بازار این میم کوین کم نبود. بعد از راه اندازی Baby Doge در اوایل ژوئن ۲۰۲۱ (اواسط خرداد ۱۴۰۰)، تا تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۹ تیر ۱۴۰۰)، این رمز ارز توانست نظر ۴۷۵ هزار هولدر را جلب کند که در این مدت کوتاه مقدار به شدت قابل توجهی است. اما بیبی دوج کوین چیست و واقعا چه چیزی در چنته دارد؟ در ادامه تمام آنچه باید در مورد این میم کوین بدانید را به شما می‌گوییم.

بیبی دوج کوین (Baby Doge) و دوج کوین (DOGE) چه تفاوتی دارند؟

علی رغم شباهت اسمی ‌این دو میم کوین، آن‌ها هیچ ربطی به هم ندارند و در اعداد و ارقام نیز با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. با اینکه هر دو ارز دیجیتال بیبی دوج کوین و DOGE جز میم کوین‌های دنیای رمرز ارزها هستند و بازار هر دو ماهیتی پر نوسان و غیر قابل پیش بینی دارد، تفاوت‌های اساسی این دو پروژه را به طور خلاصه در جدول زیر می‌توانید ببینید:

معرفی Baby Doge

ویژگی‌هایی مثل عرضه محدود و اهداف خیریه و کمک به حیوانات بیبی دوج کوین را نسبت به دوج کوین خاص‌تر می‌کند. تیم توسعه دهنده BabyDoge با برنامه توکن سوزی و اهدای توکن‌ها به خیریه‌های حامی حیوانات این اهداف را مرتفع می‌سازند. بیبی دوج کوین یک والت اختصاصی برای امور خیریه دارد که ۲/۲ درصد از کل عرضه در گردش در آن ذخیره شده و طبق ادعای این تیم، برای کمک به حیوانات استفاده می‌شود.

آیا عرضه کل Baby Doge Coin محدود است؟

طبق ادعای تیم بیبی دوج کوین عرضه کل این رمز ارز به تعداد ۴۲۰ کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) توکن محدود است و طبق اعلام جامعه BabyDoge، تعداد ۲۷/۶ کوادریلیون آن در گردش و در دست عموم است.

البته ههمانطور که گفتیم، اسناد معتبری برای اثبات این مدعا در دسترس نیست و این رقم از گزارشات مردم ‌بدست آمده است.

این رمز ارز بسیار جدید است و هیچ کس هنوز ماهیت تیم پشت پرده پروژه را نمی‌شناسد. با اینکه سازوکار  Baby Doge Coin شفاف نیست، اما اطلاعاتی که تا به حال در مورد این پروژه منتشر شده را در ادامه به صورت خلاصه آورده‌ایم. با اینکه ۴۲۰ کوادریلیون توکن بیبی دوج تعداد قابل توجهی برای عرضه کل به نظر می‌رسد، این پروژه مدعی است که برنامه ضد تورمی‌ خاصی را پیاده سازی می‌کند که از سه بخش اصلی تشکیل شده است: توکن سوزی، حصول جفت نقدینگی ((Liquidity pair acquisition و رفلکشن (Reflection).

معرفی Baby Doge

توکن سوزی: برنامه‌های توکن سوزی در برخی از آلت کوین‌ها برای کنترل تورم و تعداد عرضه کل توکن‌ها اجرا می‌شوند. توکن سوزی به طور خلاصه به معنی ارسال تعدادی از توکن‌ها به آدرس‌هایی خاص است که کسی به آن دسترسی ندارد و در واقع آن توکن‌ها می‌سوزند و برای همیشه از چرخه خارج می‌شوند.

حصول جفت نقدینگی: این اصطلاح که به اختصار LP acquisition نیز نامیده می‌شود، به معنی واریز نقدینگی به استخر نقدینگی در صرافی‌های غیر متمرکز مثل پنکک سواپ (Pancake Swap) است. بیبی دوج کوین طوری برنامه ریزی شده تا درصدی از کارمزد معاملات که توسط فروشندگان پرداخت می‌شود به صورت جفت نقدینگی بیبی دوج و بایننس کوین به لیکوییدیتی پول‌ها واریز شود.

رفلکشن: پروسه رفلکشن به فرآیند افزودن کوین به والت هولدرهای بیبی دوج اشاره دارد. نیمی‌از کارمزد تراکنش‌های بیبی دوج کوین به صورت پاداش به هولدر‌های این رمز ارز داده می‌شود.

بیبی دوج کوین روی زنجیره هوشمند بایننس راه اندازی شده و از قراردادهای هوشمند آن بهره می‌برد؛ مواردی که در مورد پروتکل Baby Doge Coin ذکر کردیم در قرارداد هوشمند آورده شده‌اند و بحث چگونگی تقسیم عواید از کارمزد تراکنش‌ها در آن نگاشته شده است: هر فروشنده باید ۱۰ درصد از وجه تراکنش را به عنوان هزینه تراکنش بپردازد که از این مبلغ، نیم ‌به هولدرها و نیم دیگر برای تامین نقدینگی صرافی‌های غیر متمرکز یا دکس (Dex) اختصاص داده می‌شود.

از کجا می‌توان بیبی دوج کوین خرید؟

چون بیبی دوج کوین هنوز در ابتدای راه است، صرافی‌های کمی‌آن را لیست کرده‌اند که در تصویر زیر برترین آن‌ها را به همراه جفت توکن‌های قابل ترید بیبی دوج مشاهده می‌کنید. پنکیک سواپ و یونی سواپ (Uni Swap) جزو صرافی‌های محبوب غیر متمرکز هستند که می شود از آن‌جا بیبی دوج کوین را تهیه کرد.

معرفی Baby Doge

مثل خرید هر رمز ارز دیگر، اگر دکس‌ها را انتخاب می‌کنید، باید یک کیف سازگار با پلتفرم آن صرافی داشته باشید و اگر یک صرافی متمرکز را انتخاب می‌کنید، باید حساب کاربری ایجاد کرده و در بازار آن صرافی اقدام به خرید کنید.

اما از آنجایی که به دلیل تحریم‌ها، معامله در اکثر صرافی‌های متمرکز برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست، می‌توانید برای خرید بیبی دوج کوین از خدمات صرافی بیت ۲۴ استفاده کنید. در اینجا علاوه بر بیبی دوج قادر به خرید بیش از ۳۰۰ رمز ارز دیگر هستید. جالب است بدانید اگرچه شیبا اینو مدت‌ها قبل از ظهور بیبی دوج کوین عرضه شد و میزان سرمایه بیشتری در بازار ارز دیجیتال آن وجود دارد، اما تعداد افرادی که طی سال ۲۰۲۱ اقدام به خرید و فروش بیبی دوج کوین کردند بسیار بیشتر است.

سایر ارز‌های دیجیتال الهام گرفته از دوج کوین کدامند؟

بیبی دوج کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که از DOGE الهام گرفته است. اخیراً میم کوین‌های بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال ظهور کرده‌اند. حتی خیلی از شت کوین‌های جدید از روی میم کوین‌هایی که خود مقلد یک سری رمز ارز دیگر هستند ساخته شده‌اند. این مسئله به یک مشکل جدی تبدیل شده است و سایت معتبر Coinmarketcap.com مجبور شده در مورد این پروژه‌ها از خود سلب مسئولیت کند.

علاوه بر BabyDoge وDOGE، بسیاری از توکن‌ها که در نام گذاری و طراحی لوگوشان از سگ الهام گرفته‌اند، مثل شیبا اینو (Shiba Inu)، هم تابحال که به شهرت فراوانی رسیده‌اند. شیبا اینو که در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) ایجاد شد، از منظر دیگری هم شبیه به BabyDoge است، زیرا این رمز ارز در کمپینی به نام  Amazon Smile و در مشارکت با انجمن نجات شیبا اینو (Shiba Inu Rescue Association) برای نجات سگ‌های نژاد شیبا اینو کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کند. البته مارکت کپ و محبوبیت شیبا اینو (SHIB) از بیبی دوج کوین خیلی بیشتر است.

چگونه در ایران BabyDoge بخریم؟

لازم به ذکر است که در ایران برای خرید بیبی دوج از صرافی های خارجی یا ترید با آن، به تتر نیاز دارید؛ چرا که آن‌ها از پرداخت های ریالی پشتیبانی نمی کنند و با ریال ایران جفت ارز معاملاتی ندارند.

تتر (tether) که با نماد USDT در دنیای رمزارزها شناخته می‌شود، برای تریدرهای ارزهای دیجیتال یک پناهگاه امن است؛ ارزش هر تتر معادل با یک دلار آمریکا است و به همین دلیل برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، از نوسانات شدید بازار در امان است. به دلیل داشتن قیمت ثابت، این رمز ارز در دسته استیبل کوین ها قرار می‌گیرد. حال برای خرید تتر و  فعالیت در آنها می‌توانید از طریق آدرس زیر در صرافی بیت ۲۴ اقدام کنید:

https://bit24.cash/coins/usdt

 

کلام آخر

هیاهوی Dogecoin سیر عظیمی از میم کوین‌های سگ نشان را راهی بازار رمز ارزها کرده است و ممکن است در آینده نیز تعدادشان بیشتر شود.بیبی دوج کوین یک ارز دیجیتال با بازار بسیار کوچک است و سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید چنین رمز ارزهایی روی آ‌ن‌ها تحقیقات دقیقی انجام دهند. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که میم کوین‌هایی مثل BabyDoge و بسیاری از آلت کوین‌های بی هویت دیگر هیچ ارزش عملی ندارند و در مورد آینده آن‌ها شک دارند؛ در واقع خرید آن‌ها می‌تواند جزو پرخطرترین تصمیمات و سرمایه گذاری‌های زندگی‌تان باشد که باید بسیار مراقب این موضوع باشید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص صرافی های ارز دیجیتال می‌توانید به وب سایت بیت ۲۴ (bit24.cash)  مراجعه کنید و یا از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن تماس: ۲۸۴۲۸۷۷۰-۰۲۱

ایمیل: info@bit24.cash

آدرس: تهران، جردن، خیابان ناهید، پلاک ۱۱۴

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.