ارتباط با ما در

برای رفع اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی به چه متخصصی می توان مراجعه نمود؟

اینکه در صورت بروز یک بیماری به چه متخصصی مراجعه کنیم، علاوه بر از بین بردن سردرگمی ها ی بیمار که مجبور است از یک پزشک به پزشک دیگر مراجعه کند، فرصت طلایی شروع درمان به موقع نیز حفظ خواهد شد.

منتشر شده

اینکه در صورت بروز یک بیماری به چه متخصصی مراجعه کنیم، علاوه بر از بین بردن سردرگمی ها ی بیمار که مجبور است از یک پزشک به پزشک دیگر مراجعه کند، فرصت طلایی شروع درمان به موقع نیز حفظ خواهد شد. در همین راستا در این بخش بررسی خواهیم کرد که برای رفع اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی به چه متخصصی می توان مراجعه نمود؟

اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی کدام اند؟

مغز و اعصاب کنترل بسیاری از اجرای بدن را برعهده دارند، از این رو اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی طیف بسیار گسترده ای همچون؛ اختلالات عروقی، خونریزی های اکسترادورال، سکته های مغزی، خونریزی ها و هماتوم سابدورال (داخل جمجمه)، خونریزی های ساب آراکنوئید (زیرعنکبوتیه)، حملات ایسکمی گذرا (TIA)، انواع  عفونت، آبسه اپیدورال، مننژیت، آنسفالیت،  فلج اطفال، فلج بل، اختلالات ساختاری، سندرم تونل کارپال، آسیب های مغزی و نخاعی، اسپوندیلوز گردن، تومورهای مغزی یا نخاعی، نوروپاتی محیطی و سندرم گیلن باره ،اختلالات عملکردی، انواع سردردها، صرع، سرگیجه و نورالژی، بیماری پارکینسون ، بیماری هانتینگتون، آلزایمر، آمیوتروفیک (ALS) مولتیپل اسکلروز (MS)، اسکلروز جانبی و… شامل می شود.

در واقع بیماری های مرتبط با مغز، دستگاه عصبی، ستون فقرات و نخاع، در دسته اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی قرار دارند.

 

کدام متخصص اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی درمان می کند؟

اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی از خطرناک ترین و حساس ترین بیماری بدن انسان هستند که لازم است در صورت بروز آنها، به موقع به پزشک متخصص جهت تشخیص و درمان مراجعه کرد.

نورولوژیست ها و نوروسرجری ها متخصص اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی هستند.

نورولوژیست ها متخصص مغز و اعصاب هستند که کار تشخیص و درمان مشکلات مغز و اعصاب را انجام می دهند اما تنها مجاز به اعمال درمان های غیرجراحی هستند.

اگر درمان اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی نیاز به جراحی داشته باشد، جراحان مغز و اعصاب (نوروسرجری ها) وارد عمل می شوند و کار جراحی را انجام می دهند.

همواره میان نورولوژیست ها و نوروسرجری ها همکاری تنگاتنگی در درمان اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی وجود دارد.

متخصصان و جراحان مغز و اعصاب می توانند کلیه مشکلات مرتبط با مغز، نخاع، ستون فقرات، اعصاب بیانی و شنوایی و اعصاب قسمت های مختلف بدن را مورد درمان قرار دهند.

مهم‌ترین روش های تشخیص اختلالات سیستم عصبی کدام اند؟

به طور کلی متخصصان مغز و اعصاب اختلالات عصبی را با موارد نظیر؛ آزمایش مایع مغزی نخاعی (پونکسیون کمری)، آزمایش اتونوم، انجام الکترومیوگرافی، انجام سی تی اسکن از مغز، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی(MRI)، گرفتن نوار مغز یا الکتروانسفالوگرام (EEG)، انجام جراحی اندوواسکولار مغز و تصویربرداری اینترونشنال (رادیولوژی مداخله‌ای)، انجام کلاف پیچی اندوواسکولار و… تشخیص می دهند .

 

چه زمانی برای رفع اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد؟

در صورتی که در فرد علائمی نظیر؛ بیهوشی ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، مشکل در تکلم، اختلال در راه رفتن و تعادل، سردرد ، سرگیجه، حالت تهوع، تشنج، ضعف بدنی، ضعف عضلانی، مشکلات بینایی، سوزن سوزن شدن بدن، اختلال در حافظه … بروز کند، باید به صورت اورژانسی به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری در صورت تاخیر برای فرد بیمار به وجود خواهد آمد.

چگونه بهترین متخصص اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی را انتخاب کنیم؟

سایت تخصصی پذیرش ۲۴ یک سایت کاملا حرفه ای و باسابقه است که خدمات مشاوره آنلاین پزشکی به کاربران خود ارائه می دهد، با مراجعه به این سایت می توانید لیست کاملی از اسامی پزشکان متخصص مغز و اعصاب که از سراسر کشور در این سایت گرد هم آمده اند، را مشاهده کنید.

با انتخاب یک یا چندین پزشک متخصص مغز و اعصاب از طریق پرداخت هزینه حق مشاوره آنلاین می توانید از مشاوره پزشکی این متخصصان در خصوص مشکلات و اختلالات مغزی و عصبی خود برخوردار شوید.

اگرچه کلیه متخصصان مغز و اعصاب پذیرش ۲۴ از بهترین پزشکان کشور هستند، اما اگر در انتخاب پزشک معالج خود وسواس به خرج می دهید، امکان بررسی رزومه و فعالیت های پزشکی هر کدام از متخصصان این سایت به راحتی از طریق مطالعه سوابق آنها امکان پذیر است.

همچنین شما به عنوان کاربر سایت پذیرش ۲۴ می توانید از نظرات دیگر کاربران در خصوص خدمات آنلاین متخصصان مغز و اعصاب مطلع شوید.

در واقع کاربر به راحتی با مطالعه سوابق پزشکی، بررسی نظرات کاربران و مقایسه متخصصان سایت با هم می تواند بهترین متخصص مغز و اعصاب مورد اعتماد خود را بیابد.

ارائه مشاوره آنلاین پزشکی سایت پذیرش ۲۴ از سوی متخصصان مغز و اعصاب به کاربر به صورت تلفنی یا متنی در هر ساعتی از شبانه روز که کاربر مایل باشد، امکان پذیر خواهد بود.

 

مزایای استفاده از خدمات آنلاین پزشکی ( دریافت مشاوره آنلاین از متخصص مغز و اعصاب) سایت پذیرش ۲۴ چیست؟

اگر چه همواره نیاز به ویزیت حضوری بیمار توسط پزشک خواهد بود، اما بهره گیری از مشاوره آنلاین پزشکی خود مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

  • امکان صحبت با پزشک و دریافت مشاوره تخصصی بدون محدودیت مکانی و زمانی
  • دریافت نزدیک ترین زمان رزرو نوبت
  • عدم انتظار کشیدن های طولانی مدت
  • کاهش هزینه( کاهش رفت و آمد)
  • کاهش اضطراب و نگرانی ها بیمار در موارد که مشکل خاصی وجود ندارد.
  • ارائه یک مشاوره کامل و با دقت از سوی پزشک
  • امکان ارسال عکس، آزمایش و سایر مستندات پزشکی

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.