ارتباط با ما در

آموزش گوگل سرچ کنسول

یکی از بهترین ابزار هایی که با آن میتوانید از وضعیت و شرایط وب سایت در موتور های جستجو اطلاع پیدا کنید گوگل سرچ کنسول می باشد که میتوانید آموزش کامل آن را در سایت مگاسئو ببینید.

منتشر شده

آموزش گوگل سرچ کنسول

یکی از بهترین ابزار هایی که میتوانید با آن از وضعیت نمایش وب سایتتان در موتور های جستجو اطلاع پیدا کنید، ابزار گوگل سرچ کنسول می باشد.

با استفاده از این ابزار میتوانید اطلاعات مناسبی در مورد تعداد کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی گوگل وارد وب سایت شما شده اند به دست آورید.

یا همچنین میتوانید بررسی کنید وب سایت شما با چه کلماتی در گوگل نمایش داده می شود و بررسی کنید و صفحاتی که بیشترین تعداد نمایش یا تعداد کلیک را دریافت میکنند را شناسایی کنید، با استفاده از این ابزار میتوانید نقاط قوت سایت را بررسی کنید و وضعیت آن را بهبود ببخشید و یا نقاط ضعف سایت را بررسی کنید و آن ها را رفع کنید.

ابزار گوگل سرچ کنسول کاربرد های بسیار زیادی دارد و نیاز است کسانی که به صورت حرفه ای میخواهند روی سئو سایتشان کار کنند باید از این ابزار استفاده کنند.

این ابزار که توسط خود گوگل ارائه شده، به شما نمایش می دهد که موتور جستجوی گوگل وب سایت شما را چجوری می بیند و ایرادات سایت را به شما نمایش می دهد.

همچنین از طریق گوگل سرچ کنسول میتوانید بررسی کنید کدام صفحات شما  توسط گوگل ایندکس شده، کدام صفحات محدود شده و ربات های گوگل نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند و میتوانید در خواست به ربات های گوگل ارسال کنید که صفحه ای از وب سایت شما  را زودتر بررسی کنند.

به طور کلی استفاده از این ابزار بسیار ضروری است و اگر میخواهید رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب کنید نیاز دارید وب سایتتان را به گوگل سرچ کنسول متصل کنید.

 

روش اتصال به سایت به گوگل سرچ کنسول

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

شما به طور کلی میتوانید  به ۲ روش وب سایتتان را به گوگل سرچ کنسول متصل کنید:

روش اول: URL prefix

در این روش شما میتوانید به URL هایی از وب سایت دسترسی داشته باشید، برای مثال اگر سایت را با این روش در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید میتوانید برای مثال به تمام صفحات محصول در سایت دسترسی داشته باشید که در آدرس example.com/product/…..  قرار دارند، یا برای مثال به تمام نوشته ها که در آدرس example.com/blog/….. قرار دارند دسترسی داشته باشید.

روش دوم: Domain

در این روش شما میتوانید به تمام صفحات وب سایت درسترسی داشته باشید، و بتوانید تمام کلمات کلیدی، تمام کلیک هایی که از موتور های جستجو روی سایت شما انجام می شود را بررسی کنید. و اگر خودتان صاحب وب سایت هستید پیشنهاد می شود وب سایت را از روش دوم در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید.

 

در روش اول نیاز هست که یک فایل TXT که گوگل در اختیار شما قرار می دهد را داخل هاست قرار دهید و در روش دوم باید در تنظیمات DNS هاست یک رکورد جدید ایجاد کنید، در صورتی که آشنایی کاملی با این روش ها ندارید پیشنهاد میدهیم از متخصصان سئو مشاوره بگیرید.

 

بعد از اینکه وب سایتتان را گوگل سرچ کنسول متصل کردید با همچنین صحنه ای مواجه می شوید:

گوگل سرچ کنسول

Overview

در این بخش شما اطلاعاتی در مورد وضعیت کلی وب سایت می بینید، مثل تعداد کلیک های دریافتی، خطا هایی که در وب سایت شما وجود دارد، و هر گونه پیشرفت و قابلیت اضافه ای که در وب سایت شما اضافه شود را نمایش می دهد.

 

URL inspection

در این بخش شما میتوانید آدرسی از صفحات وب سایتتان را بدهید و بررسی کنید ببینید آن صفحه از نظر گوگل در چه وضعیتی هست. ممکن از ۳ پاسخ در این قسمت از گوگل سرچ کنسول دریافت کنید:

  1. ممکن از پاسخی که از گوگل سرچ کنسول دریافت میکنید به این صورت باشد که صفحه مدنظر شما در گوگل وجود ندارد، در این صورت اگر مشکلی بابت ایندکس شده وبسایت شما وجود داشته باشید را به شما نمایش می دهد و میتوانید بعد از بر طرف کردن مشکل درخواست بررسی صفحه را ارسال کنید.
  2. ممکن است صفحه ایندکس شده باشد ولی نیاز به بررسی داشته باشد. در این صورت پیام زرد رنگی دریافت می کنید که در آن به شما می گوید که مشکل صفحه چیست و بهتر است خیلی زود آن خطا را برطرف کنید.
  3. و در حالت آخر پیام سبز رنگی دریافت میکنید که در آن حالت صفحه مد نظر شما هیچ مشکلی ندارد و به درستی در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

 

Performance

پرفورمنس در گوگل سرچ کنسول

این قسمت مهمترین بخش گوگل سرچ کنسول می باشد که میتواند اطلاعات کاملی در مورد شرایط وب سایتتان به شما نمایش دهد.

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید بعد از کلیک روی بخش کارایی میتوانید زمانی که میخواهید گزارش در آن بازه برای شما نمایش داده شود را از قسمت بالا ست چب تنظیم کنید و باید توجه داشته باشید زمان را میتوانید به صورت عادی یا مقایسه ای تنظیم کنید.

به تریتیب در بخش کادر پایین از نمودار میتوانید:

  1. به کلمات کلیدی که وب سایت شما با آن های شناسایی می شود دسترسی داشته باشید.
  2. در قسمت دوم میتوانید به صفحات را بررسی کنید، هر صفحه را میتوانید با تعداد کلیک هایی که دریافت کرده بررسی کنید.
  3. در قسمت بعدی میتوانید بررسی کنید بیشترین بازدید شما از چه کشور هایی بوده؟
  4. در بخش بعدی میتوانید بررسی کنید بازدید سایت شما بیشتر از چه دستگاهی بوده؟
  5. در قسمت بعدی میتوانید بررسی کنید سایت شما به چه ویژگی هایی در نتایج جستجو نمایش داده شده؟
  6. و در اخرین گزینه هم میتوانید بر اساس تاریخ تعداد نمایش، کلیک و نرخ تبدیل و میانگین جایگاه سایت را بررسی کنید.

البته باید در نظر داشته باشید کاربرد های گوگل سرچ کنسول بیشتر از مواردی می باشد که در این مقاله راجب آن توضیح دادیم و برای اینکه گستردگی موارد آموزشی در مورد این ابزار بسیار زاید می باشد شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار قدرمند به سایت مگاسئو و به آموزش گوگل سرچ کنسول مراجعه فرمایید.

همچنین اگر در هر بخشی از کار با این ابزار قدرتمند سوالی برای شما پیش آمد میتوانید به صورت ۲۴ ساعته از طریق چت آنلاین آژانس دیجیتال مارکتینگ مگاسئو با مشاورین آن در تماس باشید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مگاسئو با استفاده از کاردی مجرب به شما دوستان به راه اندازی وب سایت، سئو سایت، افزایش بازدید سایت و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی کمک میکند تا بتوانید با استفاده از جدیدترین روش های دیجیتال مارکیتنگ و سئو بتوانید وب سایتی با بازدید بالا راه اندازی بفرمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.