ارتباط با ما در

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

چرا تندروها شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و به سخنان ترامپ استناد می‌کنند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: وهماتی ازاین‌دست در کشور بسیار دامن زده می‌شود برای اینکه چهره‌هایی که به صحنه سیاسی اجرایی کشور وارد می‌شوند در صورت همسو نبودن با تفکرات آن‌ها به‌راحتی از صحنه به درشوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- ناصری تأکید کرد: بزرگ ساختن موضوع چند تابعیتی یک توهم و بیان انحرافی برای دور کردن ذهن جامعه از مسائل مهم‌تر بود.

پس‌ازآنکه مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس پایداری مجلس در گفت‌وگویی اعلام کرد که «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندانشان جزو این ۲۵۰۰ نفر باشند.» بلافاصله پس‌ازاین ادعا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت که «دولت اوباما به ۲۵۰۰ ایرانی شهروندی آمریکا داده است.»

پس‌ازاین اظهارنظر ترامپ دو مقام دولت باراک اوباما بلافاصله به خبرهای منتشرشده درباره صدور گرین کارت برای فرزندان و مقامات جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته واکنش نشان دادند و آن را رد کردند، همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان از طراحان این اظهارنظر درخواست کرد تا اسامی افراد را منتشر سازند.

سه نماینده جبهه پایداری در مجلس جواد کریمی قدوسی، مجتبی ذوالنور و محمدجواد ابطحی نه‌تنها تا به امروز اسامی را به انتشار درنیاوردند و سندی بر این ادعای خود ارائه نکردند، بلکه دراین‌باره حاضر به پاسخگویی هم نیستند.

کریمی قدوسی حاضر به انجام گفت‌وگو در این رابطه نشد. مجتبی ذوالنور صحت ادعای خود را به تائید رئیس‌جمهور آمریکا مرتبط دانست و مطرح کرد که اگر نادرست بود ترامپ آن را تائید نمی‌کرد و محمدجواد ابطحی هم بیان این ادعا از زبان ذوالنور را دلیل بر صحت آن دانست.

بنابراین سؤال پیش می‌آید افرادی که شعار مرگ بر آمریکا ورد زبانشان است و ترامپ را دیوانه خطاب می‌کنند، چگونه برای شکست رقیب داخلی به ادعای تکذیب شده او متوسل می‌شوند؟

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در رابطه با تناقض‌گویی برخی از نمایندگانگفت: مسئله طرح گرین کارت کاملاً انحرافی بود و ازنظر سیاسی اعتبار چندانی نداشت.

وی در ادامه اضافه کرد: در تمام کشورهای دنیا در بین مدیریت سطوح عالی و شهروندان افرادی دارای تابعیتی دیگر وجود دارند و اساساً مسئله خاصی به‌حساب نمی‌آید. مطرح کننده این موضوع که به جریان اقتدارگرا و جبهه پایداری تعلق‌خاطر دارند، درصورتی‌که دست به یک سرشماری در بین چهره‌های سرشناس جریان سیاسی خود و مخالف آن زنند، تعداد افرادی که در بین هم طیفی‌های آنان دارای کارت اقامت هستند را بیشتر خواهند یافت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: بحث فوق زمانی مطرح شد که پیش از آن توهم جاسوسی گستری توسط جریان کیهانی و رسانه‌ای تسنیم شکل گرفت و این توهم در بین بخشی از مسئولان صاحب تریبون ترویج یافت که در سطوح حاکمیت حتی در جامعه مدنی در بین کنشگران جاسوس زیاد است.

ناصری در ادامه تأکید کرد: بزرگ ساختن موضوع فوق یک توهم و بیان انحرافی برای دور کردن ذهن جامعه از مسائل مهم‌تر بود.

این عضو بنیاد باران دلیل توسل این گروه به ادعای فردی که او را دیوانه خطاب می‌کنند را چنین توضیح داد: این مسئله دارای دو علت است. اولین دلیل آن می‌تواند انگیزه سیاسی و تشکیلاتی باشد که برچسب جاسوس زدن یا دو تابعیتی برای عموم مردم جامعه که پندارهایی دارند، کار کم‌هزینه‌ای جهت دستیابی به هدف است.

وی در ادامه اضافه کرد: علت دوم که حتی در لایه‌هایی از حاکمیت گسترده شده، توهم جاسوس ظهوری در ایران است. بدین معنا باوجودآنکه واقعیت بسیار کوچک‌تر از مسئله‌ای است که امروز متوهمان جبهه پایداری یا دلواپسان آن را دامن می‌زنند حتی برخی از کانون‌ها و نهادهای تصمیم گیر هم از این توهم مستثنا نیستند و وارد این مسیر شده‌اند که برفرض به دلیل آنکه برخی از خاندان رجل سیاسی یک مدیر ارشد زمانی درگروهای سیاسی منحرف بوده است، بنابراین امروز نمی‌تواند صاحب مسند باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این خصوص اظهار داشت: در دنیای امروز دیگر این بحث‌ها مطرح نیست. هرکسی به اعتبار هویت خود و سابقه سیاسی می‌تواند مسئولیت داشته باشد. آموزه‌های دینی و اعتقادی ماهم براین امر صراحت دارد. در قرآن آمده است که خداوند گناه هیچ‌کس را بر گردن دیگری نمی‌اندازد، بنابراین حتی اگر تمام افراد خانواده یک مقام بزرگ اجرایی کشور برفرض جزء وابستگان سیاسی گذشته باشند، دلیل برای رد کردن یک چهره لایق از صحنه مدیریتی نیست.

ناصری در ادامه تصریح کرد: توهماتی ازاین‌دست در کشور بسیار دامن زده می‌شود برای اینکه چهره‌هایی که به صحنه سیاسی اجرایی کشور وارد می‌شوند در صورت همسو نبودن با تفکرات آن‌ها به‌راحتی از صحنه به درشوند، دست به چنین کارهایی می‌زنند، همچنان که چندین ماه قبل این سخن ناصواب را در مورد رئیس‌جمهور هم به کاربردند و در فضای مجازی آن را ترویج کردند، درحالی‌که در تمام کشورها چهره‌های چند تابعیتی درصحنه‌های تصمیم‌گیری حضور دارند و این دستگاه‌های امنیتی هستند که باید از فضای سیاسی مراقبت ویژه کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.