ارتباط با ما در

در گفت‌وگو با جامعه ایرانی بررسی شد؛

آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ضرورت دارد؟

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانیمحمد آیتی: نیمه مهرماه امسال اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با طرح تعطیلی کلیه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها مانند تهران در روز‌های پنج‌شنبه موافقت کردند، هرچند که این طرح در دولت رای نیاورده اما باید منتظر بازگشایی مجلس و دلایل دولت بود و دید نمایندگان چه تصمیمی خواهند گرفت.

در همین رابطه، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس به جامعه ایرانی گفت: بنده با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در شهرستان‌ها مخالفم و این کار را بسیار نادرست می‌دانم و حتی معتقدم باید تعطیلی پنجشنبه‌ها در تهران هم برچیده شود.

وی افزود: وقتی ما از سایر استان‌ها در تهران مدیران پروازی داریم، آن‌ها تعطیلی پنجشنبه در تهران را تصویب می‌کنند تا بتوانند پنجشنبه‌ها به استراحت در ویلاها و گردش در شهرستان خودشان بپردازند و دو روز در استان تهران نباشند. حال تصویب این طرح می‌تواند به مدیران تهرانی که در استان‌های دیگر مشغول هستند این امتیاز را دهد تا آن‌ها به تهران سفر کنند و در کنار خانواده خود باشند. از این‌رو بهتر است تا مدیران استان تهران از همین استان و مدیران سایر استان‌ها هم از استان خودشان انتخاب شوند تا شاهد این تعطیلات نباشیم، زیرا این تعطیلی مضر و ضربه‌زننده به اقتصاد مملکت است و اگر بخواهیم در سال ۴۶ روز دیگر به تعطیلات اضافه کنیم نتیجه‌اش ضعف اقتصاد و علم در کشور است و لذا من تصمیم کمیسیون اجتماعی را تصمیمی عجولانه، احساساتی و ناآگاهانه و بدون مطالعه می‌دانم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار کرد: هنگامی که بنا به طرح چنین موضوعی است، باید نظر دانشگاه‌ها و مخصوصاً وزارتخانه‌های اقتصادی را جویا شد، اما در کمیسیون اجتماعی پیرامون این مساله مطالعه علمی صورت نگرفته است و مطمئنم مجلس به چنین طرحی رای نخواهد داد و این طرح صرفاً در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است، چون مجلس برای یک روز تعطیلی در مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) واکنش زیادی نشان داد و لذا برای تعطیلات بی‌جهت نظیر این، مقاومت بیشتری خواهد کرد.

نوروزی در ادامه افزود: فرضاً در یک شهر دو هزار نفری کوچک لب مرز، اگر پنجشنبه‌ها را تعطیل کنیم چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ آیا این تصمیم کمک به اقتصاد و روند اداری کشور است؟

وی در مورد تاثیر این تعطیلات بر رونق گردشگری در کشور گفت: اینها اظهار نظرهای احساساتی و بی‌مطالعه است و اگر با مراکز اقتصادی و یا قوه قضاییه مشورت صورت گرفته بود چنین طرحی در کمیسیون تصویب نمی‌شد. در حال حاضر سالانه ۱۵ میلیون پرونده روی میز قضات کشور قرار می‌گیرد و هر شعبه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ پرونده ذخیره شده دارد و اگر ما یک روز تعطیلی را اضافه کنیم این موجودی به ۱۰۰۰ پرونده خواهد رسید و در این صورت کار رسیدگی سخت‌تر و طولانی‌تر از گذشته خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی قرار داریم و باید جمعه‌ها و عصرها هم دو شیفت کار کنیم تا کشور را حفظ کنیم و چنین طرح‌هایی به درد کشورهایی می‌خورد که پول مفت نفت دارند و برای جامعه ما به هیچ وجه مفید نیست.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.