ارتباط با ما در

در گفت‌وگو با جامعه ایرانی بررسی شد؛

شفافیت در کشور به یک فرهنگ تبدیل می‌شود؟

منتشر شده

شفافیت

به گزارش جامعه ایرانی – محمد آیتی: سال‌هاست که ایجاد اتاق شیشه‌ای به‌عنوان یک شعار توسط مسئولان مطرح شده، اما عدم‌شفافیت در عملکرد مجموعه‌های تصمیم‌گیر و دولتی و مخصوصاً اخبار مربوط به بی‌انضباطی‌های مالی که روز به روز در حال افزایش است، «شفافیت» را به یک مطالبه عمومی در بین مردم تبدیل کرده است.

از این‌رو نمایندگان در نشست علنی یکشنبه، ۷ مهرماه مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی با ۱۶۸ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان به جامعه ایرانی گفت: به‌هرحال اگر این طرح رای بیاورد و تبدیل به قانون شود حتماً با حرف و حدیث و چالش‌هایی روبرو خواهد شد، اما من به‌عنوان فردی که به یک فوریت آن رای مثبت دادم معتقدم باید مسیری را در پیش گرفت که موضوع شفافیت در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: متاسفانه در این سال‌ها فضای سیاسی کشور به سمتی رفته که خیلی براساس منطق و قانون نمی‌توان کنترلی بر آن داشت و طبیعتاً اگر این طرح رای آورد برخی افرادی که مخالف رای نماینده خود یا مجموعه‌ای از نمایندگان هستند روی به رفتار‌های پوپولیستی و عوام‌فریبانه خواهند آورد، ولی با تمام این اوصاف، طرحی که به شفافیت کمک کند، خوب و قابل دفاع است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: به‌نظر من پس از اینکه این طرح در صحن مجلس رای آورد باید فضایی را آماده کرد که نظرات و تصمیمات احزاب هم به مانند نهاد‌های تقنینی شفاف شود، زیرا مردم باید بدانند که احزاب از چه تفکراتی حمایت کرده‌اند و عوامل حزب‌ها هم باید پاسخگوی تصمیم خود باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی وقت‌ها افرادی که با رای مردم انتخاب شده‌اند زمان لازم را برای توضیح رای خود به همه موکلانشان را ندارند و اینجاست که احزاب می‌توانند به صحنه بیایند و در جامعه روشنگری کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.