ارتباط با ما در

نماینده مردم ایلام:

مجلس قادر نیست نظارت کند

نظارت در شرایطی محقق می شود که مجلس داده‌هایی در اختیار داشته باشد و اطلاعات آن به‌روز رسانی شود؛ متاسفانه از آن جا که احزاب و تشکل‌های سیاسی ما پشتوانه برنامه ای ندارند زمانی که وارد مجلس می شوند نیز قادر نخواهند بود بعد نظارتی را به درستی انجام دهند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: متاسفانه در کشور ما از پارلمان برای توسعه استفاده نمی‌شود و پارلمان کارکرد واقعی خود را از دست داده است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت تمرکز مجلس بر روی بعد نظارتی بیان کرد: این کار در اجرا سخت است و مشکلاتی بر سر تغییر وضع موجود دیده می شود. بنده نیز در اوایل مجلس فکر می‌کردم که مجلس باید از این حجم از قانون گذاری فاصله بگیرد و بر روی نظارت تمرکز کند.

وی ادامه داد: اما آنچه در عمل ما شاهد هستیم با توجه به نمایندگانی که در ساختار مجلس قرار گرفتند رسیدن به این هدف مشکل است. اکنون جلسات علنی مجلس با ۲۳۰ نفر برگزار می شود و همیشه ۳۰ نفر غایب هستند. جلسات کمیسیون ها نیز هر چه جلوتر می رویم تعداد غائبین بیشتر می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: نظارت در شرایطی محقق می شود که مجلس داده‌هایی در اختیار داشته باشد و اطلاعات آن به‌روز رسانی شود؛ متاسفانه از آن جا که احزاب و تشکل‌های سیاسی ما پشتوانه برنامه ای ندارند زمانی که وارد مجلس می شوند نیز قادر نخواهند بود بعد نظارتی را به درستی انجام دهند.

میرزایی اظهار کرد: اگر هفته‌ای یک روز در  مجلس نیز جلسه قانون گذاری داشته باشیم و مابقی جلسات را به نظارت اختصاص دهیم در عمل باز این امر محقق نمی شود؛ چرا که نمایندگان برای انجام نظارت به درستی آموزش ندیده اند. متاسفانه امروز اگر اطلاعاتی نیز در اختیار نمایندگان قرار گیرد در بسیاری از موارد از آن استفاده ابزاری می‌شود.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: پارلمان در کشورهای دیگر دارای تجارب موفقی است اما ما نهاد پارلمان را صرفا در کشور شکل داده ایم بدون آن که کارکرد واقعی خود را داشته باشد. در کشور ما از پارلمان برای رسیدن به توسعه کشور استفاده نمی‌شود.

میرزایی در پایان گفت: نگاه نمایندگان باید نسبت به چگونگی مواجه شدن با امور تغییر کند. امروز ما نیاز به یک نگاه ملی داریم و باید اهداف ملی در اولویت باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.