ارتباط با ما در

جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی بررسی کرد؛

هدف آمریکا از فشار و تحریم علیه ایران چیست؟

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ از زمانی که دونالد ترامپ به جایگاه ریاست جمهوری آمریکا دست پیدا کرد، هر روز شاهد اظهارنظر‌های عجیب و غریبی از سوی او هستیم؛ بطوری که بسیاری از سیاستمداران اقصی نقاط جهان در یک موضوع با یکدیگر هم‌نظر هستند و آنهم اینکه : «ترامپ فردی نامتعادل است».

خروج از معاهده نامه های بین المللی، تحریم یکجانبه ایران، شروع مذاکره با کره شمالی و … از جمله اقدامات قابل تامل و پر انتقاد ترامپ است. رئیس جمهوری آمریکا سعی کرد تا با خروج از برجام، ایران را بار دیگر پای میز مذاکره ای بکشاند که خواسته های جدید دولت آمریکا در آن مطرح است، اتفاقی که ایران به شدت با آن مخالف و اعلام کرد که دررابطه با برجام هیچ مذاکره جدیدی را از سر نخواهد گرفت. رفتارهای نامشخص رئیس جمهور آمریکا تمامی ندارد، او اخیرا در تلاش است تا بتواند مسیری را برای گفت و گو با گروه حزب‌الله پیدا کند، اتفاقی که به نظر می‌رسد دور از دسترس است، زیرا آرمان‌های حزب‌الله، فرسنگ‌ها با افکار و رفتار آمریکایی‌ها مغایرت دارد.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جامعه ایرانی در خصوص تلاش آمریکا برای برقراری ارتباط با حزب‌الله، گفت: در دشمنی آمریکا با محور مقاومت و در راس آن، حزب‌الله شکی نیست. روش آمریکا این‌گونه است که تا می‌تواند فشار‌های اقتصادی، سیاسی و روانی خود را بر علیه کشور‌ها و گرو‌هایی که با آن مخالف است وارد می‌کند و در نهایت با برچسب‌هایی مثل تروریست سعی می‌کند آن‌ها را پیش چشم افکار عمومی منفور جلوه دهد.

وی افزود: آمریکا، چون از تحریم‌ها و فشار‌هایی که اعمال کرده نتیجه نگرفته و بالعکس حزب‌الله قوی‌تر نیز شده است، حال روش مذاکره را پیش می‌گیرد که بدین طریق بتواند در دل محور مقاومت نفوذ کرده و مبارزات آن‌ها را به انحراف بکشاند که موفق نخواهد شد.

جمالی اظهار داشت: آمریکا تلاش دارد تا با اعلام اینکه مذاکره‌ای بین حزب‌الله و آمریکا صورت گرفته، پایگاه مردمی حزب‌الله را تضعیف و جایگاه آن‌ها را به شدت تنزل دهد.

نماینده فسا تصریح کرد: هدف آمریکا از اعمال فشار بر ایران این است که ایران را بر سر میز مذاکرات بکشاند تا با این کار به نهضت‌های مقاومت نشان دهد که آمریکا به هدف خود رسیده و حامی اصلی محور‌های مقاومت در عرصه سیاست را شکست داده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا می‌خواهد نهضت‌های مقاومت را از ایران دلسرد کند و بگوید دیگر نمی‌توانند مثل سابق به ایران اتکا کنند. بدون تردید هدف آمریکا از مذاکره با حزب‌الله ضربه زدن به این جنبش مقاومت است، زیرا در رفتار‌های آمریکا خبری از خیرخواهی نیست.

گفتنی است چندی پیش، سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به دنبال ارتباط با گروه حزب‌الله است. سیدحسن نصرالله گفته بود که دولت ترامپ تلاش می‌کند از طریق میانجی‌ها باب ارتباط با حزب‌الله را بگشاید.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.