ارتباط با ما در

جوادی حصار در گفت و گو با جامعه ایرانی؛

تحصن آخرین مرحله است/ در کنار ظریف سردار سلیمانی و سپاه هم تصمیم گیری می‌کنند

منتشر شده

تحصن

به گزارش جامعه ایرانی؛ «اکنون، مردم به جریان‌های سیاسی بی‌اعتماد هستند و هر نوع لغزش و اشتباه تاکتیکی و استراتژیک به مثابه مرگ یک جریان است، امروزه برخی از مردم می‌گویند شما گفتید به روحانی رأی بدهید تا شرایط سامان شود؛ اما این طور نشد، فلذا دیگر با طناب شما به چاه نمی‌رویم.» این بخشی از سخنان سعید حجاریان است که معتقد است انتظارات مردم از دولت و مجلس آنطور که باید و شاید براورده نشده است. موضوعی که می‌تواند در آینده مانع حضور مردم در پای صندوق های رای شود.

برخی از اصلاح طلبان اما اعتقاد دارند که مسائل پشت پرده به صورت شفاف به مردم اعلام نمی شود و اگر این مسائل و مشکلات و موانع به مردم گفته شود قطعا با دید بازتری به مسائل نگاه خواهند کرد و همین مسئله باعث حضور آنها در پای صندوق های رای می‌شود. جوادی حصار عضو حزب اعتماد ملی نیز معتقد است باید با مردم شفاف باشیم و کسانی که با گذاشتن چوب لای چرخ زندگی مردم و اقتصاد متنفع می‌شوند را به مردم معرفی کنیم.

محمد صادق جوادی حصار عضو حزب اعتماد ملی در ادامه به جامعه ایرانی می‌گوید: شرکت در انتخابات یک حق ملی است وتوسط همه شهروندان باید دنبال شود و به عنوان یک مطالبه فراگیر از سوی همه جریان ها باید پیگیری شود. انتخابات با همه لوازم آن یعنی شفاف بودن، رقابتی بودن، قانونی بودن، به موقع بودن، منطبق بودن بر خواست و اراده ملی و … باشد . ما در کشور اراده مردم را داریم که باید مافوق همه مسائل باشد. این مسئله هم در قانون است و هم رهبران سیاسی باید به آن تاکید داشته باشند.

جوادی حصار ادامه داد: شرط حضور در انتخابات و برگزاری یک انتخابات خواست و اراده مردم است که بگویند ما یک انتخابات شفاف، بدون رانت، انتخابات قانونی و برابر و مطابق با خواست و نظر مردم می‌خواهیم. اگر این مسائل رعایت نشود مردم باید پیگیر مطالبه و خواسته هایشان شوند. مردم نباید در قبال دریافت بخشی از طلب خود از مابقی طلب خود چشم پوشی کنند. مردم می‌گویند چندین بار به سایر دستگاه های مربوطه مراجعه کرده‌ایم و خواستار دریافت طلبمان که برگزاری انتخابات قانونی و شفاف بوده است را خواسته ایم ، این حق طبیعی مردم است که انتخاباتی برابر و شفاف داشته باشند. نظارت استصوابی که اکنون از سوی شورای نگهبان صورت می‌گیرد به هیچ عنوان نشاط آفرین و انگیزه آفرین نیست و اگر این شرایط فراهم نشود به نظرم مردم باید برای فراهم شدن آن مبارزه کنند. تحریم و دوری کردن از صندوق رای اصلا گزینه مناسبی نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم باید بدانند که از حاکمیت طلب دارند و از طلب مطالبه خود عقب نشینی نکنند، تصریح کرد: اگر ما پای صندوق های رای نرویم، آیا شرایط تغییر می‌کند و خواسته های ما محقق می‌شود؟ مردم باید بدانند که اگر فردی مریض است، ترک درمان کار مناسبی نیست و باید مراحل درمان را تا آخرین لحظه ادامه داد.اقتصاد، سیاست، فرهنگ و … مریض است و باید درمان شود. جامعه باید بداند که چرا زمانی که اصلاح طلبان پای کار می‌آیند عده ای نمی‌گذارند آنها کار کنند. اگر جامعه این موضوع را متوجه نشود ما هرچه بگویم و آن‌ها را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کنیم فایده نخواهد داشت. مردم باید بدانند عده ای هستند که از گذاشتن چوب لای چرخ اقتصاد و زندگی مردم چه سودی به دست می‌آورند. باید به مردم بگوییم این شرایطی که امروز برای کشور رخ داده است ارتباطی به رای دادن یا ندادن ندارد، بلکه کسانی در داخل و خارج از کشور حضور دارند که از نتیجه انتخابات ناراحت هستند و از همین رو سعی دارند تا به کشور و مسئولینی که بر سر کار هستند فشار بیاورند.

جوادی حصار ادامه داد: اینکه بگوییم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم در حقیقت دادن ریختن آب در آسیاب آن‌ها است. اگر بگوییم روحانی یا خاتمی و … ضعیف هستند به معنای این است که ایرادات قانونی را نادیده گرفته ایم. زمانی که رئیس جمهور بر سر کار می آید و ومی‌خواهد وعده های انتخاباتی خود را عملی کند، عده ای هستند که با نفوذ و قدرتی که دارند اجازه اجرایی شدن و عملی کردن وعده ها را به رئیس جمهور نمی‌دهند و به صورت شفاف هم اعلام نمی‌کنند که این ما هستیم که اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم. وظیفه ما شفاف سازی این مسائل برای مردم است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از مشکلات و نه همه مشکلات است، تصریح کرد: ما در بحث سیاست خارجی هم مشکل داریم، ظریف وزیر خارجه است اما او و دولت تصمیم گیرنده نیستند، در کنار ظریف سردار سلیمانی، بخش برون مرزی سپاه، مراجع تقلید، جامعه المصطفی و سایر نهادها نیز حضور دارند و در شکل گیری تصمیم ها دخیل هستند اما در نهایت تصمیم‌ها به پای محمد جواد ظریف نوشته می‌شود. متاسفانه همه ما دچار عوام زدگی هستیم و به جای آنکه برای مردم شفاف سازی کنیم به دنبال این هستیم که حرفی را بزنیم که مردم از آن خوششان می‌آید. از مطبوعات گرفته تا مراجع تقلید.

جوادی حصار در پایان با اشاره به پیشنهاد انصاری راد در رابطه با تحصن در حسینیه رهبری برای مطالبه اجرایی شدن قانون انتخابات گفت: این هم یکی از راه‌های مبارزه است، البته باید راه های دیگر را هم بررسی کنیم و به تحصن به عنوان گزینه آخر نگاه کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.