ارتباط با ما در

آقای باهنر به کجا چنین شتابان؟/ چگونه برای شیخ زکزاکی ناله سر می‌دهید اما موافق حصر نخست وزیر امام هستید؟

کیانوش راد معتقد است که حصر غیرقانونی است و باهنر به جای دلسوزی برای مهدی کروبی بهتر است دلسوز آزادی از دست رفته خود باشد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ «من در سال ۹۶ مسئله رفع حصر را رصد می‌کردم و حس می‌کردم اصلا حصر در حال نرم شدن است، اما در اواخر سال یکی از این سران محصور (کروبی) یک بیانیه‌ای را صادر کرد که ناگهان ورق برگشت.حامیان رفع حصر تابحال رفتار عقلایی از خودشان نشان نداده‌اند. اگر بیانیه ای که آن آقا (کروبی) صادر کرد توسط سران اصلاح‌‌طلبان نقد و تقبیح می‌کردند مشکل حل می‌شد. اما بنظرم الان به مصلحت نیست حصر شکسته شود.» این بخشی از سخنان اخیر محمدرضا باهنر نائیب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی است که در رابطه با حصر سه تن از شخصیت‌های مهم کشورمان (مهندس میرحسین، شیخ کروبی و زهرا رهنورد) مطرح کرده  و با صراحت تمام اعلام کرده که رفع حصر اکنون به صلاح کشور نیست و خسارت هایی که در سال ۸۸ به کشور وارد شده است باید جبران شود.

البته هنوز مشخص نیست که چرا مرد لابی های مجلس، صرفا خواهان جبران خسارت های وارد شده به کشور از سوی اصلاح طلبان است و هیچ سهمی را برای اصولگرایان و احمدی‌نژادی‌ها که شروع کننده و گرم کننده تنور تنش ها بودند، قائل نیست.

کیانوش راد کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جامعه ایرانی با اشاره به نامه محمدرضا باهنر درخصوص رفع حصر، گفت: سخنان آقای باهنر به عنوان فردی که سال‌ها در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و سمت نائب رئیسی مجلس را داشتند، جای تعجب بسیاری دارد. اقدام به حصر مهندس موسوی، آقای کروبی و خانم رهنورد هیچ‌گونه مستند قانونی ندارد. زمانی که اقای باهنر ضرورت انجام حصر را مطرح می‌کند، باید استناد حقوقی را خود را نسبت به این اقدام ناعادلانه نسبت به سه تن از شخصیت‌های مورد احترام مردم اظهار کند.

کیانوش راد ادامه داد: بر اساس قانون اساسى شوراى عالى امنیت ملى وظایفى دارد که به هیچ عنوان جنبه حقوقى ندارد. حتى اگر شوراى عالى امنیت ملى نظرى بر حصر حبس و یا تبعید دارند، راه قانونى آن ارجاع به قوه قضاییه است و تنها قوه قضاییه است که می‌تواند نسبت به زندانى و یا حصر تصمیم گیرى کند. بنابراین حصر مهندس موسوى، کروبى و رهنورد کاملا غیر قانونى است.

این فعال سیاسى با بیان اینکه نیازى نیست باهنر براى آقاى کروبى دلسوزى کند، خاطرنشان کرد: بهتر است باهنر دلسوز حریت و آزادى فراموش شده خودشان باشند که در این مقام اینگونه سخن می‌گویند. حتى برخى از اصولگرایان منصف و معتدل نیز سعى در توجیه عمل غیرقانونى حصر نکرده اند، بلکه از خودشان سلب مسئولیت کردند، اما آقاى باهنر در جایگاهى قرار گرفته اند که عمل حصر را ضرورى و لازم براى منافع کشور عنوان می‌کنند.

کیانوش راد ادامه داد: آقاى میرحسین و کروبى و هرکس دیگرى که مورد ظلم قرار گرفته اند اگر بخواهند صداى خود را بلند کنند و به گوش دیگران برسانند، بر اساس آموزه هاى قرانى ایرادى نمیتوان به آن‌ها گرفت. آقاى باهنر از چنین سخنانى درباره شخصیت هاى بزرگى مانند موسوى و کروبى باید خجالت زده باشند. هنگامى که در داخل برخى براى شیخ زکزاکى ناله سر می‌کنند، اما از حصر رئیس سابق مجلس شوراى اسلامى و فرد مورد اعتماد امام و نخست وزیر دوره امام خوشحال هم می‌شوند و با منطق دوگانه در برابر مسائل مواجه می‌شوند خجالت آور است. اقاى باهنر حداقل که دم از اصولگرایى می‌زند باید اولین جملات قانون اساسى که پایه هاى تشکیل جمهورى اسلامى را بسط عدل و عدالت عنوان کرده است، را مورد توجه قرار دهند اما براى این سه عزیز در حصر، حتی امکان برابرى براى دفاع از خودشان را هم فراهم نکردند. در صدا و سیما، نماز جمعه و سایر تریبون هاى در اختیار اصولگرایان، به عزیزان در حصر توهین می‌کنند و انواع اتهامات را به آن‌ها روا می‌دارند، اما فرصت دفاع را به آن‌ها نمی‌دهند، آقاى باهنر و امثال ایشان این رفتار و منطق دو گانه را تا کجا می‌خواهند پیش ببرند.

کیانوش راد با اشاره به سخنان باهنر مبنى بر اینکه حصر به صلاح کشور است، گفت: هیچ صلاحى بالاتر از اجراى قانون در کشور نیست.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.