ارتباط با ما در

پنج فاکتور که شما را در خطر سرطان سینه قرار می‌دهد

سرطان سینه وقتی رخ می‌دهد که سلولهای سینه غیرطبیعی می‌شوند.

منتشر شده

روزانه تعداد افرادی که دچار سرطان سینه هستند در حال افزایش است. اما تعدادی فاکتور وجود دارد که موجب افزایش خطر این نوع سرطان می شود. در زیر به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم.

افزایش وزن

افزایش وزن یک فاکتور شایع برای سرطان سینه است. چاقی رشد سرطان سینه را در خانم ها استارت می زند که این اتفاق مخصوصا بعد از یائسگی رخ می دهد. شما باید فعالیت های فیزیکی خود را زیاد کنید تا وزنتان کاهش پیدا کند و رشد سرطان سینه متوقف شود.

بارداری در سنین بالا

سن شما موقع به دنیا آوردن بچه یکی دیگر از فاکتورهای سرطان سینه است. زنانی که بچه اولشان را در سنین بعد از ۳۵ سالگی به دنیا آورده اند یا هیچ وقت بچه ای نداشته اند شانس بیشتری برای رشد سرطان سینه داشته اند. شما باید سعی کنید اگر می خواهید قبل از ۳۵ سالگی باردار شوید تا از خطر سرطان سینه پیشگیری کنید.

تاریخچه خانوادگی

زنانی که تاریخچه خانوادگی سرطان سینه دارند بیشتر ممکن است دچار این بیماری شوند. اگر شما تاریخچه خانوادگی سرطان سینه دارید پس باید خودتان را در سنین پایین ارزیابی کنید.

سن

زنانی که بالای ۴۰ سال هستند بیشتر ممکن است دچار سرطان سینه شوند.

قائدگی زودرس

قائدگی زودرس یعنی داشتن چرخه های قائدگی بیشتر و در نتیجه استروژن بیشتر. اگر شما اولین قائدگی خود را قبل از سن ۱۲ سالگی داشته اید، پس شما در خطر بیشتری برای گرفتن سرطان سینه هستید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.