ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

خوردن غذا قبل از خواب سرطان‌زا است

این امکان وجود دارد که اختلال در ریتم شبانه‌روزی منجر به افزایش احتمال بروز سرطان شود اما دانشمندان هنوز اطمینان ندارند که چرا این ارتباط وجود دارد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– خوردن غذا پیش از خواب می‌تواند پیامدهای غیرمنتظره‌ای داشته باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که دقیقاً قبلاً خواب غذا می‌خورند، بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات هستند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، دکتر مانولیس کوگویناس، استاد محقق در موسسه بهداشت جهانی بارسلونا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این یافته‌ها به پیشنهادات برای جلوگیری از ابتلا به سرطان که مسئله زمان صرف غذا را مدنظر قرار نمی‌دادند، کمک خواهد کرد.

این امکان وجود دارد که اختلال در ریتم شبانه‌روزی منجر به افزایش احتمال بروز سرطان شود اما دانشمندان هنوز اطمینان ندارند که چرا این ارتباط وجود دارد.

کوگویناس تصریح کرد: «این تأثیرگذاری به‌خصوص می‌تواند در فرهنگ‌هایی مانند فرهنگ جنوب اروپا مهم باشد که مردم شام دیرهنگام را در وعده‌های غذایی دارند.»

این تیم تحقیقاتی پس از تعدیل عواملی چون تاریخچه خانوادگی ابتدا به سرطان و سایر تأثیرات محیطی دریافتند افرادی که پیش از ساعت ۹ شب شام می‌خورند یا کسانی که دست‌کم دو ساعت پس از صرف شام بیدار می‌مانند، ۲۶ درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات و  ۱۶ درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان سینه مواجه می‌شوند.

این مطالعه ۶۲۱ نفر از کسانی که دچار سرطان پروستات هستند و یک هزار و ۲۰۵ نفری که دچار سرطان سینه بوده‌اند، و همچنین ۸۷۲ مرد و یک هزار و ۳۲۱ زن سالم در گروه تحت کنترل از مراکز بهداشتی سراسر اسپانیا انتخاب شدند.

نویسندگان در مورد عادت غذایی و خواب از آن‌ها سؤال کردند. شرکت‌کنندگان همچنین پرسشنامه‌هایی را درباره عادات غذایی خود پر کردند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.