ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

کاهش وزن خطر ابتلا به این سرطان را پائین می‌آورد

دانشمندان در چندین موسسه تحقیقاتی شامل دانشگاه واشنگتن و دانشگاه ایندیانا دریافتند که کاهش وزن ممکن است به پائین آوردن خطر ابتلا به سرطان سینه برای این زنان کمک کند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– دانشمندان دریافته‌اند که میان کاهش نسبی وزن و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه ارتباط وجود دارد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، دانشمندان در چندین موسسه تحقیقاتی شامل دانشگاه واشنگتن و دانشگاه ایندیانا دریافتند که کاهش وزن ممکن است به پائین آوردن خطر ابتلا به سرطان سینه برای این زنان کمک کند.

دکتر راوان چلبوسکی، استاد محقق و نویسنده این تحقیق گفت: «چند دهه است که می‌دانیم بیماری چاقی به افزایش خطر بروز سرطان سینه در زنان یائسه ربط دارد. اما اثبات اینکه کاهش وزن در افراد چاق باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود، بسیار سخت و تقریباً غیرممکن بود.»

چلبوسکی و تیمش برای این مطالعه، اطلاعات ۶۱ هزار و ۳۳۵ زن در سنین ۵۰ تا ۷۹ سال که هرگز سرطان سینه نداشته‌اند و نتایج ماموگرافی‌شان همواره عادی بوده را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. سه سال بعد، قد، وزن و شاخص توده بدنی آن‌ها بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که آیا آن‌ها تغییری کرده‌اند یا خیر.

در سال سوم، افت ۵ درصدی یا بیشتر  کاهش وزن تلقی شد، بالا رفتن ۵ درصدی یا بیشتر افزایش وزن محسوب شد و ماندن در ۵ درصد همان وزن اولیه ثبات تلقی شد. زنانی که کاهش وزن را تجربه کرده بودند در مقایسه با زنانی که وزنشان ثابت مانده بود، ۱۲ درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان سینه روبرو بودند.

بر اساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان زنان است. سرطان سینه عامل اول مرگ ناشی از سرطان در میان زنان اسپانیایی‌تبار است و در میان زنان سفید، سیاه، آسیایی، جزایر اقیانوس آرام، هندو آمریکایی یا زنان بومی آلاسکا دومین نوع سرطان مرگبار محسوب می‌شود.

باوجودآنکه میزان کاهش وزن در زنان مورد مطالعه در این تحقیقات چندان قابل‌توجه نبود، تأثیر چشمگیری بر درصد ابتلای زنان یائسه به سرطان سینه داشت.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.