ارتباط با ما در

امسال در مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران قطعی آب نداشتیم

مجری طرح‌های آبرسانی مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران گفت: با بیان اینکه برای جلوگیری از قطعی آب در این مناطق ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از طریق طرح‌های موقت تأمین شد و امسال نیز در مناطق ۲۱ و ۲۲ قطعی آب نداشتیم.

منتشر شده

«علی خیراندیش» مجری طرح‌های آبرسانی مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های آبرسانی به مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران با اشاره به نیاز آبی این مناطق برای افق ۱۴۱۵ بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است، اظهار داشت: در حال حاضر تأمین آب از طریق چاه‌ها حدود ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که حقابه این منطقه ۳ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی با تأکید بر اینکه در این مناطق به دلیل بارگذاری و ساخت واحدهای مسکونی مشکل توزیع و تأمین آب داریم، اضافه کرد: خط انتقال آب به منطقه ۲۲ به طول ۱۷ کیلومتر از غرب به شرق یکی از مشکلات تأمین آب است، چرا که آب در غرب منطقه ۲۲ کمتر از شرق است و مجبور هستیم برای انتقال آب به پمپاژ آب اقدام کنیم.

خیراندیش گفت: این عدم توزیع مناسب آب باعث می‌شود که مخازن و خطوط آبرسانی احداث شود که به همین منظور ۳ قطعه اصلی خطوط انتقال آب باید احداث شود که قطعه در حال احداث و دو قطعه دیگر در حال اخذ مجوز از شهرداری است.

این مسئول اضافه کرد: در حال ساخت مخزن ۱۷ هزار متر مکعبی شهید عباسپور هستیم که آب را از پایین‌ دست به این مخزن به صورت ثقلی وارد و سپس به شبکه آبرسانی منتقل خواهد کرد.

مجری طرح‌های آبرسانی مناطق ۲۱ و ۲۲ با اشاره به اینکه در کنار مخزن شهید عباسپور یک مخزن ۱۷ هزار متر مکعبی (علوم انتظامی) در حال احداث است که ۱۸ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: این مخازن در حقیقت آب شرب شهرک راه‌آهن و کوهک را تأمین خواهند کرد و تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی عنوان کرد: برای جبران کمبود آب در این مناطق تلاش کردیم تا با اقدامات موقت مشکلات را کاهش دهیم به همین دلیل یک تصفیه خانه شنی موقت برای آبرسانی به منطقه ۲۲ با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه احداث کرده‌ایم و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه نیز از مناطق هوانیروز و سلامت و تصفیه خانه کن برای این منطقه تامین می‌شود.

خیراندیش در خصوص طرح خط فولادی انتقال آب ۱۲۰۰ نیز متذکر شد: این خط به طول ۱۰ کیلومتر از ابتدای رینگ آب تهران تا تصفیه‌خانه ششم ۳ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب را به مخازن و سپس به مناطق ۲۱ و ۲۲ منتقل خواهد کرد که این طرح نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۴ ماه اینده به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه مرحله دوم عملیات خط انتقال آب از تصفیه‌خانه‌های ششم و کن به منطقه ۲۲ تهران از نیمه اول بهمن‌ سال ۹۷ آغاز شده و ابتدای تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان داشت: امیدوار هستیم با این عملیات علاوه‌ بر رفع کمبود آب جمعیت ۲۳۵ هزار نفری این منطقه، پاسخگوی نیاز آبی افزایش جمعیت پیش‌بینی‌ شده ۶۷ هزار نفری امسال نیز باشیم.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.