ارتباط با ما در

کالاهای وارداتی بدون دریافت گواهی مبدا ترخیص می‌شوند

معاون فنی گمرک در نامه ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی از موافقت گمرک با ترخیص کالاهای وارداتی بدون دریافت گواهی مبدا و با رعایت مقررات مربوطه خبر داد.

منتشر شده

مهرداد جمال ارونقی گفت: وفق مفاد ماده ۵۸ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، اصل گواهی مبدا باید به اظهار نامه ضمیمه و به گمرک ارائه شود.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: با این وجود در مواردی که کشور سازنده کالا احراز شده و محصول کشورهای ممنوع المعامله نبوده و مشمول تعرفه‌های ترجیحی و محدودیت‌های مقداری نشود با تشخیص گمرک ایران ارائه گواهی مبدا ضروری نبوده و با توجه به شرایط حاضر از جمله تحریم‌های اقتصادی، گمرکات اجرایی نیز مستند به تبصره ۲ ماده ۵۸ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی نسبت به موارد اقدام می‌کنند و مشکلی از این جهت مشاهده نمی‌شود.

گفتنی است؛ چندی پیش تجار کشور طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، حذف گواهی مبدا از مجموعه اسناد مورد تقاضای گمرک برای واردات کالا را خواستار شده بودند که در نهایت مورد موافقت وی قرار گرفت.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.