ارتباط با ما در

وعده «لاریجانی» برای تعیین تکلیف یارانه کالاهای اساسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق گفته رئیس مجلس قرار است در جلسه بعدی سران قوا درباره سازوکار تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی تصمیم‌گیری شود.

منتشر شده

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به عدم توجه دولت به مصوبه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: متأسفانه رئیس جمهور محافظه کاری می‌کند و بنا ندارد که در این رابطه تصمیم درستی را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکنون جلساتی را در این زمینه با حضور وزرایی چون اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بانک مرکزی برگزار کرده است که آنان در اظهارات خود تاکید کرده‌اند که مشکلی در تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای ما کاشف به عمل آمده است که رئیس جمهور در توزیع کالاهای اساسی دیدگاه خاصی دارد مبنی بر اینکه مانند سال گذشته عمل شود در حالی که آن رویه رانت‌های بسیار زیادی به دنبال داشت و افراد خاصی از این طریق به ثروت‌های کلان رسیدند و در خوشبینانه‌ترین حالت فقط یک دهم از ۱۴ میلیارد دلار به عموم مردم برای تأمین کالاهای اساسی رسید.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه نحوه تخصیص این منبع بودجه برای تأمین کالاهای اساسی باید حتماً اصلاح شود، متذکر شد: در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۸ بسیاری از نمایندگان به درستی تاکید کردند که روش تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی باید اصلاح شود که بهترین روش در این زمینه پرداخت نقدی است.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، سهم هر خانوار از این منبع حدود ۲۵۰ هزار تومان است که بهتر است مانند یارانه به حساب سرپرست‌های خانوار واریز شود که در این صورت دیگر شاهد رانت و سو استفاده در این زمینه نخواهیم بود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اخیراً با رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره صحبت کرده‌ایم و طبق گفته وی قرار بر این است که در جلسه بعدی سران قوا این موضوع مجدداً در دستور کار قرار گیرد تا درباره نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی به صورت شفاف و روشن تصمیم‌گیری شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.