ارتباط با ما در

دزدی که نماینده مجلس را رسوا کرد؛ «چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا»

وقتی خبر سرقت از خانه نماینده مجلس در فضای خبری کشور منتشر شد شاید نفس دزدی زیاد به چشم نیامد اما اینکه چرا در شرایط فعلی کشور که نیاز مبرم به ارز و تامین آن وجود دارد و مسئولین مربوطه از مردم می‌خواهند از انباشت ارز خانگی خودداری کنند چیزی حدود ۲۵۰هزار یورو در خانه این نماینده نگهداری می‌شده است.

منتشر شده

داستان از آنجا شروع شد که در دو روز گذشته خبر آمد که مشابه آنچه در سال ۹۱ برای برخی نمایندگان مجلس پیش آمده بود، باز هم رخ داده و سارقان به منزل مسکونی یک نماینده مجلس در تهران دستبرد زده اند؛ اما گویا این بار دزد‌ها بی گدار به آب نزده بودند، بلکه به کوه طلا دستبرد زده اند. اصل خبر این بود که «سارقان با دستبرد به منزل شخصی یک نماینده مجلس، اموال و دارایی قابل توجهی از وی را به سرقت برده اند که عمدتا هم وجه نقد بوده است!»
خبری با این مضمون منتشر شد که: «این نماینده مردم؟! مبلغ ۴۰۰میلیون وجه نقد و ۲۰۰هزار دلار را در منزلش نگهداری می‌کرده که اکنون طعمه‌ی سارقین شده است»؛ هرچند بعد‌ها خبر اصلاح شد، از این بابت که رقم بیشتری از آنچه ذکر شده بوده است! و مبلغ آن به ۲۵۰هزار یورو تغییر کرد که باعث بهت و حیرت اقشار مختلف مردم و رسانه ها شد.

یک منبع آگاه در پاسخ به رسانه‌ها گفته است که مبلغ ربوده شده از خانه یکی از نماینده‌های مجلس ۲۰۰ هزار دلار نبوده، بلکه ۲۵۰ هزار یورو بوده است. این شخص، که گفته می‌شود نماینده مردم یک شهرستان کوچک و بسیار دور از پایتخت است که در منطقه مرفه نشین شهرک غرب سکونت دارد و اکنون در جست وجوی سارقین منزل خود است.

با احتساب قیمت یورو با نرخ ۱۲ هزار و ۶۵۰ هزار تومان امروز، میزان ریالی ۲۵۰ هزار یورو سرقت شده از این نماینده مجلس به عبارتی ۳ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود که با اضافه کردن رقم ۴۰۰ میلیون پول نقد مسروقه، به عدد ۳۵۶۲۵۰۰۰۰۰تومان خواهیم رسید که باید پرسید، چرا باید چنین رقم سرمایه ای در خانه یک نماینده مجلس نگهداری شود؟!

حال نکته‌ای که بسیار سوال برانگیز است این است که این نمایندگان که خود داعیه میهن پرستی و حفاظت از منابع مالی کشور را دارند چرا و با چه توجیهی این حجم از پول نقد را برخلاف شعارهایشان که باید وارد کار تولید و اشتغال کشور کنند در خانه و صندوق‌های شخصی نقدا نگهداری می‌کنند؟

سوال دیگر این که چه کسانی باید با این موارد برخورد کنند تا مردم بتوانند فرق میان شعار و عمل را تشخیص دهند؟

حال سردار مسعود منفرد جانشین پلس آ‌گاهی ناجا، درخصوص سرقت چهارصد میلیون پول و مقادیری یورو از منزل یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: موضوع به پلیس آگاهی اطلاع داده و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.