ارتباط با ما در

پس از سقوط چند روز گذشته؛

بخشی از کاهش قیمت نفت جبران شد/افزایش ۵۸ سنتی نرخ

روز جمعه، قیمت‌های نفت که با رشد ذخایر نفت انبارهای نفت و نگرانی از کند شدن اقتصادهای جهان تحت تاثیر جنگ تجاری، ۵ درصد سقوط کرده بودند، توانستند یک درصد از این افت را جبران کنند.

منتشر شده

روز جمعه، قیمت‌های نفت که روز گذشته با رشد ذخایر نفت انبارهای نفت و نگرانی از کند شدن اقتصادهای جهان تحت تأثیر جنگ تجاری، ۵ درصد سقوط کرده بودند، توانستند یک درصد از این افت را جبران کنند، اما به سوی ثبت بزرگترین سقوط هفتگی امسال پیش‌می‌روند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، تا ساعت ۱۲:۱۹ به وقت تهران، ۶۷ سنت یا ۰.۹۳ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۶۸.۳۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۵۸ سنت یا ۱.۰۰ درصد رشد کرد و به ۵۸.۴۷ دلار رسید.

ای‌ان‌زی بانک، روز جمعه در یادداشتی نوشت، با ادامه‌دار شدن تنش‌ها بین آمریکا و ایران، ریسک‌های زیادی برای عرضه نفت بازارها وجود دارد که می‌تواند بازارها را مختل کند.

ای‌ان‌زی بانک نوشت: به احتمال زیاد تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، صادرات نفت از اوپک را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

اما رشد قیمت‌ها در روز جمعه نمی‌تواند کاهش شدید قیمت‌های روزهای گذشته را جبران کند. این هفته، تا به این جای کار قیمت‌های نفت بیش از ۵ درصد سقوط کرده‌اند.

بانک جفریز اعلام کرد: قیمت نفت برنت این هفته به این علت سقوط کرد که نگرانی‌های مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین، تیترهای اول خبری را به خود اختصاص داده بود.

از اواسط هفته، افزایش ذخایر انبارهای نفت آمریکا به قیمت‌های نفت فشار وارد کرد.

جاسپر لاولر، رئیس تحقیقات گروه کارگزاری لندن کپیتال، می‌گوید: بدون حل‌وفصل شدن سریع مناقشات تجاری، ما انتظار داریم که عمر روند رو به رشد قیمت‌ها کوتاه باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.