ارتباط با ما در

حناچی: شهروندان حرکتی را باور کنند، همراهی خواهند کرد

واکنش آقای شهردار به انتقادهای سیاسی

منتشر شده

جامعه ایرانی- شهردار تهران به انتقادهای سیاسی درباره خود پاسخ داد و اعلام کرد: شهروندان اگر یک حرکتی را باور کنند، همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران بعد از آغاز کار رسمی خود در حوزه مدیریت شهری دست به ابتکار جدیدی زد، او برای تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی، توصیه های کلامی را کنار گذاشت و یک روز با مترو و یک روز با اتوبوس به محل کار خود در خیابان بهشت رفت و از محل کار به منزل مراجعه کرد. حتی با هدف ترغیب شهروندان به عبور و مرور با دوچرخه در سطح شهر، به پویش روزهای سه شنبه بدون خودرو پیوست و باور خود را به این رویکرد عملا نشان داد.

اما این حرکات به مذاق برخی سیاسی خوش نیامد، آنها این اقدامات شهردار تهران را نمایشی خواندند مثلا غلام حسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در صفحه اینستاگرامش نوشت: «ای کاش آقای حناچی به جای دوچرخه صبح زود بدون ترافیک با ماشین می‌رفت در دفتر کارش و پیگیری و تلاش می کرد که زودتر صدها واگن معطل مانده مترو به خطوط مترو ملحق شوند که صدها هزار مسافر مترو راحت تر و سریعتر برسند و دهها هزار اتومبیل کمتر بیرون بیایند».

گفتگوی خبرآنلاین با پیروز حناچی درباره طرح انتقادهای سیاسی به او را در ادامه بخوانید.

****

با توجه به انتقادهایی که به اقدامات شهروندمدارانه شما بالاخص سوار دوچرخه شدنتان وارد شد، به نظر شما سیاسی کردن این مسائل به صلاح شهر هست؟

*سیاسی کردن کدام مسائل؟

اینکه شما سعی می‌کنید رویکردهای مردمی و شهروندی را نشان بدهید.

*این چیز خوبی است. بالاخره شهروندان اگر یک حرکتی را باور بکنند، همراهی می‌کنند.

فکر می‌کنید دوچرخه‌سواری شما را باور کردند؟

*من فکر می‌کنم بخاطر طنینی که داشته، اگر متوقف بشود خیر ولی اگر ادامه داشته باشد چرا که نه.

یعنی شما همچنان با دوچرخه رفت و آمد می‌کنید؟

دوچرخه نه لزوما.آن روز، روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو است.دوچرخه، پیاده، اتوبوس و مترو.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.