ارتباط با ما در

در ادامه پروسه ایران هراسی؛

ترامپ: نمی‌گذاریم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد:تحریم هایی را علیه ایران وضع کردیم که معدود کشورهایی در جهان آن را تجربه کرده اند، نخواهیم گذاشت ایران به عنوان پیشروترین حامی تروریسم در جهان، حکومتی که پیوسته مرگ بر آمریکا می‌گوید و اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند، به کشنده‌ترین سلاح روی زمین دست یابد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت عید حنوکای یهودیان درکاخ سفید برگزار شد، به طرح ادعاهای واهی برای دلخوشی صهیونیستها و ادامه پروسه ایران هراسی پرداخت و با تقبیح برجام، گفت که نخواهد گذاشت تهران به تسلیحات هسته ای دست یابد.به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، وی بار دیگر برجام را «توافقی فاجعه‌بار» خواند و مدعی شد: تحریم هایی را علیه ایران وضع کردیم که معدود کشورهایی در جهان آن را تجربه کرده اند […] نخواهیم گذاشت ایران به عنوان پیشروترین حامی تروریسم در جهان، حکومتی که پیوسته مرگ بر آمریکا می‌گوید و اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند، به کشنده‌ترین سلاح روی زمین دست یابد.

این ادعای بی‌اساس در شرایطی بیان می شود که تهران هیچ‌گاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و بارها مقامات کشورمان استفاده از سلاح هسته ای را غیر شرعی دانسته اند.
دولت آمریکا همواره حمایت تهران از جبهه مقاومت را فعالیتی تروریستی دانسته و بدون توجه به مبارزه ایران با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، به تلاش برای القای مخرب بودن نقش ایران در منطقه پرداخته است.
وزارت امور خارجه این کشور نیز بتازگی با انتشار بیانیه‌ای، تلاش کرده بود تا با کنار هم قرار دادن فلسطینی‌ها در کنار گروه‌های تروریستی همچون القاعده، ایران را حامی همه آن ها و عنصری جنگ طلب در منطقه معرفی کند.
در همین ارتباط رئیس جمهوری آمریکا در ادامه صحبت‌های روز پنجشنبه، به تصمیم سال گذشته خود در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آن را اقدامی ستودنی خواند.
تحلیلگران سیاسی، این اقدام ترامپ را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین می دانند.
انتقال سفارت آمریکا به قدس را کنگره این کشور در سال ۱۹۹۵ تصویب کرد؛ اما تمامی رئیسان جمهوری آمریکا مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی، اجرای آن را هر ۶ ماه یکبار تعلیق کرده بودند.
قدس که نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین است و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید. با این حال دولت آمریکا این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.