ارتباط با ما در

آذر منصوری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

ظهور احمدی‌نژادی دیگر، ممکن نیست

منصوری دراین‌باره اظهارداشت: با گروهی که معتقدند شرایط ایران امروز زمینه پذیرش رویکرد فردی مانند احمدی‌نژاد را دارد، موافق نیستم وبه هیچ وجه چنین پیش‌بینی را محتمل نمی‌بینم.

منتشر شده

جامعه ایرانی- آذر منصوری، قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: ظهور فردی با رویکرد احمدی‌نژاد که یک بار دوره ۸ ساله  آن را مردم تجریه کردند وبه عینه اثراتش را در کشور دیدند واین رویه را آزموده‌اند، خیلی محتمل و ممکن نیست.

با روی کارآمدن دولت دوم حسن روحانی شرایط سخت اقتصادی برای مردم از یک طرف و از سوی دیگر نبود تلاش دردولت برای به ثمر نشستن شعارهای مطرح شده درزمان تبلیغات ریاست‌جمهوری سبب شده است تا رای‌دهندگان نقدهای تندی را متوجه او بدانند.

برهمین اساس در کنار آنکه گروهی براین اعتقادند مردم هرگز کاری نمی کنند تا نتیجه انتخاب‌شان به قدرت رسیدن فردی مانند احمدی‌نژاد باشد، اما عده دیگری فضا را برای روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور تند و عوام‌فریب مانند دولت نهم و دهم آماده می‌دانند.

آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره احتمال روی کارآمدن دولتی شبیه به احمدی‌نژاد پس ازحسن روحانی درگفت‌وگوبا جامعه ایرانی گفت: ظهور فردی با رویکرد احمدی‌نژاد که یک بار دوره ۸ ساله  آن را مردم تجریه کردند وبه عینه اثراتش را در کشور دیدند واین رویه را آزموده‌اند، خیلی محتمل و ممکن نیست.

وی دلیل این مسئله را چنین بیان کرد: زمانی که مدیریتی با سبک احمدی‌نژاد تعریف می‌شود مختصات خاص خود را در سیاست داخلی و خارجی خواهد داشت، البته موضوع مورد نظر نافی این نیست که بخشی از افکارعمومی همچنان این رویکرد را می‌پسندد، اما به نظر می‌رسد برای اینکه مجددا رویکرد پوپولیستی مانند احمدی‌نژاد در کشور مستقر شود نیاز به مقدماتی دارد که در شرایط کنونی ایران مهیا نیست.

قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت درباره این مقدمات چنین توضیح داد: اقتضائاتی مانند سال ۸۴ باید در کشوروجود داشته باشد. بدین معنا که در کنار جوی که علیه دولت دوم خاتمی فراهم شد، طیف اعتدال‌گرا یا اصلاح‌طلب دچار دودستگی و تفرقه شود. همین مسئله درسال ۸۴ سبب شد پدیده‌ای مانند رئیس دولت نهم و دهم در کشورمستقرشود و این همه خسارت به بار آورد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درادامه ابرازکرد: امسال، سال دوم حضور دولت آقای روحانی است  این دولت درعرصه سیاست خارجی  دست بالا را دارد وبراساس پیش بینی هایی که مجامع بین‌المللی اقتصاد واقتصاددانان ایران دارند در صورتی که  بتواند از گردنه سختی که امروز ترامپ پیش روی ایران قرار داده است، عبور کند درطی دوسال آینده وضعیت اقتصادی ایران به شرایط مطلوب خواهد رسید و به سمت رشد وتوسعه بیشتری می رود.

منصوری دراین‌باره اظهارداشت: با گروهی که معتقدند شرایط ایران امروز زمینه پذیرش رویکرد فردی مانند احمدی‌نژاد را دارد، موافق نیستم وبه هیچ وجه چنین پیش‌بینی را محتمل نمی‌بینم زیرا درکنار تمام مسائلی که مطرح شد اصولگرایان هم این تجربه را پشت سر گذاشتند و هنوز تاوان مدیریت او را می دهند و هم از یک‌دستی سابق برخوردارنیستند  .

وی درباره اجماع اصلاح‌طلبان برکاندیداتوری علی لاریجانی تصریح کرد: مهمترین مسئله برای اصلاح‌طلبان این است که به سمت کاندیدایی بروند که قرابت حداکثری با دیدگاه‌ها و رویکرد اصلاحی این جریان سیاسی داشته باشد.

قائم مقام حزب اتحاد ملت اظهار داشت: براساس شرایط پیش‌رو واقتضائاتی که در سال ۱۴۰۰ پیش خواهد آمد طبیعتا اصلاح‌طلبان براساس دغدغه‌ای که نسبت به منافع ملی کشور دارند ممکن‌ترین گزینه را برای اینکه بتواند اصلاحات را در ساختار قدرت جریان سازی کند، انتخاب خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطر نشان کرد: درواقع این بستگی مستقیم به اقتضائاتی که تا ۱۴۰۰ قابل پیش‌بینی نیست، دارد. به هرحال اصلاح‌طلبان طبیعتا از فرصت انتخابات و صندوق رای به راحتی چشم پوشی نمی‌کنند به دلیل آنکه این مسئله ممکن‌ترین سطح مشارکت سیاسی را در اختیار آنها و شهروندان قرارمی‌دهد. از طرف دیگر مولفه‌ایی که بسیارمهم است، پایگاه رای و اعتماد بدنه و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان است که به هر قیمتی و با هر انتخابی به سمت این طیف سیاسی نخواهد آمد.

منصوری دراین‌باره افزود: مولفه‌هایی وجود دارد که در نوع جهت‌گیری اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ اثر خواهدگذاشت، بنابراین به هیچ‌وجه پیش‌بینی دقیقی وجود ندارد و حتی احتمال هم نمی‌توان داد  که اصلاح‌طلبان در سال ۱۴۰۰ چه انتخابی خواهند داشت.

2 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. محمودی

    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۲

    خانم محترم ؟ اینجا ایران است و در ایران همه چیز محتمل است ؟حالا شما اگر دوست نداری قبول کنی کهمادرحال دنده عقب رفتن هستیم اشکال ندارد ؟ ما الان لب پرتگاه هستیم ؟به زودی مشخص می شود ؟ متاسفانه امروز سرنوشت اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب به هم گره خورده است ولی این روند خیلی دوام ندارد ؟ چون تحولات سخت تر و مهلک تری در راه است و آن موقع بیا تا ببینیم اوضاع چگونه خواهد برد ؟

  2. جبار

    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۵۲

    قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت
    بهتره شما فعلا سکوت کنید
    یادتون رفته حمایت خودتون از حسن روحانی!!!
    در واقع روحانی مال شما بود
    با افتضاحات قبلی که داشتید با نقاب اعتدال جلو آمدید.
    “ملت عزیز ایران” یادتون هست آقای جهانگیری میگفت من یک اصلاح طلبم
    و یادتون هست که ضربه گیر روحانی در انتخابات همین اقای جهانگیری بود.
    خواهشا از فعالیت های مفید دولتتون بگید تا ما هم بدانیم.
    من نمیگویم دوران احمدی نژاد خیلی گل و بلبل بود ولی یک روزش بهتر از 8 سال دولت روحانی بود.
    واقعا این همه رکود و تورم و بدبختی رو کی به یاد داشته تا حالا!!؟؟؟
    خواهشا پخش کنید.

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.