ارتباط با ما در

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

سپاه چگونه انتقام حادثه تروریستی اهواز را می‌گیرد؟

کوثری در خصوص انتقام‌گیری سپاه گفت: بحثی که در این رابطه مطرح شد، بدون فکر نبوده است. به‌طور حتم در زمان خود محقق خواهد شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی-  جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله در خصوص رد حمایت امارات و عربستان از اقدام تروریستی داعش در حمله به مراسم رژه در اهواز اظهار داشت: چنین مسئله‌ای امکان ندارد زیرا تروریست‌ها هم در صحبت‌های خود حمایت فوق را اعلام کردند و هم اسناد و مدارکی وجود دارد که این افراد در سوریه و عراق مورد پشتیبانی دو کشور موردنظر قرار داشتند.

رژه نیروهای مسلح در اهواز، روز شنبه موردحمله افراد مسلح قرار گرفت، در این حمله تروریستی ۲۵ تن از هم‌وطنانمان به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

عامل این اقدام تروریستی در ابتدا گروه جدایی‌طلب جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز معرفی شد، اما پس از گذشت یک روز گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و در این رابطه فیلمی از چند نفر که مدعی عوامل حمله به اهواز بودند به انتشار درآمد.

ساعتی پس‌ازاین حمله تروریستی مقامات نظامی و سیاسی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اعلام کردند که انتقام مردم اهواز را از تروریست‌ها خواهند گرفت. حسن روحانی دراین‌باره تأکید کرد: «پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچک‌ترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریست‌ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می‌کنند، باید پاسخگو باشند.»

سپاه پاسداران نیز در بیانیه ایی اعلام کرد: «در آینده نزدیک انتقام مهلکی از تروریست‌ها گرفته خواهد شد. سپاه برای مجازات سخت جنایتکاران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.» وزیر دفاع نیز در این رابطه گفت: «تروریست‌ها منتظر پاسخ سخت باشند.» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم بیان کرد که «تروریست‌ها و دنباله‌های آن‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهیم.»

سردار محمد اسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در این رابطه با چگونگی انتقام از تروریست‌ها گفت: شیوه انجام انتقام هیچ زمانی مطرح نمی‌شود زیرا دشمن به چگونگی آن پی می‌برد. در زمان اقدام این کار مردم مطلع خواهند شد.

وی درباره پاسخ ایران به هم‌پیمانان منطقه‌ای داعش ابراز کرد: هم‌پیمانان داعش بدانند که با این حمایت‌ها از تروریست با هر نامی که خود را معرفی می‌کنند، ضرباتی خواهند خورد که سقوطشان را نزدیک می‌کند زیرا مردم و مسئولان هیچ‌یک این روش‌ها را نمی‌پذیرند، بنابراین درصورتی‌که فکر می‌کنند پس از اقدامات تروریستی کسی به مقابله با آن‌ها نمی‌پردازد در اشتباه هستند زیرا دوران چنین بی‌تفاوتی‌هایی گذشته است.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله در خصوص رد حمایت امارات و عربستان از اقدام تروریستی داعش در حمله به مراسم رژه در اهواز اظهار داشت: چنین مسئله‌ای امکان ندارد زیرا تروریست‌ها هم در صحبت‌های خود حمایت فوق را اعلام کرده‌اند و هم اسناد و مدارکی وجود دارد که این افراد در سوریه و عراق مورد پشتیبانی دو کشور موردنظر قرار داشتند. علاوه بر این‌ها درصورتی‌که چنین نبود تا این اندازه محکم طرح نمی‌شد.

کوثری در ادامه اضافه کرد: متخلفان معمولاً کارهای خود را انجام می‌دهند زمانی که در برابر چرایی انجام آن قرار می‌گیرند، زیر بار نمی‌روند و گناه را بر گردن فرد دیگری می‌اندازند. آقای ترامپ یا مشاوران یا وزیر امور خارجه‌اش بارها مطرح کردند که ایران باید به آشوب کشیده شود.

وی در این خصوص یادآور شد: ایران چه‌کاری انجام داده که ازنظر این آقایان باید به آشوب کشیده شود؟ این مسئله نشان می‌دهد که این افراد اقدامات خود را انجام می‌دهند، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و به کشوری مانند عربستان هم تأکید می‌کنند از داعشی ها حمایت کنند تا بتوانند در داخل ایران که امن‌ترین کشور محسوب می‌شود را ناامن کنند.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله بیان کرد: این کشورها هنوز ملت ایران را نشناختند و اطلاع ندارند که این شکل برخوردها به محکم‌تر شدن آن‌ها منجر می‌شود.

کوثری در خصوص انتقام‌گیری سپاه توضیح داد: بحثی که در این رابطه مطرح شد، بدون فکر نبوده است. به‌طور حتم در زمان خود محقق خواهد شد.

وی دراین‌باره که دلیل انجام کار تروریستی به‌راحتی از سوی داعش در ایران تأکید کرد: تیم‌های زیادی از این گروه تروریستی بازداشت و منهدم شده‌اند. البته در زمان‌هایی هم ممکن است، دیده نشوند که البته قابل‌قبول نیست، اما درصورتی‌که آن‌ها می‌توانستند به‌راحتی کار تروریستی خود را انجام دهند شاهد ده‌ها و صدها حرکت بودیم.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله افزود: مسوولان در حال بررسی ریشه‌های حادثه تروریستی اهواز هستند، امیدواریم که هر چه زودتر به نتیجه برسند و زمان پاسخ در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرا برسد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.