ارتباط با ما در

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه:

همه گروه‌ها روند بازسازی سوریه را آغاز کنند/ تروریست‌ها باید از ادلب خارج شوند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: سوریه در حال پاکسازی کامل تروریسم در این کشور است و باقی تروریست‌ها از جمله تحریرالشام (جبهه النصره) باید از ادلب خارج شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– محمد جواد ظریف روز دوشنبه در بدو ورود در فرودگاه بین المللی دمشق بیان کرد: پس از پیروزی های خوب جبهه مقاومت علیه گروه های افراطی و تروریسم در سوریه زمان بازسازی این کشور فرا رسیده است و کشورهای متحد راهبردی سوریه در آن سهیم هستند.

وی گفت: در اجلاسی که روز جمعه آینده درتهران در ادامه روند سیاسی سه جانبه خواهیم داشت نحوه چگونگی برخورد با گروه افراطی و ترورییستی از جمله تحریرالشام(جبهه النصره) بررسی می شود.

وزیر خارجه ایران گفت: همچنین در این نشست هماهنگی برای ادامه روند سیاسی و مقابله با تروریست ها در سوریه بررسی می شود.

وی گفت: رسیدگی به امور انسانی و بازگشت آوارگانی سوری به کشورشان آغاز شده و کشورهای همسایه نقش مهمی در این زمینه دارند.
ظریف امروز (دوشنبه) برای انجام سفری یک روزه، وارد دمشق پایتخت سوریه شد و در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه، جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق وشماری دیگری از مقام های دو کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان بعد از استقبال رسمی توسط معاون وزیر خارجه سوریه برای زیارت حرم حضرت زینب(س) به منطقه زینبیه در حومه دمشق عزیمت و پس از آن دیدارهایی با مقامات سوری از جمله بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خواهد داشت.

هدف از سفر وزیر خارجه کشورمان ضمن دیدار با مسئولان ارشد سوریه، استمرار رایزنی ها با طرف سوری به عنوان شریک راهبردی در آغاز برگزاری اجلاس سه جانبه که در روز های آینده در ایران برگزار می شود .

این دومین سفر ظریف به سوریه در مسئولیت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی ظریف را همراهی می کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.