ارتباط با ما در

محمد نعیمی‌پور در گفت‌وگو با جامعه ایرانی مطرح کرد

روحانی؛ قمارباز همیشه بازنده 

نعیمی پور یادآور شد: تصور من در این بین اما نسبت به روحانی، بی‌شباهت با یک قمارباز همیشه بازنده نیست که فکر می‌کند، هرآنچه تا کنون باخته را در قمار آخر جبران خواهد کرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– ششم شهریور ماه بود که پس از فراز و نشیب‌های فراوان، سرانجام رئیس جمهور برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس به بهارستان رفت و در نهایت به جز یک مورد، نتوانست نظر اقناعی نمایندگان را به مواضع خود جلب کند.

در همین رابطه محمد نعیمی پور، نماینده مجلس ششم و عضو حزب اتحاد ملت در گفتگو با جامعه ایرانی، ضمن اشاره به سخنان روحانی در این جلسه اظهار داشت: روحانی در سخنان خود حین پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسه سوال از رئیس جمهور، به نکته مهمی اشاره داشت که به شخصه با آن به جد موافقم. رئیس جمهور در این سخنان، به درستی به این واقعیت اشاره داشت که نظر مردم نسبت به آینده کشور دچار خدشه شده است.

وی افزود: به عقیده من، روحانی در این سخنان به مسائل مختلفی اشاره کرد که همه موارد آن در برابر اطمینان مردم ناچیز و غیر قابل اعتنا است.

این نماینده اسبق مجلس تصریح کرد: نکته دیگر قابل اشاره در این بین در این جاست که رئیس جمهور به اشتباه به امیدواری خود برای مراعات نظر رهبری درباره مسائل مورد طرح در روز سوال مجلس اشاره داشت . در عین حال باید این نکته را هم در نظر داشت که رئیس جمهور در ایراد سخنان خود، دردها را به درستی تشخیص داد و البته در مقابل، برای درمان آن به جای مراجعه به افکار عمومی و بدنه اجتماعی حامیان خود، به سراغ درمان دردهای حکومت رفت و نباید از کنار این هم به سادگی عبور کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: به شخصه تصور من بر این بود که روحانی پس از نطق تلویزیونی خود با مردم، مطالبی را در مجلس مورد اشاره قرارخواهد داد که در واقع، ادامه و تکمیل این نطق است. اما در عمل شاهد این بودیم که رئیس جمهور صرفا به تکرار مسائل مطرح شده در این نطق، این بار در مجلس بسنده کرد.

نعیمی پور یادآور شد: تصور من در این بین اما نسبت به روحانی، بی‌شباهت با یک قمارباز همیشه بازنده نیست که فکر می‌کند، هرآنچه تا کنون باخته را در قمار آخر جبران خواهد کرد.

وی عنوان داشت: ایشان در قمار ۹۶ با کمک ریسک و استمداد از گذاره‌های آوانگارد موفق شد تا نظر مردم و حامیان اصلاحات را جلب کند و در نهایت اتفاق افتاد، آنچه باب میل وی بود. در ادامه اما همه به عینه دیدیم که روحانی با چرخش از نظر مردم در راستای ترمیم روابط خود با حکومت تلاش کرده و با گمارندن اصولگرایان و نوعا نیروهای غیرمتخصص در سمت‌های کارشناسی  مختلف، باخت از پیش خود را امضا کرد.

این عضو حزب اتحاد ملت همچنین خطاب به رئیس جمهورخاطرنشان کرد: آقای روحانی! خود کرده را تدبیر نیست. شما به جای اتحادسازی میان خود و مردم، اتحاد شخص‌تان با حاکمیت را برگزیدید و متاسفانه قمارتان را باختید! شما به جای تحکیم مناسبات خود با مردم و حتی رای دهندگان خود در انتخابات، روابط درون حکومتی را انتخاب کردید.

نعیمی پور ادامه داد: ارجاع کلام رئیس جمهور به مواضع رهبری، خطای بزرگ شما بود، چرا که رئیس دولت بر مبنای قانون نسبت به عملکرد خود پاسخگو است و رهبری در چنین موضع پاسخگویی قرار ندارد. به رای، مطالبات و نظر مردم توجه کنید تا قمار بعدی را اینچنین نبازید.

این نماینده اسبق مجلس ششم تاکید داشت: در دوران دولت کنونی تلاش شد تا مفهوم اعتدال در مقابل مفهوم اصلاح‌طلبی تعریف شود و البته که این‌طور نشد. چرا که اعتدال همواره فقدان مبانی نظری بود و هیچ‌گاه نمی‌شد آن را در مقابل اصلاحات تعریف و تفسیر کرد.

وی در پایان نیز ضمن انتقاد مجدد از روحانی تصریح کرد: در وهله نخست اعتدال، حداکثر کلمه‌ای بود که بگویید، نسبتی با تندروی در چپ و راست ندارید، اما امروز به مدد عملکرد شما، اعتدال، واژه‌ای است که ضرب‌المثل یکی به نعل و یکی به میخ را در اذهان تداعی می‌کند.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. علی رضا محمودی

    شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۶:۲۵

    حقیقت این است ؟ امروز هیچ کس برنامه منسجمی برای اقتصاد و نظم ونسق دادن به کشور را ندارد و اگر هم برنامه ای وجود دارد ؟ اراده وجسارت اجرای ان وجود ندارد .
    نه عرزشی ها ونه اصلاح طلبان ونه هیچ کس دیگر؟ کشور مادچاروز مرگی و درجازدن شده است و زخم ها هر روز عفونی تر وخطرناک تر می شوند ؟ اما سردمداران سرپل های قدرت به فکر حفظ جایگاه وپایگاه خودشان و پیروزی در انتخابات های پیش رو 1398 و1400هستند ؟
    کشور ما بیش ان چیزی که ما فکر می کنیم شقه شقه و متنافر وواگرا ؟ شده است .
    نگاه کنید به عملکرد دولت ؟از سال 92 بعد یکه تا میدان بود و همه منتقدین را بیسواد خطاب می کرد ؟
    نگاه کنید به عملکرد مجلس ؟ با شمشیر چوبی استیضاح می خواهد به جنگ اقتصاد ورشکسته داخلی مناکارآمدی بروکراسی برود ؟
    تنها چیزی که امروز ورشکستگی کشور را به تاخیر انداخته ؟ نجابت وصبر مردم است و دیگر هیچ .

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.