ارتباط با ما در

عابدی، سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

دستگاه‌های ارسال پارازیت خاموش شوند/ سلامت مردم جای آزمون و خطا نیست/ وزیر ارتباطات نهاد ارسال کننده پارازیت را به مردم معرفی کند

از زمانی که مقام معظم رهبری دستور تحقیق دادند باید کلیه دستگاه‌های ارسال پارازیت تعطیل شوند تا زمانی که نتیجه تحقیقات مشخص شود.اگر جواب تحقیقات اثرات سو را مشخص کند باید دستگاه‌های پارازیت پخش کن برای همیشه جمع‌آوری شوند و از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

منتشر شده

مناطقی در تهران که دکل‌های پخش پارازیت در آن قرار دارد/ منبع شهروند

مناطقی در تهران که دکل‌های پخش پارازیت در آن قرار دارد/ منبع شهروند

جامعه ایرانی، علیرضا اصغرزاده – حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: به عنوان یک تکلیف از وزارت ارتباطات می‌خواهیم که نهاد ارسال کننده پارازیت را به مردم معرفی کند.

در سال های اخیر پارازیت و مشکلات ناشی از آن همواره بخشی از مطالبات عمومی جامعه و حقوق تضییع شده شهروندی مردم محسوب شده است. در سال‌های گذشته پس از انتشار خبرهای انتشار پارازیت در شهرهای مختلف هیچ سازمان و نهادی مسئولیت آن را بر عهده نگرفت و حتی برخی از مسئولین وقت وجود ارسال کننده های پارازیت در کشور را به کلی تکذیب کردند.

با این حال تحقیقات نمایندگان مجلس و انتشار گزارش وزارتخانه‌های مرتبط با این موضوع در زمینه پارازیت مشخص کرد این عوامل مزاحم در کشور وجود دارند و حتی سطح آن‌ها در برخی از نقاط شهری به آستانه هشدار رسیده است.

به گفته وزارت بهداشت پارازیت‌ها می‌توانند عامل بیماری‌هایی همچون سرطان خون و نازایی باشند، به همین دلیل توجهات بیشتری به این موضوع معطوف شد.

با این که پس از گذشت چندین سال از آغاز این ماجرا هنوز مشخص نیست نهاد مسئول در زمین ارسال پارازیت در کشور کیست، در روزهای گذشته خبری منتشر شد که دوباره این موضوع را بر سرزبان ها آورد.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در اظهاراتی تامل برانگیز از نگرانی مردم درباره سلامتی خود سخن به میان آورد و موضوع پارازیت‌ها وتمامی  تشعشعات رادیویی را وسط کشید. آذری جهرمی از امانت بودن سلامت مردم نزد دولت سخن به میان آورد و وظیفه دولت را حفظ و حراست از این امانت دانست.

او همچنین از ارسال نامه جمعی از پزشکان به مقام معظم رهبری در ارتباط با آثار سو ارسال پارازیت بر سلامت شهروندان خبر داد و مدعی شد که ایشان نیز این مطلب را با جدیت به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادند و در این باره کارگروه‌‌هایی متشکل از دستگاه‌ های مختلف در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است.

حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن مثبت ارزیابی کردن دستور رهبری، تاکید کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری دستور تحقیق دادند باید کلیه دستگاه‌های ارسال پارازیت تعطیل شوند تا زمانی که نتیجه تحقیقات مشخص شود.

 پارازیت ها چه تاثیری بر سلامت مردم دارد و شما به عنوان نماینده مجلس چقدر با پزشکانی که به رهبری نامه نوشتند و از تاثیر ارسال پارازیت‌ها بر سلامت شهروندان ابراز نگرانی کردند موافق هستید؟

این موضوع آن طور که باید بها داده نشده و کار تحقیقی مناسب بر روی آن انجام نشده است. به طور کلی عوارض اشعه‌های ناشی از ارسال پارازیت بستگی به شدت و مدت در معرض قرار گرفتن آن بستگی دارد. در ارتباط با تشعشعات رادیویی و مواد رادیو اکتیو بحث سرطان‌زایی به میان آورده می شود اما در مورد اشعه پارازیت‌ها نظریه‌ای مستدل وجود ندارد و نمی‌توان اعلام کرد که سرطان زاست. باید دید تجمع اشعه‌ها به چه اندازه هستند و چه گروه‌هایی در معرض آن قرار می‌گیرند.

بنابراین کار تحقیقاتی که دولت و یا مجلس انجام می‌دهد باید مبنا قرار گیرد.این تحقیق باید ناهنجاری‌های مادرزادی یا بیماری را به صورت منطقه‌ای شناسایی و مورد بررسی قرار دهد و ببیند در چه مناطقی این ناهنجاری‌ها بیشتر بوده و دراین منطقه کدام پارازیت پخش شده و شدت و مدت آن چقدر است. با بررسی تمامی موارد ذکر شده می‌توان با قاطعیت درباره سرطان‌زا بودن اشعه‌ها اظهار نظر کرد.

بر این اساس آنچه که لازم است تمامی دست اندر کاران مد نظر قرار دهند احتیاط است. دلیل ندارد بدون تحقیق و اثبات مضر بودن موردی سخنی به میان آوریم که اذهان عمومی را جریحه دار کنیم.

در مواد درمانی که برای درمان بیماری در نظر گرفته می‌شود باید به صورت اثباتی جلو رفت یعنی اثر بخشی مواد بر روی سلامت مهم است. ولی در مواد مضر به صورت اثباتی جلو نمی‌رویم بلکه به صورت احتیاطی برخورد می‌کنیم. اگر تجمیع نظر در مورد اثرات پارازیت وجود ندارد باید فرض را بر مضر بودن آن گذاشت و جلوی آن را گرفت چون سلامت مردم جای آزمون و خطا نیست.

از زمانی که مقام معظم رهبری دستور تحقیق دادند باید کلیه دستگاه‌های ارسال پارازیت تعطیل شوند تا زمانی که نتیجه تحقیقات مشخص شود. اگر در جواب تحقیق اثر خنثی بودن مشخص شود آن موقع دستگاه‌های پارازیت پخش کن می‌توانند به کار خود ادامه دهند اما اگر جواب تحقیقات اثرات سو را مشخص کند باید دستگاه‌های پارازیت پخش کن برای همیشه جمع‌آوری شوند و از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

نمی‌دانم چه نهادی پارازیت‌ها را ارسال می‌کند

متولی ارسال پارازیت ها چه نهاد یا ارگانی هست؟

اولا اینکه آیا پارازیت هست یا نه خود مساله مهمی است. اینکه مسئول این پارازیت‌ها چه نهادی است و بر اساس چه مجوز قانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهند سوالی است که بنده هم جواب آن را نمی‌دانم اما به عنوان یک تکلیف از وزارت ارتباطات می‌خواهیم که نهاد ارسال کننده پارازیت را به مردم معرفی کند.

شما موافق با عملی شدن ایده وزیر ارتباطات مبنی برنمایش وضعیت فرکانسی همانند وضعیت آلودگی هوا در سطوح شهرها هستید؟ چقدر این ایده می‌تواند به رفع مشکل کمک کند؟

صددر صد با این ایده موافق هستم. اگر این اتفاق بیفتد به غیراز بحث پارازیت‌ها، می‌توان از وجود آنتن‌های تلفن همراه مطلع شد و امواج مجاز و غیر مجاز برای عموم مردم شناسایی می‌شود. به عقیده من وزارت بهداشت و درمان باید مبتکر چنین طرحی باشد نه وزارت ارتباطات. بنده از وزیر ارتباطات به خاطر طرح این ایده تشکر می‌کنم.

مردم باید بدانند چه چیزهایی سلامت آن ها به خطر می‌اندازد

به عنوان سوال پایانی در خبر‌ها داشتیم آقای مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری در توییتی به وزیر ارتباطات اعلام آمادگی کردند که تمامی مستندات قضایی موجود درباره پارازیت‌ها که به دستور دادسرای تهران از پزشکی قانونی و سازمان محیط زیست اخذ شده ارایه دهند، نظر شما در این‌باره چیست وبه چه اندازه مجلس می‌تواند از این مستندات استفاده کند؟

این بسیار کار پسندیده‌ای است و حق الناس محسوب می‌شود. مردم باید بدانند چه چیزهایی سلامت آن ها به خطر می‌اندازد تا به خوبی بتوانند راهکار مناسب در پیش گیرند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.