ارتباط با ما در

چهار صفت کلیدی تبدیل شدن به کارفرمایی مقتدر؛

چگونه یک مدیر موفق شویم؟

منتشر شده

جامعه ایرانی– برعکس باور عمومی، برای تبدیل شدن به یک مدیر نیازی به قدرت مافوق بشری یا تحصیلات گسترده نیست. در واقع افراد توانسته‌اند راه خود را از یک راننده کامیون بودن تا یک مدیر مقتدر شدن طی کنند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از سی ان بی سی، النا بوتلهو و کیم پاول نویسندگان کتاب «مدیران درب کناری» تحقیقی روی ۲۶۰۰ مدیر را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که چهار صفت کلیدی افراد را به مدیرانی موفق تبدیل می کند: قاطعیت، مشارکت برای تاثیرگذاری، قابلیت اعتماد دایمی و سازگاری جسورانه. با این حال محققان متذکر شده‌اند که از میان این چهار صفت، قابلیت اعتماد از همه مهمتر است چراکه نشان می‌دهد شما قادر به ارائه نتایج باثبات هستید.

به گفته این دو نویسنده: «در میان تمامی صفاتی که منجر به یک موفقیت اجرایی می‌شود، (قابلیت اعتماد) تنها موردی است که هم شانس متقاضی استخدام و هم شانس برتری وی در شغلش را افزایش می‌دهد.»

بر اساس این تحقیقات در واقع مدیران قابل اعتماد ۱۵ برابر بیشتر احتمال دارد که عملکرد بهتری داشته باشند و شانس خود برای استخدام شدن را دو برابر کنند. مدیران قابل اعتماد همچنین این فرضیه را در میان مشتریان، کارمندان و اعضای هیات مدیره‌شان ایجاد می‌کنند که قادر به انجام کارها هستند.

ممکن است «ارائه نتایج باثبات» به نظر یک صفت رفتاری آشکار باشد اما این محققان متذکر می‌شوند که رهبران امروز با همین مشکل درگیر هستند. جالب آنکه به ندرت دیده می‌شود که این رفتار در مشخصات مدیر ذکر شود.

با این حال قابلیت اعتماد عامل مهمی در موفقیت شرکت و شغل است و سبب می‌شود شما از سوی سایرین شناخته شوید. برت گادفری، مدیرعامل سابق ورجین استرالیا یکی از نمونه‌های برجسته در این زمینه است.

ریچارد برنسون، بنیانگذار ورجین گروپ در زندگینامه خود اشاره می‌کند که گادفری این اجازه را یافت که این شرکت هواپیمایی استرالیایی را راه اندازی و هدایت کند چراکه توانست با اخلاق کاری و توانایی در ارائه نتایج باثبات، او را تحت تاثیر قرار دهد.

برنسون همچنین یادآور می‌شود که وقتی از گادفری خواست که یک استراتژی مفصل درباره آنچه قرار بود ورجین استرالیا در آینده شود را ارسال کند، این برنامه همان صبح روز بعد به دستش رسیده بود.

این دو محقق در کتاب خود متذکر می‌شوند که پیگیری تعهدات یکی از نشانه‌های قابلیت اعتماد است و افراد را به سمت این باور سوق می‌دهد که می‌توانند در درازمدت روی عملکرد قوی مداوم شما حساب کنند.

بر اساس نوشته این دو محقق «در کسب و کار، افراد قابل اعتماد و شایسته تحسین می‌شوند. کارفرمایان و مشتریان بیشتر تمایل دارند که روی این افراد ریسک کنند و به این افراد فرصت بدهند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.