ارتباط با ما در

مرکز استیل صفری عرضه کننده انواع محصولات استیل و ضایعات استیل

ورق استیل مقطع فلزی است که از آمیختن فلز خالص استیل و عناصر دیگری ایجاد می گردد. در واقع آلیاژ استیل بر پایه فلز آهن بوده که کم تر از ۲% نیز کربن دارد.

منتشر شده

ورق استیل

ورق استیل مقطع فلزی است که از آمیختن فلز خالص استیل و عناصر دیگری ایجاد می گردد. در واقع آلیاژ استیل بر پایه فلز آهن بوده که کم تر از ۲% نیز کربن دارد. مقاومت و سختی ورق استیل تا حد بسیاری تحت تاثیر میزان کربن موجود در آلیاژ آن است به طوری که هرچه مقدار کربن موجود در آلیاژ آن بیش تر باشد مقاومت و سختی آن نیز بالاتر خواهد بود. با این حال لازم به ذکر است با افزایش مقدار کربن، از میزان شکل پذیری آن کاسته خواهد شد. در بازار گرید های متنوعی از ورق استیل یافت می شود که هر یک برای کاربرد های بخصوصی تولید شده اند از این رو انتخاب نوع گرید متناسب با نیاز همواره یکی از مهم ترین دغدغه ها در زمان خرید این محصول می باشد. از جمله انواع گرید های موجود در بازار این نوع ورق می توان به ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۰۹، ۳۲۱،۳۱۰ ، ۴۳۰ اشاره داشت. که نوع ۳۰۴ و ۳۱۶ پر کاربردترین نوع استیل ضد زنگ هستند که در پروژه های متنوع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. در آلیاژ استیل ۳۰۴ حدود ۱۸% کروم و ۸% نیکل به کار رفته است. در حالی که آلیاژ استیل ۳۱۶ دارای ۱۶% کروم، ۱۰% نیکل و حدود ۲% مولیبدن است. عنصر مولیبدن موجود در ورق استیل با گرید ۳۱۶، تمامی محصولات ساخته شده با این نوع استیل را در برابر خوردگی ناشی از کلراید مقاوم نموده و سبب می شود تا مواد شیمیایی مانند الکل، اسید وهمچنین موادی که در آهن پوسانندگی ایجاد می کنند تاثیر مخربی بر روی این ورق نداشته باشند.در مجموعه مرکز استیل علاوه بر ورق استنلس استیل محصولات استیل دیگری مانند پروفیل استیل و ضایعات استیل نیز خرید و فروش می شود. از این رو شما عزیزان اگر تمایل به دریافت مشاوره رایگان برای خرید محصولات استیل را دارید و یا به دنبال استعلام قیمت این محصولات از مرجعی معتبر هستید می توانید از طریق آدرس https://markazsteel.com/ به وب سایت مرکز استیل مراجعه کنید و یا با شمارگیری ۵۵۵۳۳۳۲۶-۰۲۱ از کارشناسان مجرب این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

ورق استیل

لوله استیل

لوله استیل استوانه هایی توخالی هستند که در واقع عمده ترین کاربرد آن ها در صنایع، پتروشیمی و دکوراتیو می باشد. از آنجایی که در آلیاژ این نوع لوله ها فلز نیکل وجود دارد، مقاومت بسیاری در مقابل زنگ زدگی پیدا کرده اند. همچنین این محصول به واسطه استیل بودن، از طول عمر و دوام بالایی برخوردار است.

انواع لوله استیل عبارتند از:

  • لوله استیل بدون درز یا مانیسمان:

فرآیند ساخت این نوع لوله ها به گونه ای است که در نهایت لوله استیل ساخته شدن بدون هیچگونه درز و کاملا به صورت یکدست است، همین ویژگی این لوله استیل آن را به یک محصولی کاربردی و پر اهمیت تبدیل کرده است و سبب شده قیمت این نوع لوله نیز در مقایسه با نوع درزدار یا جوشی بالاتر باشد.

  • لوله استیل درز دار یا جوشی:

فرآیند ساخت این نوع لوله ها به این صورت است که در مرحله اول ابتدا ورقه های فولادی به حالت رول در آمده و سپس عملیات جوشکاری در امتداد اتصالات رول شده انجام می گیرد و در نهایت لوله استیل درزدار و یا جوشی تولید می شود. این لوله در مقایسه با نوع قبلی (مانیسمان) قیمت پایین تری داشته و به طور معمول مناسب برای کاربردهای فشار پایین یا نیازهای کم بار می باشد. استفاده از این نوع لوله در کارخانه های تولید کننده دارو و یا مواد غذایی، مواد بسیار دیده می شود.

لوله استیل

پروفیل استیل

همانطور که گفته شد محصولات استیل که در مجموعه مرکز استیل یافت می شود شامل پروفیل ، لوله ، ورق و ضایعات استیل می باشد که پروفیل یکی از پر فروش ترین و پرکاربرد ترین محصولات این مجموعه است. پروفیل استیل دارای محصولاتی است که در ابعاد و ضخامت های گوناگون و در شکل های مربع و مستطیل توخالی مانند لوله، میلگرد … از فلز استیل تولید می شود.

از ابعاد کوچک پروفیل استیل در ساخت نرده ها و حفاظ برای ساختمان می توان بهره برد، همچنین از نوع بزرگتر دیگر از این محصول می توان در صنعت ماشین سازی و اسکلت سازی استفاده کرد. ضد زنگ بودن، سختی و مقاومت پروفیل استیل سبب شده است که صنایع مختلفی در واحد های گوناگون خود از آن استفاده کنند. محصولات استیل طبق شکل و کاربردی دارند نام گذاری می شوند، اما همانطور که از اسم آن ها مشخص است همگی از جنس استیل هستند.ولی روش تولید هریک متفاوت است و در بعضی موارد بخشی از مراحل تولید مشابه هم می باشد. لازم به ذکر است، بر اساس کاربرد پروفیل استیل به دو نوع صنعتی و دکوراتیو تقسیم می‌شود. پروفیل استیل صنعتی در تولید تجهیزات صنعتی که نیاز به داشتن مقاومت به خوردگی هستند استفاده می شود و به دلیل زیبایی ظاهری در تولید دکوراسیون کاربرد دارد.

پروفیل استیل

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.