ارتباط با ما در

دلیل ریزش بازار رمز ارز ها چیست؟

بازار ارز دیجیتال یک بازار جهانی است که در سرتاسر دنیا افراد زیادی در آن مشارکت دارند. این بازار همانند ارز‌های دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارد و تمامی خرید و فروش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال به صورتی الکترونیکی و دیجیتال انجام شده و می‌توان ارز‌های مورد نیاز را در این بازارهای دیجیتال خریداری کرد.

منتشر شده

یکی از حساس‌ترین بازار‌های اقتصادی، بازار ارز‌های دیجیتال است، بازارهایی که ارزهای مختلف مثل بیت کوین، ترا، دوج‌ کوین، اتریوم وغیره در آن معامله می‌شود. این بازار‌ در دوره‌های زمانی مختلف دست‌خوش تغییر و نوسان‌های زیادی بوده است. تغییر‌های که بسیاری از بازارها و حتی کسب‌‌وکار‌های مهم را رو به‌زوال یا به اوج برده است.

بسیاری از اقتصاد‌دانان علل مختلفی را برای سقوط بازار رمز ارز معرفی کرده‌اند که ممکن است در دوره‌های زمانی مختلف متفاوت باشد. در این مقاله سعی داریم به بررسی نوسان‌های بازار رمز ارز و علت این نوسان‌ها بپردازیم. همچنین بهترین و امن‌ترین روش و صرافی برای خرید و فروش رمز ارز را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارز دیجیتال یک بازار جهانی است که در سرتاسر دنیا افراد زیادی در آن مشارکت دارند. این بازار همانند ارز‌های دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارد و تمامی خرید و فروش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال به صورتی الکترونیکی و دیجیتال انجام شده و می‌توان ارز‌های مورد نیاز را در این بازارهای دیجیتال خریداری کرد.

بازار ارز‌های دیجیتال در طول سال‌های اخیر تغییر و تحول‌های زیادی داشته و عوامل متعددی هم در وقوع این تغییر و تحول‌ها موثر بودند. اما باید بدانیم که کدام عامل تاثیر بیشتری در سقوط ارز‌های دیجیتال داشته است؟!

سابقه ریزش بازار دیجیتال

بازار ارز دیجیتال مثل خیلی از بازارهای دیگر در بسیاری از مواقع دچار نوسان بوده است. نوسان‌های که بسیاری از مشتریان از آن وحشت دارند، چون ضررهای بسیار زیادی را متحمل می‌شدند. آخرین زمانی که این بازار دچار سقوط بود به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد، سالی که شاید هیچ سهام‌داری در بازار ارزهای دیجیتال از آن خاطره خوبی نداشته باشد. در سال ۲۰۱۵ بازار ارزهای دیجیتال حدود ۷ کندل قرمز را در نمودارهای هفتگی خود به ثبت رساند. این آمار در آن زمان بی‌سابقه بود و ضرر زیادی را به بازار ارزهای دیجیتال وارد کرد.

از آن زمان به بعد، بازار رمز ارز دچار نوسان‌های زیاد اما کوچکی شد. نوسان‌هایی که هیچکدام به اندازه سال ۲۰۱۵ باعث افت قیمت ارزهای دیجیتال نشد، اما به صورت کلی می‌توان گفت بازار ارزهای دیجیتال ممکن است بسته به دلایل زیادی، دچار نوسان‌های کوچک و بزرگ شود.

دلایل ریزش قیمت در بازار رمز ارز

همانطور که در قسمت بالا گفته شد ریزش و سقوط رمز ارزهای دیجیتال به عوامل زیادی بستگی دارد. در این قسمت به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد.

همبستگی با بازار بورس جهانی

یکی از دلایل ریزش رمز ارزهای دیجیتال وابستگی آن به بازار بورس جهانی است. بسیاری از کشور‌های آسیایی در بازار بورس جهانی مشارکت داشته‌اند و سهام‌ آنان دست‌خوش نوسان و تغییرهای بسیار زیادی بوده است. سقوط هریک از ارزهای موجود در بازار بورس جهانی، باعث ریزش ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. البته این همبستگی در بسیاری از مواقع سودمند نیز است، اما به دلیل ریزش‌ بازار بورس در کشور‌های مختلف بازار ارزهای دیجیتال نیز دچار نوسان می‌شود.

تصمیم‌های مقامات فدرال

مقامات فدرال آمریکا برای ایجاد تغییر و تحول در اقتصاد خود، تصمیماتی می‌گیرند که گاهی ضررهای فراوانی را به بازارهای ارز دیجیتال وارد می‌کند. چندی پیش پس از تصمیم مقامات فدرال آمریکا مبنی بر کاهش ترازنامه بانک مرکزی ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال درگیر نوسان شد. بسیاری از سهام‌های مربوط به شرکت فناوری ارزش خود را از دست دادند و میزان فروش آنها بسیار کم شد. همین امر باعث ریزش ارزهای مربوط به بازار دیجیتال و سهام‌های شرکت فناوری و دیگر شرکت‌های وابسته به آن شد.

تصمیمهای ناگهانی افراد تاثیرگزار

شاید این تصور وجود داشته باشد که یک شخص به تنهایی نمی‌تواند در بازار ارزهای دیجیتال موثر باشد، اما این تفکر کمی اشتباه است. ایلان ماسک یکی از افراد تاثیرگزار در این موضوع بود. او پس از خرید توییتر در حساب کاربری خود از بیت کوین حمایت کرد. اما پس از مدتی در اقدامی ناگهانی خرید آن را مغایر با شرایط زیست محیطی دانست. به همین سبب بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال دچار نوسان بسیار شدیدی شد و بازار جهانی ارز دیجیتال در وضعیت قرمز قرار گرفت.

خرید ارزهای دیجیتال

یکی از مباحث بسیار مهم در زمینه مربوط به ارزهای دیجیتال، نحوه خرید و فروش آنهاست. ارزهای دیجیتال به دلیل حساسیت‌های که دارند باید از صرافی‌های معتبر خریداری شود. اما کدام یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر است؟ صرافی‌های زیادی در سرتاسر کشور اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارند. اما موضوعی که بسیار هائز اهمیت است خریداری از یک صرافی معتبر و قابل اطمینان است. برای خرید ارز دیجیتال صرافی تبدیل  را فراموش نکنید. این صرافی یکی از معتبر‌ترین صرافی‌های موجود است که می‌توان با مراجعه به آن، تمامی ارزهای دیجیتال را در زمان مناسب خرید و یا به فروش رساند.

بهترین فرصت برای خرید ارز

قطعا افرادی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند تجربه کافی برای خرید ارز در زمان مناسب را ندارند. در این شرایط مشتریان نیاز به مشاوره و کمک افرادی دارند که بتواند آنها را راهنمایی کند و زمانی مناسبی را برای خرید ارز به مشتریان اعلام کنند.

یکی از عواملی که باعث تغییر در بازار ارز و سود مشتریان می‌شود انتخاب زمان مناسب برای خرید و فروش است. اگر فردی سهام خود را در زمان نامناسب یا شرایطی که ارزها سقوط کرده‌اند به فروش برساند سود خود را از دست می‌دهد و ضرر زیادی را متحمل می‌شود، همچنین اگر بتوانید در زمان مناسب ارزهای بیشتر یا مناسب‌تری را خریداری کنید به سود قابل‌توجهی دست پیدا می‌کنید.

پستی و بلندی‌های بازار رمز ارز

بازار ارزهای دیجیتال یکی از مجموعه‌های است که همیشه با هیجان‌های متفاوتی همراه است. مشتریان این بازار شاید در ابتدا تصور کنند که می‌توانند همیشه با سودهای بسیار زیادی در این بازار رو‌به‌رو شوند، اما قطعا ضررهای ناگهانی هم در این مسیر همراه آنان خواهد بود. اما نکته مهمی انتخاب زمان و ارز مناسب برای خرید و فروش است.

ارزهای دیجیتال و همبستگی آنان به بازار بورس جهانی کمک بسیار زیادی به اقتصاد کشورهای مختلف کرده است. خریداری درست و بجا ارزهای دیجیتال باعث افزایش سود و سهام هر کشور در بازار جهانی می‌شود. همچنین بسیاری از سهام‌داران بازارهای جهانی می‌توانند تغییر‌های اقتصادی کلانی را رقم بزنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.