ارتباط با ما در

انتخاب رشته ای بهتر با روش های تکمیل ظرفیت

انتخاب رشته یکی از مراحل مهم زندگی دانش آموزان بعد از کنکور است. مرحله ای که سرنوشت و نیز شغل و آینده دانش آموزان را مشخص می نماید.

منتشر شده

انتخاب رشته ای بهتر با روش های تکمیل ظرفیت

انتخاب رشته

انتخاب رشته یکی از مراحل مهم زندگی دانش آموزان بعد از کنکور است. مرحله ای که سرنوشت و نیز شغل و آینده دانش آموزان را مشخص می نماید.

با شروع زمان انتخاب رشته، اکثر دانش آموزان با دغدغه‌ای بزرگ روبرو می‌شوند که در صورت عدم آگاهی و اطلاعات کافی، در این برهه زمانی سرنوشت ساز و حساس، آینده شغلی  و حتی زندگی آن‌ها تحت الشعاع قرار می گیرد. کوچک‌ترین اشتباه در این ایام می تواند تمامی زحمات داوطلب را بر باد دهد . در این بازه، نقش مشاوران تحصیلی در انتخاب رشته حائز اهمیت و خطیر قلمداد می شود.

چند مرحله ای شدن انتخاب رشته، انتخاب رشته از محل دفترچه های تکمیل ظرفیت، تنوع دانشگاه ها، دوره ها، هزینه ها و …، همگی باعث پیچیدگی بیش از پیش انتخاب رشته در سالهای اخیر شده و بسیاری از داوطلبان را از اخذ تصمیم مناسب، به تصمیمات غیر منطقی سوق داده است.

در این زمان، متدهایی که بتوان به کمک آن پیچیدگی های انتخاب رشته را پشت سر گذاشته و به یک انتخاب ایده آل دست یافت، همچون طلا برای دانش آموزان با ارزش خواهد بود.

علی مسلمینی از جمله مشاورینی است که در حوزه انتخاب رشته، ایده ها و متدهای بسیار با ارزشی را ارائه نموده که نتایج بکارگیری آن برای داوطلبان معجزه آسا بوده است. از جمله این متدها، می توان به متد های رتبه سازی علی و تکمیل ظرفیت علی مسلمینی در انتخاب رشته اشاره نموده که در پاراگراف بعد بیشتر به شرح آن خواهیم پرداخت.

متدهای رتبه سازی علی مسلمینی در انتخاب رشته

این که شما به عنوان دانش آموز با روش هایی که عرف هستند انتخاب رشته انجام دهید کاریست که همه آن را  انجام می دهند و مسلما نتیجه، نتیجه ای معمولی خواهد بود. اما اگر بتوانید از تکنیک هایی استفاده کنید که با رتبه نامناسب در رشته و دانشگاه سطح بالاتری پذیرفته شوید، به نتیجه ای با ارزش دست یافته اید.

استاد علی مسلمینی برای اولین بار در ایران در زمینه انتخاب رشته روشی کاربردی تحت عنوان متد رتبه سازی علی مسلمینی را پایه گذاری نمود که با بهره مندی از  قدرت بهینه سازی قبولی داوطلب، به سرعت بین داوطلبهای کنکوری جای خود راباز نمود.  در این متد داوطلبان موفق می شدند تا با استفاده از ده تکنیک در رشته هایی بهتر نسبت به رتبه ای که آورده اند پذیرفته شوند. این تکنیک ها عبارتند از :

۱- رتبه سازی با استفاده از دفترچه های اصلاحیه

۲- رتبه سازی با دفترچه های تکمیل ظرفیت

۳- رتبه سازی با کارنامه سبز

۴- رتبه سازی با رشته های میان بر

۵- رتبه سازی با رشته های واحد مشترک

۶- رتبه سازی با متد های انتقالی و سامانه های سجاد و منادا

۷- رتبه سازی بوسیله تغییر رشته در دانشگاه مادر

۸- رتبه سازی با رشته های ناشناخته

۹- پذیرش در رشته پزشکی با کنکور لیسانس به پزشکی

۱۰- رتبه سازی با تکنیک دانشگاه/ رشته های پروازی

یکی از مهم ترین این تکینک ها تکنیک تکمیل ظرفیت علی مسلمینی است که در پاراگراف بعد به شرح  استفاده از دفترچه های تکمیل ظرفیت برای انتخاب رشته خواهیم پرداخت .

 تکنیکهای تکمیل ظرفیت علی مسلمینی

دفترچه های تکمیل ظرفیت معمولا بعد از اعلام نتایج  و پس از آنکه دانشجویان وارد دانشگاه می شوند در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. ۹۰% دانش آموزان نسبت به این مسآله آگاهی ندارند و همین مهم باعت آن می شود که ۱۰% آگاه، از عدم اگاهی سایر دانش جویان دیگر استفاده نموده  و شانس خود را نسبت به اینکه در رشته و دانشگاهی پذیرفته شوند که نیازمند رتبه بهتریست، بالا می برند .

جهت تفهیم بهتر این موضوع، میتوان دانشگاهی را مثال زد که برای رشته ای خاص ۴۵ نفر ظرفیت اعلام نموده اما ۵ نفر از دانشجویان بنا به هر دلیل از جمله انتقالی، میهمانی، اخراجی، مهاجرت یا …، از ترم دوم قادر به تحصیل در آن دانشگاه نیستند. آنچه در دفترچه های تکمیل ظرفیت اعلام می گردد، همین ظرفیت های خالی از دانشجوست.

داوطلبینی که در تکمیل ظرفیت قبول می‌شوند، ورودی بهمن ماه محسوب می‌شوند و از نیمسال دوم تحصیلی مجاز به انتخاب رشته و آغاز ترم جدید تحصیلی‌شان می‌شوند.

برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که مرداد ماه، لیست پذیرش رشته‌های مورد نظر را به سازمان سنجش ارائه نکرده‌اند(به هر دلیلی شرایط پذیرش دانشجو برای نیمسال اول نداشته‌اند) و نیمسال دوم توانایی این امر را دارند، نیز جزو رشته دانشگاه های دفترچه های تکمیل ظرفیت می باشند.

جمع بندی:

علی مسلمینی مبدع متد رتبه سازی در انتخاب رشته، همه ساله به محض قرار دادن لینک دفترچه های اصلاحیه و تکمیل ظرفیت در پیج اینستاگرام، فراخوان هایی جهت استفاده از کد رشته های مندرج در دفترچه های تکمیل ظرفیت قرار داده و دانشجویان را از کم و کیف رشته های مرحله تکمیل ظرفیت و دانشگاه های ارائه دهنده آن، آگاه می سازد.

در صورتیکه تمایل دارید از کم و کیف انتخاب رشته و دفترچه های تکمیل ظرفیت اطلاعات بیشتری کسب کنید به صفحه رسمی علی مسلمینی در اینترنت به آدرس https://moslemini.ir/ مراجعه نمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.