ارتباط با ما در

دیدنی‌های مازندارن و گیلان که هر کسی باید از آن‌ها بازدید کند!

ایران مناطق زیبا و دیدنی زیادی دارد. بسیاری با این موضوع موافق‌ هستند. مناطق بکر شمال در مازندران و گیلان که هوش و حواس را از سر هر مسافری می‌برد. غارها، جنگل‌ها، دشت‌ها، روستاها و رودهای متعددی در گیلان و مازندران زیبا وجود دارند. اگر دوست دارید که با بهترین جاذبه‌های گیلان و مازندران برای تفریح آشنا شوید با جاباما همراه باشید.

منتشر شده

ایران مناطق زیبا و دیدنی زیادی دارد. بسیاری با این موضوع موافق‌ هستند. مناطق بکر شمال در مازندران و گیلان که هوش و حواس را از سر هر مسافری می‌برد. غارها، جنگل‌ها، دشت‌ها، روستاها و رودهای متعددی در گیلان و مازندران زیبا وجود دارند. اگر دوست دارید که با بهترین جاذبه‌های گیلان و مازندران برای تفریح آشنا شوید با جاباما همراه باشید.

 

مناطق بکر مازندران و زیبایی‌هایی که باید دیده شوند

وقتی از مناطق بکر شمال حرف می‌زنیم یعنی به مکان‌هایی اشاره داریم که هنوز پای ویلاهای رنگارنگ و تغییرات اساسی در طبیعت به آنجا باز نشده است. اگر شما هم به این مکان‌ها سفر می‌کنید و قصد بازدید از آن‌ها را دارید باید به این نکته توجه کنید که طبیعت، بی‌اغراق، مهم‌ترین سرمایه ماست و اجازه نداریم که با خودخواهی و بی‌فکری به حریم آن تجاوز کنیم. مناطق بکر جنگلی شمال با پوشش‌های گیاهی جذاب و دیدنی و مختصات مخصوص به خود انتظارمان را می‌کشند اما به شرطی که قانون ملاقات با آن‌ها را بدانیم. یعنی برای وجب به وجب آن ارزش قائل باشیم و با رعایت بهداشت محیط و آسیب نزدن به طبیعت، آن را زیبا و سبز نگه داریم.

 

دریاچه لفور، سوادکوه، مازندران

دیدن سد البرز یا دریاچه لفور در قلب جنگل‌های سوادکوه مازندران یعنی سفر به عمق زیبایی‌های یک جنگل و طبیعت خالص. دیدن یک دریاچه زیبا در دل جنگلی با درختان متنوع و سبز بیشتر شبیه رویاست تا واقعیت. بازدید از لفور بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال طبیعتی خاص می‌گردند و شمال برایشان به معنای کشف نقاط مختلف و بکر طبیعی است. این دسته از افراد فقط به دنبال دیدن ساحل دریا و گشت‌وگذار در ویلاهای معمولی نیستند. حس کردن طبیعت سبز از نزدیک و استشمام خنکی بی‌نظیر و لطیف هوا چیزی است که شمال‌گردان حرفه‌ای می‌خواهند.

 

دریاچه عباس‌آباد، عباس‌آباد، مازندران

عباس‌آباد هم از شهرهای شمالی زیبای استان مازندران است که دیدنی‌های زیادی در آنجا انتظارتان را می‌کشند از جاده فوق‌العاده جذاب کلاردشت به عباس‌آباد و مسیر جنگلی آن که بگذریم، دریاچه عباس‌آباد هم بسیار تماشایی است. دریاچه عباس‌آباد علاوه بر زیبایی‌های طبیعی که دارد، یک نکته جالب‌ توجه هم در آن به چشم می‌خورد و آن چیزی نیست جز وجود یک بنای تاریخی کوچک که ظاهرا از دوران صفوی‌ها در میانه دریاچه به یادگار مانده است. باغ کنار دریاچه عباس‌آباد هم از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده و این یعنی واقعا حیف است که به شمال ایران سفر کرد و تجربه اقامت در یک ویلای مجهز و زیبا را نداشت. اجاره ویلا در شمال یکی از کارهای است که لذت سفر شما را بیشتر می‌کند.

 

جنگل دالخانی، رامسر ، مازندران

رامسر قطعا در فهرست دیدنی‌های ایران برای بسیاری از افراد به عنوان بهترین شهر شمال برای تفریح شناخته می‌شود. مثلا جنگل‌های دالخانی رامسر را در نظر بگیرید. این جنگل‌ها بی‌تردید از زیباترین نقاط بکر شمال هستند. جنگل‌هایی که در ناحیه کوهستانی واقع شده‌اند و در جنوب شرقی رامسر قرار دارند. اگر قصد سفر به رامسر و دیدن جنگل‌های دالخانی را دارید باید بدانید که هوای این جنگل‌ها تقریبا در تمام فصول سال مطبوع و خنک است و اگر تابستان هم به دل جنگل بزنید با هوای گرم و شرجی چندان آزاردهنده‌ای رو به رو نخواهید شد. درختان فندق، ازگیل، بلوط و ولیک هم که زیور این جنگل‌ها هستند. با رزرو اقامتگاه و سوئیت بعد از جنگل‌نوردی می‌توانید خستگی خود را از تن به در کنید و لحظات آرامش‌بخشی را در هر نقطه‌ای از شمال زیبایی ایران داشته باشید.

 

جنگل‌های دو هزار و سه هزار، تنکابن، مازندران

جنگل‌های دو هزار و سه هزار هم از نقاط بکر شمال برای گشتن در طبیعت هستند. مناطق بکر جنگلی در شمال کم نیست و برای بازدید از بهترین‌ها، لازم است که از قبل با موارد چشم‌گیر آن، آشنا باشید. جنگل‌های دو هزار و سه هزار در امتداد رودخانه پرآب دوهزار، جان می‌دهند برای یک پیک‌نیک عالی.

ارتفاع جنگل‌های دوهزار و سه هزار از سطح دریا به ترتیب دو و سه هزار متر است. به همین دلیل برخی می‌گویند که علت نام‌گذاری جنگل‌ها هم همین موضوع بوده است.

 

روستای کندلوس

کندلوس هم طبیعت زیبایی دارد و هم از نظر تاریخی، قدمت آن بسیار قابل‌توجه است. کندلوس، حدود ۴ هزار سال قدمت دارد و از مناطق بکر مازندران در نزدیکی چالوس به شمار می‌رود. خانه‌های قدیمی این روستا با معماری جذاب شبیه عکس‌ها و پوسترها هستند. مسیرهای عبوری روستا هم با سنگفرش پوشانده شده‌ند و قدم زدن در آن‌ها و کشیدن هوای تازه به ریه‌های خسته شهری ما از بهترین جاذبه‌های آن است. در کندلوس، موزه‌هایی هم برای بازدید وجود دارد. برای مثال، موزه مردم‌شناسی و گیاهان دارویی را در سفر به این روستا از دست ندهید.

 

مناطق بکر گیلان را بشناسید و در دل طبیعت سبز قدم بزنید

مناطق بکر گیلان هم درست به اندازه دیدنی‌های مازندران، جذاب و دلربا هستند. در ادامه به تعدادی از مناطق بکر گیلان مثل مناطق بکر جنگلی اشاره می‌کنیم.

 

دشت النزه در شاندرمن گیلان

دشت النزه هم یکی دیگر از ییلاق‌های جذاب گیلان و مناطق بکر شمال است. این دشت، سرسبز، وسیع و پر از درخت است. یکی از درختان این ییلاق هم قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و بسیار کهن به شمار می‌رود. اگر سری به آن بزنید، شاهد آویزان شدن تکه‌های پارچه و اشیای مختلفی خواهید بود که انگار برای اجابت دعا و خواسته مردم محلی به شاخه‌های درخت وصل شده‌اند.

 

ماسوله

با رسیدن به ماسوله زیبا می‌توانید در میان کوچه‌های پرپیچ و خم آن قدم بزنید و از فروشگاه‌های آن، محصولات محلی و صنایع دستی را خریداری کنید. با رفتن به ماسوله، امکان دیدن چند مقصد دیگر که در فهرست زیباترین جای شمال هم حضور دارند، برایتان فراهم می‌شود. مثلا ییلاق کوبار، لار چشمه و آبشاری موسوم به کوشم هم در نزدیکی ماسوله هستند.

 

جنگل سیاهکل در سیاهکل گیلان

جنگل سیاهکل هم از مناطق بکر جنگلی شمال است. وجود آبشار دیدنی لونک در آن هم مزید بر علت می‌شود و کاری می‌کند که در برنامه‌های شمال‌گردی دوستداران طبیعت، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. جنگل سیاهکل مانند جنگل‌های داستان‌هاست. یعنی از آن جنگل‌هایی است که پر از درختان انبوه و سبز هستند.

 

تالاب سوستان

لاهیجان کوچک و دوست‌داشتنی گیلان را که حتما می‌شناسید و نیازی به معرفی ندارد. در نزدیکی این شهر زیبا، تالاب سوستان قرار گرفته است. این تالاب در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و دیدن آن با وجود نیلوفرهای آبی زیبا قطعا خالی از لطف نیست. آب این تالاب در دسته آب‌های شیرین قرار می‌گیرد.

 

 

غار آویشوی در شاندرمن گیلان

در این فهرست از غارهای مازندران و گیلان کمتر گفته شد. اجازه بدهید با معرفی یک غار جذاب در گیلان، این کم‌کاری را جبران کنیم. غار ۷۵ میلیون ساله آویشوی در شاندرمن گیلان قرار دارد. در این غار، آب جریان دارد و در دسته‌بندی غارهای رودخانه‌ای قرار می‌گیرد. قندیل و ستون‌های آهکی هم در آویشوی موجود است.

دیدنی‌های شمال بسیار بیشتر از این موارد است. اما اگر بخواهیم از تمامشان نام ببریم، قطعا به یک کتاب قطور می‌رسیم که پر است از سبزی، زیبایی و طراوت طبیعت، اما برای اطلاع از نحوه دسترسی و بهترین زمان بازدید از جاذبه‌هایی که در این مقاله معرفی شدند می‌توانید به بلاگ جاباما مراجعه کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.