ارتباط با ما در

نگهداری صحیح لپ تاپ را جدی بگیریم!

تعمیرات لپ تاپ گستره وسیعی دارد، ممکن است جزیی باشد و حتی به صورت در محل قابل انجام باشد.ممکن است لازم به تعویض قطعه یا تعمیر قطعه باشد که نیازمند حضور دستگاه در مرکز تعمیر تخصصی لپ تاپ است.

منتشر شده

 

خرید لپ تاپ، برای انجام امور کاری باشد یا برای رفتن به کلاس‌های آنلاین و یا حتی برای تماشای فیلم و سریال، کاربران انتظار دارند برای سال‌های طولانی، بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند. زیرا اگر از لپ تاپ به خوبی نگهداری نشود، در مدت کوتاهی دچار مشکل شده و باید هزینه‌های هنگفتی را صرف تعمیر آن کرد. برای اینکه احتمال خرابی لپ تاپ را کاهش دهید و روند مستهلک شدن قطعات را آهسته کنید، باید نکات ساده‌ای که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را، رعایت کنید.

تعمیرات لپ تاپ گستره وسیعی دارد، ممکن است جزیی باشد و حتی به صورت در محل قابل انجام باشد.ممکن است لازم به تعویض قطعه یا تعمیر قطعه باشد که نیازمند حضور دستگاه در مرکز تعمیر تخصصی لپ تاپ است. به هر ترتیب تخمین هزینه تعمیر لپ تاپ تنها پس از بررسی و عیب یابی آن امکانپذیر است و هر هزینه و برآوردی قبل از آن، قابل اعتماد نیست.البته که مهمترین ویژگی یک مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ این است که هزینه تراشی و راهکارهای عجیب و غریب ارایه ندهد و به صرفه‌ترین راه را برای تعمیر به مشتری پیشنهاد و ارایه دهد.  بما قبل از هر اتفاقی بهتر است با رعایت چند نکته سلامتی لپ تاپ خود را تضمین کنید.

 

بزرگترین دشمن لپ تاپ، مایعات!

نوشیدن چای و قهوه، برای رفع خستگی در حین کار بسیار وسوسه کننده به نظر می‌رسد. اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که با این کار، احتمال ریختن مایعات روی لپ تاپ نیز بالا می‌رود.

نوشیدنی ریخته شده روی لپ تاپ می‌تواند، به اجزای الکترونیکی داخلی دستگاه آسیب رسانده و باعث اتصالی شود. ممکن است برخی از قطعات بیرونی لپ تاپ نیز خراب و یا حتی اطلاعات و داده‌ها نیز دچار مشکل شوند. ساده‌ترین راه‌حل برای جلوگیری از این مشکل، دور نگه داشتن مایعات از لپ تاپ است.

غذا را نیز فراموش نکنید، هیچوقت کنار لپ تاپ خود غذا نخورید. ریختن خرده‌های غذا بین کلید‌ها، جدا از کثیف نشان دادن ظاهر دستگاه، می‌تواند باعث خرابی مدار شود.

ریختن مایعات روی لپ تاپ

مهم‌ترین نکته، نرم افزار ویروس یاب

قبل از هر کاری، باید نصب آنتی ویروس را روی سیستم انجام دهید. برنامه‌هایی را نصب کنید که، از ایمن بودن و اصل بودن آن‌ها اطمینان دارید. اگر می‌خواهید از آنتی ویروس‌های رایگان استفاده کنید، AVG و Avast از بهترین آنتی ویروس‌ها در سال ۲۰۲۰ هستند. در انتخاب آنتی ویروس دقت کنید، برخی از این برنامه‌ها می‌توانند، به شدت سرعت دستگاه را کاهش دهند. نصب آنتی ویروس را در اسرع وقت انجام دهید، زیرا ممکن است هر فایلی که دانلود می‌کنید حاوی ویروس باشد.

ورود حیوانات خانگی ممنوع!

از لپ تاپ خود، در اتاق‌هایی که حیوانات خانگی در آن‌جا هستند استفاده نکنید. حیوانات خانگی علاوه بر اینکه باعث حواس پرتی شما در حین کار می‌شوند، می‌توانند برای لپ تاپ نیز مشکل ساز باشند. مو و خز گربه‌ها و سگ‌ها، وارد فن سیستم شده و دستگاه را بیش از پیش داغ کرده و عملکرد آن را با مشکل مواجه می‌کند.

مراقب صفحه نمایشگر باشید

برای پایان کار و خاموش کردن لپ تاپ عجله نکنید، همیشه مراقب صفحه نمایشگر دستگاه باشید. وقتی بعد از خاموش کردن، می‌خواهید لپ تاپ را ببندید مطمئن شوید که هیچ شی ریزی مانند مداد و یا گوش پاک کن روی کیبورد باقی نمانده باشد. این اشیا می‌توانند، باعث خراشیدگی صفحه نمایش شوند.

ساده‌ترین راه برای افزایش عمر مفید لپ تاپ

شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها، برای افزایش عمر مفید لپ تاپ که نیازی به صرف هزینه بالایی هم ندارد، تمیز کردن آن باشد. پس دستگاه خود را، روی سطحی تمیز و بدون گرد و غبار قرار دهید. با استفاده از دستمال نرم و لطیف و بدون رطوبت، به آرامی بخش‌های مختلف دستگاه را تمیز کنید. برای پاک کردن لکه‌ها از روی صفحه نمایش، باید از پاک کننده‌های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید. به هیچ عنوان از دستمال مرطوب پاک کردن آرایش و دستمال مرطوب کودک برای تمیز کردن قطعات لپ تاپ استفاده نکنید. پورت و درگاه‌های دستگاه را نیز، از گرد و غبار تمیز کنید.

قبل از استفاده از لپ تاپ، دستان خود را بشوئید تا لکه‌ها و آلودگی کمتری روی دستگاه بنشیند. با اینکار اثر ساینده‌ای که، عرق و ذرات ریز روی انگشت دارند و باعث کمرنگ شدن دکمه‌ها می‌شوند را کاهش خواهید داد.

تعمیر مادربورد

خاموش کردن لپ تاپ فراموش نشود!

اگر کارتان را انجام داده و دیگر استفاده‌ای از لپ تاپ ندارید، بیشتر از این دستگاه را روشن نگه ندارید. روشن نگه داشتن بیش از حد سیستم، باعث فشار به هارد دیسک شده و سیستم خنک کننده را نیز دچار ایراد می‌کند.

با خاموش کردن به موقع دستگاه، به قطعات سخت افزاری لپ تاپ، اجازه استراحت می‌دهید.

تغییرات دما و لپ تاپ

هرگز لپ تاپ خود را، در معرض تغییرات سریع دمایی قرار ندهید. به عنوان مثال هنگامی که لپ تاپ خود را از سرما به محیط گرم خانه می‌آورید، قبل از روشن کردن اجازه دهید که دستگاه با محیط هم دما و کمی گرم شود. لپ تاپ را هرگز در معرض نور خورشید و در کنار وسایل گرمازا قرار ندهید. گذاشتن لپ تاپ در اتوموبیل نیز، می‌تواند آسیب‌های زیادی به دستگاه وارد کند. زیرا محیط داخل اتوموبیل می‌تواند، تغییرات دمایی شدیدی به همراه داشته باشد.

موثر‌ترین راه برای جلوگیری از خرابی لپ تاپ

آیا تا به حال، لپ تاپ خود را برای سرویس دوره‌ای به تعمیرگاه برده‌اید؟ اگر پاسخ این پرسش خیر است، بهتر است هرچه زودتر برای سرویس دوره‌ای اقدام کنید. شما می‌توانید این پروسه را هر شش ماه و یا سالی یکبار انجام دهید. در این پروسه سرویس فن، تعویض خمیر سیلیکون و گردگیری داخل سیستم و…انجام می‌گیرد. سرویس دوره‌ای با برطرف کردن نقص‌های فنی کوچکی که، می‌توانند در آینده دردسر ساز شده و منجر به تعمیر لپ تاپ شوند، دستگاه را برای یک دوره طولانی از عیب یابی و تعمیر بی نیاز خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.