ارتباط با ما در

داستان واگذاری‌های بی حساب و کتاب املاک شهرداری/ بهزیستی در پاییز به بهاران می‌رسد؟

طی چند سال اخیر شهرداری تهران برای حمایت از معتادان بهبود یافته مراکزی تحت عنوان «بهاران» را تأسیس کرد تا این افراد بتوانند پس از ترک، در این مراکز حرفه آموزی کنند و پس از بازگشت به جامعه از این طریق برای خود کسب درآمد کنند.

منتشر شده

اما به تازگی استانداری تهران خواستار واگذاری این مراکز به بهزیستی شده بود که این خواسته با واکنش تند حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران مواجه شد.

به قول قدیمی‌ها هنوز نه بارِ و نه به دار که سایت سازمان بهزیستی کشور هم با خوشحالی تمام تیتر زده است که «شهرداری تهران مراکز بهاران را به بهزیستی واگذار کرد» این طور که پیداست استاندار بریده و بهزیستی هم دوخته است.

از سوی دیگر تنها یک روز پس از واکنش صریح حق شناس به سخنان محسنی بند پی، حال داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران هم پا به میدان گذاشته و با افشای ناگفته‌های استاندار گفته است: براساس مصوبه استانداری تهران، به زودی ۸ مرکز بهاران در قالب تفاهم‌نامه‌ای در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت و این مراکز از طریق سازمان و در قالب یک قرارداد به موسسات حوزه کاهش آسیب واگذار خواهند شد.

به درستی معلوم نیست که این مصوبه چقدر ارزش قانونی و حقوقی دارد، زیرا در حال حاضر مراکز بهاران در اختیار شهرداری هستند و واگذاری آن‌ها از مسیر شورا باید عبور کند.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی، به اظهارات بیات نژاد واکنش نشان داد و با خنده و تعجب گفت: استانداری نمی‌تواند، برای شورا و یا شهرداری مصوب کند که چه کاری انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: استانداری نماینده دولت است و در حوزه اختیارات سازمان‌های دولتی تصمیماتش می‌تواند با موافقت دستگاه مربوطه مطاع باشد.

وی ادامه داد: اینکه استاندار تصمیم بگیرد برای یک بخش عمومی مانند شهرداری اتفاقی رخ دهد، در حوزه اختیارات استانداری نیست.

حق شناس گفت: قطعا اگر شهرداری بخواهد، برای واگذاری اموال شهر تصمیم بگیرد، نمی‌تواند بدون لایحه و یا طرح اقدامی انجام دهد و اگر بخواهد تفاهم‌نامه‌ای هم بنویسد باید با این قاعده پیش رود.

همچنین پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران با واگذاری مجتمع بهاران به سازمان بهزیستی موافقت کرده است یا خیر؟ گفت: شهرداری تهران آماده واگذاری بخشی از مجتمع بهاران است که سازمان بهزیستی آمادگی پذیرش مسئولیت آن را برعهده دارد و ما نسبت به واگذاری آن‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

اگرچه حناچی هم نسبت به این موضوع اعلام موضع کرده، اما این نکته را هم نباید از یاد برد که شهرداری برای هر گونه واگذاری یا فروش املاک خود به بخش خصوصی یا دولتی باید ابتدا لایحه آن را به شورا ارائه دهد و اگر اکثریت شورا آن را تصویب کردند، آن وقت آن تصمیم قابل اجرا خواهد بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.