ارتباط با ما در

اجرای ۲۳ پروژه دولت الکترونیک تا سال ۹۹/رشد ۸۹ درصدی خدمات آنلاین

رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری با اشاره به رشد ۸۹ درصدی ارائه خدمات آنلاین دولتی گفت: ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک برای دستگاه های مختلف تا سال ۹۹ اجرایی می شود.

منتشر شده

شراره بخت‌جو در خصوص میزان پیشرفت دولت الکترونیک، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی سازمان ملل در حوزه دولت الکترونیک برای سال ۲۰۱۶، رتبه ما ۱۰۶ بود و این عدد در سال ۲۰۱۸، با ۲۰رتبه ارتقا ۸۶ شد.

رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در این ارزیابی، بیشترین رشد نیز مربوط به رشد ۸۹ درصدی در ارائه خدمات آنلاین بود که گویای رشد خوب در حوزه دولت الکترونیک است.

وی ادامه داد: دستگاه ها اکثرا به تنهایی خدمات را الکترونیکی و خدمات خوبی ارائه کرده اند و سامانه‌هایی را راه‌اندازی کردند.

ارتباط بین‌دستگاهی باید افزایش یابد

بخت‌جو تصریح کرد: منتهی ارتباط بین دستگاهی،  تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه‌ها باید افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در صورت تحقق این موضوع، یک دولت الکترونیک یک پارچه و جامع خواهیم داشت که البته هدف هم‌ همین است.

ابلاغ ۲۳ پروژه اولویت‌دار به دستگاه‌ها

این مقام مسئول اظهار داشت: در این زمینه ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک به دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مالیات الکترونیک، سلامت الکترونیک امضای الکترونیک و هویت هوشمند اشخاص حقیقی حقوقی اشاره کرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پروژه‌ها باید تا سال ۹۹‌ یا به طور کامل یا بخش عمده ها انها اجرا شود.  

بخت‌جو تاکید کرد: در صورت تحقق این پروژه‌ها نه تنها مشکلات مردم حل می شود بلکه گام های بیشتر در راستای تحقق دولت الکترونیک برداشته می شود.

تشکیل کارگروه ۴ نفره  برای رصد اقدامات

وی با بیان اینکه کارگروه چهار نفره‌ای برای رصد اقدامات تشکیل شده است، گفت: این کارگروه متشکل از روسای سازمان ادرای و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر نظر معاون اول رئیس جمهور است.

بخت‌جو افزود: چالش ها و راهکارها به این کارگروه منتقل می‌شود تا از این طریق مشکلات اجرایی پروژه ها حل شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.